כללית

כללית ארגון הבריאות הגדול במדינה (4.5 מיליון מבוטחים). מועסקים בה  כ- 45,0000 עובדים. הכללית פרוסה בארץ מדן ועד אילת, מפעילה 14 בתי חולים ומעל אלף מרפאות ומכונים בקהילה המנוהלים תחת 8 מחוזות גיאוגרפים. עובדי הכללית משויכים  לסקטורים שונים כגון: רפואה, סיעוד, רוקחות, מנהל, מקצועות הבריאות, לוגיסטיקה ועוד.

תקופת קורונה בכללית- בבת אחת הזיזו לכולנו את הגבינה ונאלצנו להתארגן ולהתרגל תוך כדי תנועה למציאות שהשתנתה במהירות. הקורונה יצרה אי ודאות גדולה, כארגון בריאות הגדול בארץ, השינויים התכופים במדיניות משרד הבריאות דרשו מאתנו התאמה במהירות למצב החדש בעבור הצוותים המטפלים שלנו. במקביל נדרשנו להיערך לתרחישים שהחלו לזרום מאיטליה ומארה"ב על צוותים שמתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית. כמו כן, צמדי המילים "ריחוק חברתי" ו"עבודה מרחוק" הפכו למציאות ואילצו אותנו לספק פתרונות דיגיטליים ,מהירים לעובדים ולמנהלים.

לפיכך פעלנו בארבעה מישורים מרכזיים:

  1. לייצר התאמה דיגיטלית למהלכים קיימים – כדוגמת וובינרים למנהלים ותהליכי מיון דיגיטלים ( ראיונות, מרכזי הערכה ומבחני מיון)
  2. הנגשת האינפורמציה והידע כך שעובדי הכללית יוכלו לצרוך אותו בצורה נגישה ומכל מקום ולשם כך פותחו סביבות למידה דיגיטליות הן של תכני ניהול והן של תכנים מקצועיים ייחודיים להתמודדות הצוותים בתקופת הקורונה
  3. פיתוח כלים רלוונטיים למנהלים בזמן אמת על פי שלבי התפתחות המשבר (כלים להתמודדות ניהולית עם אי הודאות בתחילה ועם הניסיונות לחזרה לשגרה בהמשך)
  4. יצירת פלטפורמה ייחודית וחדשנית לתמיכה רגשית בצוותים הנשענת על הכוחות הפנימיים הייחודיים של הארגון (הקמת מוקד ייעוץ פסיכולוגי אונליין) 

 

החדשנות ברעיון:

החדשנות באה לידי ביטוי ראשית, בהיבט של מהירות התגובה והאג'יליות שנדרשת בתקופת חירום, קיצור התהליכים הבירוקרטיים של בחינת הרעיונות ואישור מהיר של הוצאתם לפועל. (לא פשוט לארגון גדול, היררכי ובירוקרטי.. ) שנית, הפתרונות הדיגיטליים שהפקנו הינם חדשניים במובן שלא בוצעו בעבר בארגון ובמובן שהיוו מודל ללמידה לארגונים רבים שפנו אלינו: השימוש בוובינר כתחליף להכשרת מנהלים, שימוש בראיונות דיגיטליים ובמרכזי הערכה וירטואליים אלו פרקטיקות חדשניות שלמדנו להפעיל והטמענו בארגו עם פריסה כה רחבה