מימון ישיר

לזכור, להזכיר ולא לשכוח | הנצחת זיכרון השואה והגבורה במימון ישיר

מה לארגון פיננסי צעיר שמגדיר את עצמו כ"סטארט אפ של 500 איש" ולזיכרון השואה והגבורה אחרי 75 שנה לסיומה?

כיצד רצון הנצחת השואה והגבורה ומצוות "יזכור" נחרטה על דגלה של התרבות הארגונית במימון ישיר ובליבם של מאות עובדים אשר למדו את חשיבות הזיכרון וההוקרה, לזכר יקיריהם ולמען "לעולם לא עוד"?

מימון ישיר היא חברת אשראי צרכני מקבוצת ביטוח ישיר- חברה הנמצאת בחוד החנית בתחומה בישראל.

החברה מונה למעלה מ-480 עובדים בתפקידים שונים, בחלוקה של 75% עובדי מוקדים במכירות והשירות יחד, עם 25% עובדי מטה. העובדים מחזיקים ברזומה של וותק ממוצע 4 שנים וגיל ממוצע 33 שנים. כמו כן, ההון האנושי בארגון מהווה 65% נשים לעומת 35% גברים.

בשנים האחרונות, חברת מימון ישיר נותנת מעמד מיוחד לעיסוק הארגוני בנושא שואה, זיכרון והנצחה! זאת מתוך תפיסה שבחיינו הבוגרים אנו כמעט ולא נחשפים לטקסים והנצחה של זיכרון קולקטיבי לשואה והגבורה, מחוץ למסגרות ממלכתיות.

המאמר סוקר את פעילות החברה ב-3 רבדים:

מסורת טקסים וזיכרון, המסע לפולין, התנדבות בקהילת ניצולי השואה ואימוץ ניצולים.

לא באנו להתאבל- באנו להנציח ולזכור. הרציונל הארגוני שלנו הוא לא לשקוע בשכול, הרס והאובדן שנחווה אלא להמשיך לנצח ולצמוח מתוך החוויה הזו כילדים, נכדים ונינים של האנשים שחוו את השואה על בשרם, כחברים וקולגות, כקהילה והכי חשוב- כבני אדם. 

בדרך, מימון ישיר הפכה הנצחה זו למחויבות המוסרית של הארגון.

חובתנו היא לא רק לזכור, אלא גם לפעול. לעזור ולסייע ולהתנדב ולא לשכוח את הניצולים האחרונים. קהילת מימון ישיר נותנת מעמד מיוחד בשנים האחרונות לזיכרון השואה והגבורה. בנינו מסורת ארוכת שנים של טקסים הכוללים טקסטים, הרצאות אורח והסיפורים האישיים של העובדים. הוצאנו מסעות לפולין, בכדי להעניק הזדמנות להתחבר להיסטוריה שלנו מנקודת מבט של אנשים בוגרים. אך העשייה הכי חשובה שלנו היא העשייה בקהילה. מדי שנה אנו מתנדבים במספר עמותות ואפיקים המעניקים סיוע לניצולי השואה: מועדון עמך, עמותת שורשים, העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה, פתחון לב ויוזמות פרטיות נוספות. ההתנדבות מתאפשרת בגלל כולנו. המתנדבים שתורמים את המצרכים בחגים, האנשים שמחלקים את הארגזים ומוודאים שהם מגיעים ליעדם. הכי חשוב, העובדים שבאים לעשות שמח, היכן שהשמחה הכי נחוצה. אנו מוקירים תודה בפני כל מי ששותף לעשיה שלנו.

 

לצערנו, בעקבות משבר הקורונה, ביטלנו בחודשים האחרונים מספר פעילויות התנדבות שתכננו עבור ניצולי השואה אך המשכנו באיסוף וחלוקת מצרכים ותרמנו כסף לעמותות הפועלות לתמיכה בניצולים. נעבור את זה ביחד ונמשיך לבנות ולהנגיש אפיקי התנדבות עבור העובדים והכי חשוב- למען הניצולים.