מימון ישיר

שנת ההגשמה

מימון ישיר הינה חברת אשראי צרכני מקבוצת ביטוח ישיר – החברה הגדולה והמובילה בתחומה בישראל. החברה מונה למעלה מ- 480 עובדים בתפקידים שונים, מרביתם בתחום המכירות והשירות ללקוח.

החברה משקיעה משאבים כספיים וניהוליים בהכשרת כוח האדם הקיים ושמירה על כשירות מתמדת שלו. במהלך שנת 2018 הוקמה מחלקת למידה ופיתוח ארגוני מתוך הבנה שהצמיחה של הארגון מחייבת גוף מקצועי עם ראיה רחבה על תהליכי פיתוח העובדים והמנהלים לצד ההבנה כי עלינו לספק לבני דור ה-Y  ידע, עניין ותחושת משמעות כדי לשמר אותם במקום העבודה.

אגף משאבי אנוש במימון ישיר מאמין כי תפקידו של מנהל בעולם החדש הוא לאפשר לעובד להבין ולהגדיר את המטרה האישית שלו ולסייע לו להגשים אותה. כמובן שאם התפקיד הארגוני של אותו עובד הולם את המטרה האישית שלו, מה טוב. תפיסתנו היא כי התפקיד שלנו הוא להכין את העובד גם לתפקידו הבא בארגון אחר. לשם כך, יצירת מחוברות ארגונית גבוהה, צמצום תחלופת עובדים, פיתוח שדרת ניהול ושמירה על רמת ביצועים גבוהה של עובדים הם לא המטרות היחידות של יחידת הלמידה הארגונית ואנחנו מחפשים כל הזמן דרכים לאפשר לדור ה-Y וה-Z שלנו להתפתח ולהגשים את עצמם.

היה ברור לנו כי המציאות העסקית העמוסה שלנו, היעדר הפניות של עובדים ומנהלים לתהליכי עומק פנימיים או התפתחות אישיים מחייבת אותנו לייצר פלטפורמה בטוחה לחשיבה, שיתוף ובעיקר תחושה שהארגון רואה את העובד כמי שהוא, על כל תכונותיו. כך נולדה שנת ההגשמה שלנו – יצרנו פלטפורמה בכל המערכים שלנו – למידה, רווחה, קהילה, בצורה שכל אחד יוכל למצוא בסופו של דבר את הנישה שלו לעשיה וחוויה משמעותית. כל אחד עשה משהו, ואנחנו היינו שם להנגיש לו את זה, לחזק אותו תוך כדי ולהאדיר ולשבח אותו אחרי.

    • שנת ההגשמה על תוכניותיה הושקה לאחר שנבנתה שפה עיצובית חדשה עם מסרי הגשמה והעצמה וברוחה עוצבו משרדי החברה.
    • שלחנו סקר לכל עובדי החברה, באמצעות האפליקציה הארגונית שלנו "מעוף" (Eloops) וביררנו במה ירצו להתפתח
    • כל עובד בחר משפט הגשמה אישית שלו
    • בנינו תכנית התערבות שנתית לסייע לעובדים להגשים את המשאלות המקצועיות והאישיות שלהם:

 

כשיצאנו לתהליך היינו סקפטיים לגבי מידת ההשפעה של התהליך על העובדים. רצינו לייצר שנה משמעותית לעובדים ברמה האישית והמקצועית מתוך תפיסת משאבי אנוש שהאחריות שלנו היא לפתח את העובד בציר האישי לא פחות מאשר בציר המקצועי. סיימנו את שנת 2019 עם אמירות מרגשות בקבוצות מיקוד של עובדים על ההשפעה של השנה עליהם ברמה האישית והמקצועית. בחרנו בשנת 2020 להמשיך באותה דרך!