מכבי שירותי בריאות

רקע

כולנו מכירים את מכבי שירותי בריאות,  את המומחיות של הרופאים, את האחיות שנותנות מענה לכל אתגר, את המקצועיות של המטפלים, ואת מגע הקסם של כל אחד ואחת מהעובדים – בכל תחומי העיסוק שלנו. 

אנשים שקמים בכל בוקר עם תחושת שליחות. זה הסיפור שלנו: הסיפור על "שליחות שמתחילה באנשים".

"אז מה אומרים עלינו כשאנחנו לא בחדר?"

מכבי שירותי בריאות, הינו ארגון המונה כ-13,000 עובדים, רופאים ומטפלים שכירים ועצמאיים בפריסה ארצית.

כארגון פרופסיונאלי, חדשני ודינאמי, אנו מתמודדים עם מציאות של מקצועות במחסור, קושי בגיוס ותחרות הולכת וגוברת על מועמדים איכותיים ומקצועיים.

בכדי לתת מענה לאתגרים ולשמר את מכבי כארגון שטוב לעבוד בו, יצאנו לדרך עם תהליך למיתוג מעסיק.

תיאור התהליך שנעשה:

המטרה הייתה ללמוד ולהבין כיצד העובדים תופסים את מיתוג המעסיק של מכבי, למצב את מכבי כמעסיק מועדף בקרב עובדים ומועמדים, להגדיל משמעותית חשיפה בקרב מועמדים, ליעל את תהליך הגיוס ולמקסם את החוויה לעובד.

במסגרת התהליך, בוצע במכבי מחקר מעמיק ע"י חברת אקסטרא-מייל שליוותה אותנו בתהליך. המחקר התבצע  בהשתתפות עובדים ומנהלים מכלל הסקטורים באמצעות: ראיונות אישיים וקבוצות מיקוד. 

את התהליך הובילה  מחלקת חווית עובד באגף משאבי אנוש ובכדי לאפשר הטמעה איכותית ולאורך זמן, שולבו בתהליך מנהלי משאבי אנוש במחוזות ומנהלי המחלקות באגף משאבי אנוש.

בעזרת המחקר הצלחנו לדייק ולזקק את החוזקות והנכסים שלנו כארגון: 

  • שליחות ומשמעות – הרגשת השליחות הינה ההרגשה החזקה ביותר בעשייה שלנו.
  • איכות הרפואה – מכבי מאפשרת לרופאיה איכות ועצמאות רפואית הכי גבוה בארץ.
  • יוזמה חדשנות וקידמה – התרבות הארגונית במכבי תומכת ומעודדת חדשנות, יצירתיות ויוזמה. התפתחות, מימוש רעיונות, מחקר וטכנולוגיות חדישות הינם חלק מהיום יום שלנו.
  • מותג חזק – שייכות למותג חזק, צעיר ומוביל מקצועית, להיות חלק מארגון עם מוניטין מעולה. 
  • גאוות יחידה "רוח מכבי" – העובדים במכבי גאים להניף את דגל החברה. 

במקביל יצרנו שפה מיתוגית, "פנימה והחוצה" כדי לספר את הסיפור המיוחד של מכבי בכל הנכסים הדיגיטליים.

לפני ההשקה, כחלק מתהליך הרתימה שיאפשר הטמעה מיטבית, בוצעה חשיפה בקרב הנהלת מכבי, הנהלות המחוזות ודרגי הביניים להצגת תוצאות המחקר ותוכנית העבודה.

השקת מיתוג המעסיק הייתה ביום אחד, בו זמנית ובפריסה ארצית במגוון ערוצים, ביניהם: הזמנה להצטרף לעמוד הפייסבוק שלנו "האנשים של מכבי" בו נעשתה פעילות חווייתית ארצית להטמעת השפה. 

אנו ממשיכים בהטמעת התהליך. 

תוצאות והישגים מרכזיים: 

הגדרנו מדדי הצלחה להעלאת המודעות, ביניהם:  הגדלת החשיפה לקהלים רלוונטיים, העלאת המעורבות ברשתות החברתיות והגדלת מספר קורות חיים המתקבלים ביחס לכל משרה שמפורסמת באמצעות קמפייני גיוס מטורגטים, כולל שימוש בפודקסטים. להלן מדגם מייצג של הישגים: 

עמוד הלינקדאין "Maccabi Health Care":  2,300 עוקבים בתחילת הדרך, כיום 5,779 , כ- 200 חדשים כל חודש !

עמוד הפייסבוק "האנשים של מכבי":  בממוצע 1,851 לייקים בעמוד, עם כ-200 עוקבים חדשים מידי חודש!.

  • כמות הפוסטים שעלו עד כה: כ-130 (כ-14 בחודש בממוצע) ובימי הקורונה עלו 40 פוסטים לעמוד. 
  • הפוסט של ד"ר לידיה בלכר הגיע ל-9,498 אנשים, ללא כל קידום ממומן!

מניתוח הנתונים, עולה כי העלנו את המודעות בקרב העובדים, המנהלים, הרופאים והמטפלים שלנו, השכירים והעצמאיים .

ומה בהמשך?

ייחודיות הסיפור של מכבי היא בהטמעת תפיסה ברמה הלאומית, של רפואת קהילה חדשנית, כאן ועכשיו, ברגע האמת. לפנינו תוכנית עבודה ענפה הכוללת בין השאר שגרירי מותג, סקרי פולסים, סקר BDI, חשיפת העשייה ועובדי מכבי בעיתונים ארציים והמשך בחינת תהליכים ליצירת חווית מועמדים ועובדים.