פלאפון

פלאפון היא חלוצת ענף הסלולר בישראל, הוקמה ב-1986 על ידי מוטורולה ותדיראן. מאז שנת 2004 פלאפון נמצאת בבעלות מלאה של "בזק", תאגיד התקשורת הגדול והמוביל בישראל. פלאפון מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של פתרונות תקשורת החל ממכירת טלפונים סלולריים, טאבלטים, אביזרים ומחשבים ניידים, וכלה בפתרונות תקשורת מתקדמים לעסקים כגון Smart Data, פתרונות IOT ועוד.

פלאפון הינה חברת בת של חברת בזק וחברה אחות של בזק בינלאומי, חברת שירותי האינטרנט ופתרונות תקשורת ה IT המובילה בישראל, ושל yes, המספקת שידורי טלוויזיה רב ערוצים למנויים באמצעות לוויין ובאמצעות שידורי OTT. בין שלוש החברות, yes, בזק בינלאומי ופלאפון, מתקיימים תהליכי סינרגיה, כלומר שיתופי פעולה, שמטרתם להביא את שלוש החברות למימוש הפוטנציאל העסקי שלהן ולשמור על מובילות כל אחת מהן בשוק התקשורת. הסינרגיה יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות שיתוף פעולה עסקי, לדוגמא, מכירת חבילות תקשורת משולבות (סלולר, אינטרנט, טלוויזיה).

לאור התחרות ההולכת וגוברת בשוק התקשורת בפרט, ובעולם הגיוס בכלל, החלטנו שאנחנו נדרשים לייצר חווית קליטה חדשנית וחווייתית, כזו שתשאיר למועמדים, לעובדים חדשים ולעובדים קיימים, רצון ללמוד ולהכיר את החברה לעומק. התחרות בשוק התקשורת פוגשת אותנו לא רק מול הלקוחות, אלא גם באיתור ובגיוס מועמדים, ולאחר מכן גם בשימור העובדים.

הרעיון להקמת חדר בריחה נולד מהצורך לחבר את העובדים לארגון, לערכים שלנו ולמוצרים שאנחנו מציעים, בצורה שונה וחווייתית. יצרנו קבוצת מיקוד בה השתתפו אנשים מיחידות הקו ומשאבי אנוש.

את החדר הקמנו ביחד עם ספק חיצוני בשם Custom Quest.

מטרת על: חיזוק המחוברות הארגונית

  • היכרות עם פלאפון, מוצריה ו"צביעה בכחול"

  • הטמעת ערכי פלאפון

  • חוויה דיגיטלית וחדשנית

  • מיתוג מעסיק חדשני ואטרקטיבי

החדר מיועד לתהליכי אבחון וגיוס, קורסי הכשרה, ימי אוריינטציה, גיבוש צוותים, פעילות למנהלים כחלק מקורסי ניהול ועוד, והוא בנוי מחידות ומשימות ברמות קושי שונות.

הפעילות מחולקת לשני חלקים: משחק ועיבוד. בחלק של העיבוד עורכים דיון על החידות והמסרים העיקריים.

לפני השקת הפרויקט ערכנו מספר פיילוטים, בהם השתתפו עובדים ממגוון תפקידים ומכלל היחידות בחברה. בנוסף, ערכנו פיילוט נפרד לנציגי שירות ומכירה בקורס הכשרה.

המשתתפים בסבבי הפיילוט היו נלהבים גם מהרעיון שמבחינתם היה חדשני ומתקדם, וגם מהחוויה הכיפית והמגבשת. אחד המשתתפים בפיילוט שנערך בקורס ההכשרה אפילו הוסיף ואמר שזו "החוויה הכי טובה שהייתה לו במקום עבודה חדש".

במבחן התוצאה הצלחנו לראות שהפעילות עוזרת לנו בשימור העובדים, היא מעלה את שביעות רצון העובדים בטווח הקצר ומחזקת את המחוברות הארגונית בטווח הארוך. בנוסף, בפידבקים שקיבלנו מהמשתתפים בכל האוכלוסיות שביצעו את החדר, נושא חווית העובד והמחוברות חזר על עצמו.

פלאפון הינה אחת החברות הראשונות שבונה פעילות מסוג חדר בריחה והראשונה בשוק התקשורת. כגוף משאבי אנוש בכלל ומחלקת למידה בפרט, הצלחנו לייצר ערך מוסף אדיר אל מול הלקוחות הפנימיים שלנו, בין אם מדובר על מנהל אגף בחטיבות הטכנולוגיות, אשת גיוס או עובד חדש בארגון. 

בתוך הבית הפרויקט מיצב אותנו כמחלקת למידה חדשנית, יוזמת, יצירתית, שמתאימה עצמה לדינמיות של השוק ושל הארגון ולאוכלוסיות השונות.

בהתנעת הפרויקט, וכשהגדרנו את המטרות שלנו, הבנו שאנחנו לא רוצים להישאר במשבצת הקלאסית ולעשות more of the same. כשהגדרנו שהמטרה העיקרית שלנו היא חיזוק המחוברות הארגונית ויצירת חווית עובד, ובהתחשב בקהל היעד, הבנו שאנחנו נדרשים לייצר כלי שיהיה חדשני ברעיון שלו, במהות שלו ובפעילות עצמה. השימוש בחדר בריחה במטרה לחזק את המחוברות הארגונית ולייצר חווית עובד מאפשרת לעובדים להיות פעילים, לגלות ולהיחשף בצורה עצמאית לחוזקות ולערכים, מה שעוזר ברתימתם והעברת המסרים בצורה אפקטיבית יותר ולטווח ארוך יותר. כל זה למעשה מקדם את ערך החדשנות, שהוא אחד מהערכים העיקריים של פלאפון.