צה"ל

פרויקט "אנשים בתנופה"

"האדם במרכז". זו אינה סיסמה בצה"ל. זהו כורח המציאות. האדם הוא המשאב היקר ביותר שקיים בארגון. התפיסות בצה"ל לגבי ניהול ההון האנושי השתנו בשנים האחרונות, והביאו לבסוף את הצורך בטיפול בפרט, ליעד ארגוני אסטרטגי.

הבעיה לאורך כל השנים, הייתה שלא ניתנו כלים מספקים לאפשר את התפיסה הזו. ריבוי המערכות, כמויות כוח האדם, השונות בין האוכלוסיות, תחלופת האנשים, הפקודות המורכבות. כל אלו הקשו תמיד לאורך ההיסטוריה לפתח כלים שיידעו להתמודד עם המורכבות של המציאות הצה"לית ושישרתו את החזון הברור כל כך.

מערכת "אנשים בתנופה" – תחת פלטפורמה אחת, הביאה למהפך ביכולת של צה"ל לנהל את אנשיו, תוך הענקת כלים אמיתיים לכלל המעגלים בארגון – החל מהפרט, דרך המפקדים (הבכירים והזוטרים) ועד לסגלי המשא"ן – לראות את הפרט באופן שלם, להבין בקלות מהן הפעולות האפשריות שניתן לבצע כדי להטיב את השירות שלו מכל זווית אפשרית, ולייצר פלטפורמה – שגם מנגישה מידע וגם מאפשרת ביצוע פעולות, שבסופן שיפור משמעותי בחוויית השירות של הפרט.

אנו רואים בפרויקט כמשימה לאומית. משרתי צה"ל צריכים לקבל מעטפת תומכת,  המאפשרת להם לתת את כל כולם לשירות. הדאגה לצרכיהם מוטלת על סגל משאבי האנוש בצבא ועל המפקדים בצבא. מעטפת אנושית זאת, צריכה לקבל באופן נגיש ומדויק את המידע הנכון בזמן הנכון על כל משרת ומשרת, על מנת לטפל בו בצורה המיטבית. מידע זה כולל אלפי פקודות וסוגי מדיניות הנוגעות בשכר, ברווחה ובתנאי קידום, שהמערכת מצליחות להנגיש בצורה פשטנית, מובנת ומדויקת למפקדים ולסגלי המשא"ן.

זכויות המשרתים צריכים להתממש ביחד עם העבודה היום-יומית. המשרתים צריכים לצאת ללימודים, לבצע קורסי העשרה וקורסים מקצועיים, לצאת לחופשה ולבלות יותר זמן עם המשפחה. צמד המילים "קידום זכויות" אינה מילה גסה יותר. ראש מחלקת הסגל באכ"א אמרה בעבר ש-"הביטחון התעסוקתי כבר משחק תפקיד משני. משרתי הקבע בצבא צריכים לשלם משכנתה ולהגשים חלומות כאן ועכשיו, ושעות העבודה הארוכות המצופות מהם לא תמיד מתאימות לתפיסת עולמם." המערכת מצליחה להנגיש מידע שיאפשר להתאים חווית ומסלול שירות אופטימלי לכל משרת.

פרויקט זה נולד ביוזמה של אגף כח אדם (אכ"א) ויחידת שחר באגף התקשוב. שותפים לו חיל האוויר, זרוע היבשה וחברת ה-UX "שמונה ורבע".

מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בצה"ל בכל קנה מידה: במשמעות העצומה שלו על עולם המשא"ן, בקידמה הטכנולוגית, באופן שבו הארגון השתנה כדי לממשו, ברמת הנראות וחווית המשתמש. כל אלו חברו לפרויקט שכולנו גאים בו ועדים לניצניה הראשונים של  המהפכה שהוא מביא לצה"ל.