צה"ל

מושל"ם צה"לי – שיפור השירות לאנשי המילואים

תקציר מנהלים:

  1. פרויקט מושל"ם צה"לי אושר ע"י ראש אכ"א במרץ 2018.
  2. הפרויקט יצא לדרך לאור ההבנה שנדרש לשנות את תפיסת השירות הניתנת למשרתי המילואים והמפקדים בשירות המילואים. משרת המילואים חיי באזרחות ורגיל לסטנדרט שירות גבוה לכן אנו כצה"ל צריכים להתאים את השירות הניתן הם  לנורמות השירות כמו באזרחות ואף יותר. 
  3. עד להקמת המשולם הצה"לי איש המילואים היה פונה לסגלי המשא"ן ביחידה אליה משיוך לשירות מילואים. חילופי בעלי התפקיד ומחסור בכתובת אחת הביאו ללא מעט מקרים בהם לא ידעו אנשי המילואים למי לפנות, ובנוסף רמת השירות  היתה  משתנה בהתאם ליוזמות ונורמות של היחידה שאליה משוייך.  אנשי המילואים תפסו את צה"ל כארגון בירוקרטי לא נגיש ומיושן. 
  4. חזון מושל"ם צה"לי:  הקמת מוקד שירות אחוד למענה 360 ( one stop shop) לחיילי המילואים והמפקדים במילואים,  בשגרה ובחירום, בסביבה דיגיטלית מתקדמת זמינה ונגישה. תוך שמירה על נורמות שירות, מדידה ובקרה שוטפת.
  5. לפרויקט 2 וקטורים מרכזיים:
    1. וקטור טכנולוגי– 
      • טכנולוגיה תומכת לקוח ומשתמשים בתוך הארגון ברשת האזרחית –  שדרוג אתר המילואים על מנת לאפשר יכולות self service המתממשקים למערכת העסקית של הארגון (ERP).  שיקוף מקסימום מידע וביצוע שיח מול איש המילואים  באמצעות את המילואים. כגון שליחת צווי מילואים באתר ואפשרות לאשר את הצו, לבקשת בקשות מיוחדות לטובת שירות המילואים למקרה מחסור בציוד, אוכל טבעוני וכו, עדכון בזכויות, יכולת הפקת אישור על ביצוע שירות מילואים ועוד.
      • הקמת מערכת לניהול קשרי לקוחות המאפשרת  מתן שירות אחוד למשרת המילואים – מענה אחיד מקצועי מפוקח ואמין באמצעות מערכת CRM (וcrm בmobile – לק. משא"ן מילואים) לטיפול בפניות וריכוז כלל הגורמים הצבאיים במערכת אחת.
      • פתיחת ערוצי פניה דיגיטליים (מסרונים, מיילים, פייסבוק וצא'ט).
    2. שינוי ארוגני וקיבעת סטנדרט שירות אחוד- ממעבר ממתן שירות ע"י יחידות הקצה המבוזרות למרכז שירות צה"לי אחוד הנותן מענה לכלל משרתי המילואים וקביעת נורמות שירות בסטנדרט גבוה ואחיד לכל הפונים.


  • הקמת המוקד והחיבור למערכות השירות הובילה למגמת שיפור משמעותית של המוקד- זמינות גבוהה זמני המתנה קצרים ולמטה מ-5% שיחות ננטשות, שביעות הרצון נרשמה גם בקרב משרתי המילואים וגם בקרב סגלי המשא"ן ביחידות שהתפנו מטיפול בפניות טכניות והתפנו לטפל בפניות מורכבות שלהן יש ערך מוסף ובמהות תפקידן כסגלי משא"ן ביחידה (הכשרות, פיתוח כ"א , נהיול המסגרת הארגונית וכו')