צה"ל

עבודה מרחוק

COVID19 – קללה או ברכה במסווה ?

אין לזלזל או להפחית מהשפעותיה השליליות של הקורונה – הפגיעה הבריאותית והנזק הכלכלי הגלובלי במשק , ההתבודדות החברתית וחוסר הוודאות אשר ילווה אותנו לפרק זמן ממושך. יחד עם זאת , גם אירועים שאינם חיוביים מביאים להתפתחות וצמיחה. בצה"ל , שינויים מלווים בחשדנות ולוקחים זמן, שינויים דורשים תוכנית סדורה או עבודת מטה מעמיקה.

בזמן הקורונה – שינוי מהיר והסתגלות היה שם המשחק. מי שרוצה להישאר רלוונטי , חייב להתאים את עצמו לחוקים החדשים שנקבעו ע"י שליט בלתי נראה ללא יכולת ניהול משא ומתן או  יכולת להרוויח זמן נוסף. הארגון הצבאי הוא בעל יכולת מרשימה – גוף היררכי , מעמיק מאד , מתבסס על תהליכי עבודה ושיטות מתודיות. ניתן להמשיל אותו לנושא מטוסים הנראית למרחוק , עצמאית וחזקה.

אבל בקורונה – נושאת מטוסים הפכה לאבן נגף. לגורם מכשיל. כדי לנצח ולהמשיך להוביל – נדרשת סירת מירוץ , קלת תנועה ומהירה. נדרשת התאמה מיידית של תהליכים שבוצעו בעבר באופן פיזי לביצוע מרחוק כדי לשמור על התפתחות ולהימנע מכישלון. 

אכ"א כגוף האחראי על הטיפול בפרט ועל בניין הכח נדרש להמשיך ולקדם את התהליכים בצורה חדשה עם תוצאות ותפוקות מירביות – נדרשה מחוייבות לקדם שיטות פעולה מדוייקות מרחוק שיהיו רלוונטיות ושיתנו מענה להתמודדות עם המציאות שנכפתה עלינו מאז הקורונה.