קורנית דיגיטל

קורנית דיגיטל היא חברה ציבורית נסחרת בנאסד"ק שפועלת בפריסה גלובלית. אנו מעסיקים קרוב ל-600 עובדים. החברה הוקמה ב-2002 ומאז נחשבת לפורצת דרך ומובילת שוק בכל הנוגע לפיתוח וייצור פתרונות מקיפים להדפסה דיגיטלית על טקסטיל. הבסיס לפתרונות אלה הוא הדרך בה הדיו שפיתחנו נקשר (Bond) לבד עליו מדפיסים. ההבטחה שלנו, לעובדים ולקוחות היא  "Bonding Matters" ומשבר הקורונה איפשר לנו לקיים את ההבטחה הזו לעובדים, ללקוחות ולקהילות בהן אנו פועלים. 

משבר הקורונה היווה תקופת מבחן לעמידה בחזון ובערכים שלנו ורגע אמת בחיי הארגון בו עיני העובדים והלקוחות נשואות לעבר הנהלת החברה וצוות ה-HR כדי לבחון כיצד נתמודד, מה נבחר לעשות, האם ניזום או נתכנס, נספק פתרונות רלוונטיים ובעלי ערך, או ניצמד למוכר ולידוע.

בעבודה נתאר את הדרך הייחודית בה התמודדנו עם האתגרים העסקיים והארגוניים בעידן הקורונה, לרבות אתגר התמיכה בלקוחות וההאטה במכירות, אתגר שימור התרבות הארגונית והמחוברות ואתגר האוכלוסיות ההטרוגניות. 

המענה לאתגרים ניתן תוך התמקדות בשלושה צירים:

  • עסקים: התנהלות חדשנית, יזמית ומסתגלת הייתה חיונית לקיום ההבטחה שלנו ללקוחות ולכן חתרנו להמשך פעילות עסקית, צמיחה ואיתור ומימוש הזדמנויות עסקיות. צוות ה-HR יזם הקמת צוותי משימה חוצי ארגון, שטיפלו בהיבטים שונים של הביזנס ושל הארגון. יוזמות הצוותים תרמו להתאוששות מהירה של הביזנס ולשינוי הלך הרוח הארגוני לפרואקטיבי ואופטימי. זו דוגמא לעשייה שמגשימה את חזונו של דייב אולריך בדבר היותנו "Trusted business partner".
  • אנשים וארגון: נקטנו מגוון מהלכים שנועדו בראש ובראשונה לעמידה בחזון החברה ובערכים שלה (Care, Passion, Aim High & Dare, Bonding Matters, Make Things Happen), וגם להבטחת בריאות וביטחון העובדים ומתן מענה מהיר ורלוונטי למכלול צורכיהם. בין המהלכים: החלטה עקרונית שלא לפגוע מהותית בתנאי העסקה, הקמת מערך תקשורת במצב חירום, שדרוג מערך הלמידה הארגונית, בניית אתרים לתמיכה במנהלים ובעובדים, פעילויות רווחה ייעודיות, קו חם לעובדים ופתרונות לילדי העובדים.
  • קהילה: דווקא במציאות עסקית לא פשוטה בחרנו לתת מענה לצורכי הקהילות המקומיות שלנו. השקנו תכנית התנדבות גלובלית, הקמנו מערך גלובלי של מנהלי התנדבות ועודדנו את העובדים להתנדב בזמן עבודה (גם כחלופה לחל"ת) גם מהבית, והשקנו יוזמה גלובלית של צוות ה-HR לסיוע בייעוץ קריירה לחברים ובני משפחה של עובדים שנפגעו עקב המצב.  

העקרונות המנחים שליוו כל פעולה במסגרת צירי העשייה היו: 

  • קידום החזון והערכים של קורנית (We walk the talk) לצד ערכים של קיימות ואחריות תאגידית; 
  • חיבור לביזנס: משאבי אנוש שפועל כצוות בעל השפעה ישירה על ההצלחה העסקית; 
  • עשייה עצמאית: עשיית הדברים "בדרך שלנו", תוך מינימום שימוש במשאבים וספקים חיצוניים; 
  • עשייה רלוונטית: מענה מותאם בצורה מקסימלית לצרכים האירגוניים ו/או האישיים; 
  • מומנטום וגמישות: עשייה מהירה, שעונה על הצורך וגמישה לשינויים והתאמות. 
  • שקיפות: תקשורת שוטפת ושקופה לגבי כל פעולה ו/או החלטה, במגוון ערוצים.
  • מדידה של תוצאות: כדי לדעת שאנחנו במסלול הנכון, ארגונית ועסקית. ברמה הארגונית מדדנו את עצמנו בסקר, עליו השיבו 94% מהעובדים ושיקף עלייה של 30% ברמת המחוברות הארגונית. ברמה העסקית מצב המניה של קורנית, שממשיך לטפס בשבועות האחרונים לשיא של כל הזמנים, מוכיח שוב את הקשר האיתן בין מחוברות עובדים למומנטום עסקי משמעותי. 

עיקרי החדשנות בעשייה שלנו היו:

  • התפישה: ההבנה שזהו רגע מכונן – נקודת מפנה. רגע אמת בחיי הארגון.
  • פעולה בהתאם ל-DNA הארגוני והתרבות הארגונית, וההגשמה בפועל של מצפן הערכים הארגוניים שלנו.
  • המהירות והגמישות: העובדה שהיווינו מודל לאדפטיביות.
  • התרומה לקהילה: ההסתכלות החוצה, על העולם שסביבנו, והקריאה לאנשינו לעשות הבדל ולתרום, תוך מתן פתרונות ייחודיים לאנשים שתפקידם התייתר זמנית. 
  • החיבור והתרומה לביזנס: היוזמה של צוותי העבודה שתרמה להתאוששות העסקית המהירה.   
  • החיסכון בהוצאות מיותרות: ההעדפה המתמדת של כוחות פנימיים לטובת יצירת פתרונות בדרך שלנו, בעלות אפסית או מינימלית.

ובנימה אישית – זו הפעם הראשונה שקורנית דיגיטל מגישה מועמדות לתחרות המצוינות במשאבי אנוש. אנו מקווים שנצליח להעביר לכם הקוראים את העשייה שלנו ושתיהנו ממנה כפי שאנחנו נהנינו להגשים ולתעד אותה.