שטראוס

להיות המגדלור - חווית עובד 360 בעידן של מגיפה עולמית

משבר הקורונה שפקד אותנו בחודש מרץ השפיע על שטראוס ישראל, כמו גם על כלל המשק, בשני היבטים:

מצד אחד, דאגה לבריאות האנשים,  למצבם הכלכלי ולחוסן הנפשי.  מצד שני,  כחברת מזון חיונית בעת דרישה הולכת וגוברת למוצרי מזון –  עלינו לעמוד בהספק גבוה ולשמור על המפעלים שלנו נקיים ובטוחים.

שטראוס ישראל, המונה כ 5000 עובדים מורכבת ממגוון רחב של דיסציפלינות,  תפקידים ודרגים שונים, נגישות טכנולוגית מגוונת ומצב סוציו אקונומי משתנה.  אז מה עושים כדי לחזק את האמון עם העובדים שלנו?  לייצר ערך מוסף אמיתי בחייהם בעת הנוכחית ולהצליח לתקשר את זה לכולם באופן מותאם? 

בשנה האחרונה הושקה אסטרטגייתPEOPLE  רחבה אשר מעבירה את המיקוד מ'משאבי אנוש’ ל'אנשים’ מתוך תפיסה עמוקה שהאנשים הם הכח המניע של החברה ותפקידנו להסתכל 360 מעלות על הצרכים והציפיות שלהם כדי להיות עבורם בחירה מועדפת בכל יום מחדש.

כהמשך ישיר לתפיסה האסטרטגית שלנו החלטנו לבנות מודל יישום 360  על האנשים – ״המגדלור״.

הארנו על העובדים שלנו במגוון היבטים:

בפן  הכלכלי – לא פיטרנו או הוצאנו לחופשה יזומה אף לא עובד אחד, גם במקומות אשר נפגעו, דאגנו לרשת בטחון כלכלית בדמות הלוואות ומענקים לבני זוג שנפגעו. בפן הבריאותי דאגנו להנגשה איכותית ומהירה של כל המידע ואף חיזקנו עולמות של wellbeing בבית. בפן הרגשי ליווינו באופן שוטף את העובדים ע״י המנהלים ומנהלות מש״א לרבות סבסוד טיפולים פסיכולוגיים, תמכנו במעגל המשפחתי המורחב (הורים, בני זוג, ילדים) ודאגנו לשמור על קשר בכל השגרות המוכרות (הרמות כוסית, חגים,  אירועי פרישה,  ימי קליטה ועוד)

לצד זה עשינו פריצת דרך בתקשורת באמצעות טכנולוגיה מקרבת ע״י שימוש במגוון אמצעים במטרה להגיע לכל עובד ועובד. העצמת התקשורת הדו כיוונית (סקרים ושולחנות עגולים) והקמת אתר, תכנים והנחיות בתוך3  ימים, אשר ממשיך להתעדכן על בסיס יומיומי ואף הנגשנו אותו לספקים, לשותפים ולכלל קהילת מש״א בארגונים מתוך תפיסת השליחות שלנו.

ההתמודדות היתה שונה ופורצת דרך אך יושבת על בסיס הערכים של קבוצת שטראוס.  הנה זה בא…