שמיר אופטיקה

"אומנם השבר עשוי להתאחות אך השבר שיצר תישאר לעד ותמיד ניתן יהיה להבחין בהשפעותיה" אמירה זו של הפסיכואנליטיקן מיכאל בלינט עמדה כנר לרגלנו בניהול המשבר. מחד, חריצות וחדשנות עיסקית, חתירה קדימה ויצירת עשייה עניפה בכל תחום – טכנולוגי, שיווקי ומשאבי אנוש, ומאידך הבנה שהפרט הוא במרכז וגישת PERSONAL TOUCH מתוך הבנה שעלינו לטפל בשבר הזה בעדינות ורגישות לצד הנחרצות. 

 שמיר אופטיקה, חברה ישראלית גלובלית מובילה בתחומה, שנוסדה ב-1972  בקיבוץ שמיר. שמיר בעלת אתגר גלובאלי משמעותי – 27 חברות בנות הפרוסות בעולם. 2,400 עובדים  בארגון מתוכם כ 650 בישראל.  החברה הינה חברה טכנולוגית אשר מפתחת, מייצרת ומשווקת עדשות למשקפיים, תוכנות ומוצרים המהווים פתרונות לבעיות ראייה. מחלקת משאבי אנוש בארגון הינה מחלקה צעירה יחסית לארגון , קיימת כ 6 שנים, ובשלבי בנייה ויצרת השפעה. 

מחלקת משאבי אנוש והנהלת הארגון למדו במהירות בזק להעריך את המצב שעמד בפנינו והוכיחו יכולת התארגנות מהירה, גמישה ומשתנה, יוזמת ויצירתית. 

הסלוגן של שמיר Perfect Vision, Personal Touch ליווה כל החלטה שלנו הנוגעת לעובדי ומנהליי החברה וכמובן ללקוחות. בכל צעד בתקופה זו, שאלנו את עצמנו האם ראינו את התמונה הכוללת? האם לקחנו בחשבון את כלל צרכי המערכת? והאם המהלכים שאנו מתכננים בתקופת חירום זו, עדיין מתכתבים עם ערכיי החברה.

השותפות עם המחלקות העסקיות, סייעה לנו לבנות מהלכיי HR, מקצועיים המביאים ערך מוסף לארגון. הפעולות שנקטנו השתנו בהתאם לציר הזמן:

ניהלנו את המשבר דרך 8 צירים מרכזיים: 

  1. המשכיות עיסקית. לצד הביזניס הבאנו פתרונות העסקה ששימשו יסוד לכל המדינות 
  2. PERSONAL TOUCH – בכל עשייה שאלנו האם נגענו בעובד, הנחנו את המנהלים ואת אנשי משאבי אנוש בעולם לעבוד לאור מצפן זה, מענה לפן הנפשי של המצב. 
  3. יצרנו קהילת HR4HR גלבואלית 
  4. תקשורת – קפיצת שיא, לתקשורת יוזמת, דו כיוונית בריבוי ערוצים ובהתמדה בהם 
  5. Personal growth – כדי לסייע להתמודדות עם שחיקה, כדי להמשיך לראות את העובדים אנו דואגים להכשרת העובדים בנושאים שונים 
  6. ערבות הדדית – קרנות סיוע לעובדים , תמיכה במשפחות העובדים 
  7. ערך מוסף לביזניס – שותפות עם השיווק ויצירת שפה אחידה ארגונית כלפי פנים וחוץ 
  8. מעורבות קהילתית – 3 ערוצי התנדבות ונתינה לקהילה. הן בארץ והן בעולם. 

פרוץ המשבר – people first

גל ראשון – שיא 

BACK TO THE NEW ROUTINE

צורות העסקה גמישות, יצירת תקשורת, COACHING להנהלת החברה ולמנהלים, 

Personal touch  הנחיית מנהלים, קשר עם כל העובדים, הדרכות לעובדים ובני המשפחה 

מוכנות לגל הבא, התבוננות על הקהילה, בחינת אסטרטגית משאבי אנוש והתאמתה באות, ניהול קשר צמוד עם המדינות 

המשבר ואופן הניהול שלו הוביל לכך שמחלקת משאבי אנוש הפכה לכתובת למנהלים בעולם ובארץ, היא שותפה מלאה בצעדים משמעותיים בחברה, ומצליחה לייצר פתרונות יצירתיים בזמן קצר לטובת עובדי החברה בראיית מכלול השיקולים , הטריטוריות והצרכים. לא הייתה לנו אפשרות לומר את זה לפני כן. הקורונה עם כל המורכבות שלה עזרה לנו להקפיץ את משאבי האנוש בשמיר ואת ההשפעה הגלובלית בכמה רמות, אפשר לומר שהמשבר לא התבזבז, כפראפרזה לדברי צ'רצ'יל (“don’t let a good crisis go to waste”-( הוא עזר לנו לצמוח.