תנובה

"אנחנו כאן" - הגברת מחוברות עובדים בזמן משבר קורונה

עם פריצתו של משבר הקורונה, תנובה, חברת המזון המובילה, נשאה על כתפיה אחריות גדולה, להמשיך לספק את מוצרי המזון המוכרים והאהובים לאזרחי ישראל, ואף לספק אותם בכמות גדולה מהרגיל.
לעומת מרבית המשק, שעבר להילוך נמוך, תנובה נדרשה לעשות ההפך – לעבור להילוך גבוה פי כמה.

תנובה נזקקה לרמת הירתמות ומחוברות גבוהה של עובדיה, למאמץ מרוכז של כולם – דווקא בימים של חרדה, התכנסות, הסתגרות וחוסר ודאות.
5500 עובדי תנובה בפריסה ארצית, נהגי חלוקה, סדרנים, עובדי ייצור, מנהלי מכירות, מלקטים ומחסנאים נקראו ביום אחד לדגל.
מודל עבודה ייחודי וחדשני בשלוש זירות מאמץ נבנה על ידי אגף משאבי אנוש ויושם תוך כדי תנועה באופן מיידי, על מנת להעלות את מחוברות העובדים בעת הזאת, לוודא חוסן, רציפות עסקית ומתן מענה לצורכי התזונה של אזרחי מדינת ישראל.

משמעות – חיבור למשימה, משמעות העבודה, גאוות יחידה והגברת החוסן על מנת לוודא המשכיות עסקית

מעטפת ארגונית – דאגה לכל צורכי העובדים בתקופת המשבר

מנהיגות – בנייה וניהול של שגרות תומכות ומותאמות לתקופה, יצירת ודאות והגברת רגישות ניהולית

בכל אחת מהזירות התקיימו מאמצים, נבנו תהליכים וכלים עבור המנהלים והעובדים. בחודש אפריל כאשר הסגר היה בשיאו, מדדנו בסקר ברומטר ארגוני את ההרגשה הכללית של העובדים והמנהלים וכן את שביעות רצונם מהנעשה בכל אחת מהזירות. לאור הממצאים פעלנו באופן רוחבי באמצעות קבוצות עבודה ארגוניות ובאופן לוקאלי ביחידות השונות. ממצאי הסקר טובים מאוד ומייצגים את הרגשת העובדים כי למרות תחושת חוסר הודאות והדאגה המאפיינים תקופה זו, הם מרגישים שתנובה ניהלה ועודנה מנהלת היטב תקופה זו. בסקר חוזר ביוני התקבלו תוצאות דומות ובחלק מהמקרים אף טובות יותר.