Chegg

במהלך מרץ 2020, בתחילת הגל הראשון של הקורונה בארץ, התקבלה החלטה לפיה המשרדים ייסגרו וכל העובדים יעברו לעבוד מהבית. האתגרים הראשוניים היו ניהול התקשורת מרחוק, שימור התרבות הייחודית שלנו מרחוק, התמודדות עם עומס ושחיקה של העובדים בעבודה מהבית, גיוס וקליטה של עובדים חדשים, המשך פיתוח מקצועי של העובדים, מתן אוזן קשבת לבני המשפחה, שמירה על קשר ישיר עם כולם ונוחות לוגיסטית לעבודה מהבית. כל זה- במקביל ומרחוק.

בשנים האחרונות וכחלק מהתרבות היחודית שלנו, הערך הכי משמעותי שעליו החברה מתבססת הנו ערך ה-TRUST , הערך מייצג את המערכת יחסים הפתוחה עם העובד שמאפשרת חופש פעולה שיש לכל אחד מאיתנו. כל אחד יכל לבחור מתי נוח לו לעבוד ובכך שמר על תפוקה גבוהה בשילוב עם איזון בבית – "אתם יודעים מה צריך לקרות מבחינת משימות, האיך יקרה בדרך שתבחרו שנוחה לכם ועם הכלים שתבקשו ונדאג להם".

לצד הפרודוקטיביות שנשמרה ואפילו עלתה, השחיקה נתנה את אותותיה ולכן יצרנו "הדממות" שבהן החברה כולה מושבתת על מנת לקיים חופש מנטלי אמיתי, משהו שנרצה לשמר גם בעתיד, בוודאי בסנכרון גלובאלי. 

התמודדנו עם האתגרים בעזרת הקמת צוות חמ"ל קורונה ומבצע ״נכס לאומי״ (שאלנו את המונח מצה"ל 😊), כלומר: שיחות שבועיות ואותנטיות לכלל העובדים עם סיכום ומעקב על כל עובד בהתאם לשלב בקורונה. בהתחלה השיחות סבבו בעיקר סביב העבודה מהבית עם הילדים, בהמשך סביב העייפות המצטברת והמציאות המתחדשת. לצד החיזוק המנטלי השבועי, הקפדנו על שליחת מארזים הביתה בהתאמה למשפחות, לתקופה ולצרכים. קיימנו הרצאות העשרה ושיעורי ספורט לגוף ולנשמה, עודדנו לקיחת חופשה (Homevacation), חסמנו את היומן בימי חמישי החל משעה 14:00 על מנת לאפשר לעובדים להתחיל את הסופ"ש עם המשפחות מוקדם יותר.

בשגרה יש לנו מרכז קריירה בו צוות ה-HR שלנו מייעץ לבני/בנות הזוג של העובדים כיצד לבנות מסלול קריירה, כתיבת קו״ח, הכנה לראיונות ועוד מגוון נושאים. בתקופת הקורונה הצורך עלה משמעותית. בני/בנות זוג פוטרו או הוצאו לחל״ת, נקלעו לסיטואציות מורכבות תעסוקתית ומה שעסקנו בו בשוטף, התגבר פי כמה. סייענו למשפחות בחיבור לגורמים רלוונטיים בתחום, הכנו לראיונות עבודה והיינו שם בשבילם לכל צורך.
אנחנו מאוד אוהבים לחגוג הצלחות, בעיקר השקות של מוצרים חדשים. בשל הנסיבות, בזמן הקורונה לא ניתן לחגוג באופן בו היינו רוצים וחשבנו דרך משקפיים של "תרבות וירטואלית" שנצטרך לאמץ ויצרנו סרטון מרגש שהוקרן בפני כולם עם נגיעה אישית בכל עובד והכרת התודה עברה באופן מאוד מיוחד ושונה עד כדי כך, שאחד העובדים הוותיקים ציין ש"זו היתה ההשקה הכי יפה שחווה בצ'ג".

לצד כל הנתינה והאמפטיה הכל כך חשובים לעובדים שלנו, מטרה מרכזית היתה להחזיר לקהילה ולתרום באופן נדיב בכל אופן שנוכל. לכן, כל הספקים שעבדנו איתם הם ספקים תוצרת כחול לבן, ספקים קטנים שפרנסתם נפגעה מאוד בתקופה זו. בנוסף, דאגנו במהלך הפגישות בזום לעודד את העובדים לפתוח מצלמה ועבור כל עובד שנשאר עם מצלמה דולקת לאורך המפגש, צ'ג תרמה סכום כסף לספקים אשר פרנסתם נפגעה בתקופת הקורונה ובכך שמרנו על רמת מחוברות גבוהה אל מול תרומה לעסקים קטנים.

מבחינה מקצועית אל מול העובדים, המשכנו לייצר שיחות אישיות על איפה אנחנו נהיה בסוף 2020, איך מודל העבודה החדש יכול למפות כישורים ולקחת את העובד למקום בו הוא היה רוצה להיות. כל מנהל יצר שיחה אישית מקרבת מתוך חשיבה של מודל עבודה חדש עם ההבנה- שהוא כאן כדי להישאר.