ELAD

מחוויית עובד למסע עובד - ENJOE THE E(ELAD) JORNEY

איך מייצרים חווית עובד חדשנית בחברת שירותים מסורתית. חברת אלעד, מהחברות הוותיקות בשוק הIT בישראל במתן שירותי מיקור חוץ במגזר הממשלתי. הובילה מהלך אסטרטגי בעשור האחרון והתרחבה לתחומי הפיתוח הן באמצעות גידול אורגני ובעיקר בעזרת רכישות של חברות תוכנה וחברות סטארט אפ אשר מתמקדות בעולם ה-Customer Engagement, כל אלה יחד הפכו לקבוצת הפיתוח של אלעד .  מתוך רצון לחזק את המחוברות של העובדים בקבוצת הפיתוח שנבנתה והרצון לשפר את הצעת הערך של אלעד אל מול מועמדים בשוק העבודה  יצאנו לתהליך של מיתוג מעסיק לצד הבניית חווית העובד באלעד. 

המסע כלל שני אבני דרך עיקריות : 

  • תהליך מובנה של מיתוג מעסיק שמטרתו הייתה מיצוב אלעד כמעסיק מועדף בקרב העובדים והמועמדים – בדגש על קבוצת הפיתוח
  • אופטימיזציה של חווית העובד ובניית אסטרטגית חווית עובד ייעודית לעובדי קבוצת הפיתוח.

תהליך מיתוג מעסיק נבנה בצורה מתודולוגית במסגרתה  למדנו על אלעד והצעת הערך שלה ( EVP ) דרך קבוצות מיקוד וראיונות עם עובדים ומנהלים . בסוף התהליך המרתק גילינו שאלעד הוא ארגון מגוון שכולל סוגי עובדים שונים. שלכל אחד מהם תפיסה וצרכים שונים כאשר המשותף לכולם היא החוויה של אנשים טובים שמייצרים סביבת עבוד של  ביחד והנאה .

הפיצוח הייחודי שלנו בפרויקט זה היה לא להיצמד למוטיב שמשותף לכלל עובדי אלעד  אלא להשתמש בהטרוגניות כנרטיב מיתוג המעסיק שלנו וכמו דגל שאותו אנו מניפים בגאווה מתוך תפיסה שמגוון אוכלוסיות יכולות להצטרף לאלעד. במסגרת התהליך זיהינו 4 מסעות עובדים שונים עליהם ביססנו את חווית העובד. הסלוגן הנבחר למיתוג הפנימי שלנו  : ENJOY YOUR JORNEY שמשלב את מגוון המסעות שהעובדים שלנו חווים  וגם את המוטיב של חוויה ההנאה שיש בעבודה באלעד. 

אבן הדרך השנייה הייתה לייצר מעבר מחוויית עובד למסע עובד. בנינו חווית עובד פרסונאלית סביב מסעות העובד שאיתרנו בתהליך מיתוג המעסיק. בכל מסע יצרנו פרסונליזציה מיטבית על מנת לייצר לעובדים שלנו חווית עובד מקסימאלית שתוביל למחוברות שלהם לארגון.  הטמענו את נרטיב ה"מסע" לאורך כל מסלול חיי העובד בארגון נשתף בדוגמאות :
מסע ראשון- עובדי אלעד באתרי לקוח: בניית חווית עובד שמותאמת לעובדים מרוחקים בדגש על, קשר אישי סביב נושאי פרט ושכר וגיוון בפעילויות הרווחה ומתנות.
מסע שני – אנשי משפחות : אלעד יודעת לתת מענה לצורך המרכזי של האוכלוסייה שמאפשרת שמירה על WLB לצד התפתחות וקידום מקצועי בקריירה.
מסע שלישי – החרדיות : עבורן חווית עובדת באלעד היא מיטבית בזכות השילוב של תנאי העסקה סינרגטים לאורך החיים החרדי, סביבת עבודה כשרה,הכשרות ייעודיות ותוכנית רווחה מותאמת .
מסע רביעי – דור ה Y עובדי קבוצת הפיתוח שהצטרפו מהחברות הנרכשות. האתגר העיקרי שהיה הטריגר שלנו ליציאה לפרויקט וקיבל מענה מרכזי בטיפול בחוויית העובד באלעד. בסגרת תוכניות מגוונות יצרנו מסע  לעובדי דור ה- Yשמאופיין במשמעות והנאה, קידום יוזמות פנימיות של העובדים בתחומים מקצועיים לצד תחומי עניין ופנאי, רווחה שמעניקה משמעות חברתית, סביבת עבודה חדשנית ודיגיטלית, חווית למידה דרך מיטאפים וקהילות מקצועיות ותפיסה של ארגון שטוח בו המנהלים הם מנטורים והדיאלוג נעשה בגובה העיניים ומתוך העצמת החוזקות. 

לסיכום , אנחנו עדיין בעיצומו של המסע אך ניכר  שכבר הצלחנו לשפר את מיצוב החברה בעיני העובדים והמועמדים בקבוצת הפיתוח של אלעד. העלנו את  שיעורי המועמדים שמגיעים באמצעות חבר מביא חבר. קיצרנו את משך זמן הגיוס בקבוצת הפיתוח (TTH), 

בהיבט של חווית העובדת, הצלחנו לייצר אופטימיזציה בחוויית העובדים דרך ארבעת המסעות  שהובילה לעלייה במדד מחוברות העובדים שנמדד במסגרת סקר שנתי ובעיקר נהנינו מהדרך.

הפרויקט שלנו באלעד חדשני במספר אספקטים
הוא מזמין את יחידות משאבי אנוש לאמץ גישה חדשנית בה דווקא מתוך מיתוג מעסיק ששם במרכזו את הגיוון ניתן לייצר חווית עובד אופטימלית.

הוא מזמין ארגונים לגלות איך ניתן ליישם את החוזקות הארגוניות שבדרך כלל מכוונות כלפי הלקוחות ולהכניס אותם הביתה – במקרה שלנו באלעד השתמשנו במתודולוגיות עסקיות של מסע לקוח להבניה של מסעות העובדים שלנו . והשתמשנו בפתרונות טכנולוגיים שאנו מפתחים ללקוחותינו ויישמנו אותם פנימית באלעד 

בנוסף הוא משמש דוגמא לכך שמיתוג מעסיק חדשני וחווית עובד מגניבה הינה נחלה של כל ארגון שייבחר בדרך הזאת ולא שמורה רק לחברות הייטק וטכנולוגיה.  חברות מסורתיות יותר יכולות לאמץ לעצמן גישה חדשנית ומתקדמת יותר בתפיסה של חווית העובד , כפי שנהוג אצלנו באלעד לומר "ליהנות ליהנות מהמסע ".