חוצה ישראל

יוזמות בימי קורונה

חברת חוצה ישראל הינה חברה ממשלתית לייזום וביצוע פרויקטי תשתיות תחבורה לאומיות.

החברה מצויה בצמיחה מואצת, בשנתיים האחרונות גדלה משמעותית בהיקפי הפעילות שלה וכמעט ושילשה את מספר עובדיה (91 עובדים כיום). בתקופת הקורונה הוגדרה החברה לראשונה כארגון חיוני ונדרשה על ידי משרד התחבורה להאיץ תהליכים ופרויקטים ומנגד לבחון את היקפי ההעסקה והעלויות.

היבטים אלה, ובראש ובראשונה הדאגה לרווחת העובדים ומשפחותיהם, ליוו את אגף משאבי אנוש, שיווק ומנהל לאורך התקופה. הייחודיות של אגף משאבי אנוש, שיווק ומנהל בחוצה ישראל מצויה בשילוב 3 התחומים עליהם אמון האגף: פיתוח וטיפוח ההון האנושי, השיווק והמיתוג, ניהול התפעול והלוגיסטיקה.

האגף הינו חדש, מצוי בשלבי הקמה ומיסוד ומונה צוות קטן ואיכותי. תקופת הקורונה הייתה מאתגרת במיוחד לאגף שמצוי בשלבי בנייה מאסיבית של תהליכים חדשים ונדרש לטפל במקביל בכל תחומי הקורונה, בדגש על האחריות בתחומי משאבי אנוש, תפעול ולוגיסטיקה.

עקרונות העבודה שהנחו את האגף בתקופה זו היו:

  • שמירה על בריאות העובדים ורווחתם הפיזית, הנפשית והכלכלית
  • ניהול ושמירה על רציפות תפקודית של הארגון
  • הערכות בהסדרי עבודה והעסקה ושמירה על זכויות עובדים
  • יצירת מחוברות עובדים ומנהלים וחוויית עובד מצוינת
  • דגש על זמן תגובה מהיר

ההישגים הייחודיים בפעילות האגף בתקופה זו היו:

מתן שירות מהיר, רגיש ואכפתי בכל היבטי הלוגיסטיקה המורכבת בימי הקורונה מההערכות לפי ההנחיות, דרך ניקיון, ציוד מחשוב ועוד.

מחוברות רגשית ויוזמות "חכמות": ייזום פעילויות ייחודיות שנעשו מתוך מחשבה והבנה של קשיי היומיום שנוצרו בתקופת הקורונה, במעורבות של העובדים לרעיונות ויישומם. יצרנו קמפיינים מגוונים והפתעות קטנות לאורך התקופה כגון, שובר לפיצה משפחתית לעובדים, מתנות קטנות לחגים (משחק קלפים משפחתי, ערכת פנקייק לבישול עם הילדים, חוברת מתכונים של העובדים). ההפתעות התאימו לשימוש כלל המשפחה כולל חוויות ארוחת ערב משפחתית בה בישלו העובדים מחוברת המתכונים. בנוסף, רתמנו את העובדים להצעת רעיונות לסלוגנים לסטיקרים חדשניים ייחודיים של החברה ושיתופם בקבוצות חברתיות. היוזמות הללו נעשו ב"חוכמה" ובהשקעה כספית מינימלית והתקבלו בחיבוק חם, מה שיצר אווירה נהדרת ותרם לחיזוק הקשרים בין החברה לעובדים ולחיבור רגשי גם דרך בני המשפחה – העובדים הצטלמו בחיק המשפחות ושיתפו בתמונות בקבוצות המשותפות.

שמירה על רציפות תפקודית של הארגון וטיפול בזכויות עובדים והסדרי עבודה: החברה הוכרזה כחברה חיונית, במסגרת תפקידה לקידום פרויקטי תשתית תחבורה כקטר הצמיחה של המשק, ואף נדרשה להאיץ את פעילות הפרויקטים בזמן המשבר וההאטה המשקית. על בסיס זה הצלחנו לשמר תעסוקה כמעט מלאה של העובדים, לשמור על זכויותיהם, לרתום אותם ולפתח מוטיבציה ורמת אחריות אישית וצוותית גבוהה, ועקב כך – לעמוד ביעדי החברה והציפיות ממנה, במשבר לא פשוט, שהשפיע גם על הענף בו אנחנו פועלים.

כתוצאה מפעילויות אלה ואחרות החברה המשיכה לקדם פרויקטי תשתית בשלבי תכנון וביצוע, מכרזים והתקשרויות, וכן לבנות תשתיות ופלטפורמות ארגוניות חדשות בתחום אחריות אגף משאבי אנוש, שיווק ומנהל כגון: שולחנות עגולים, העלאת אתר אינטרנט חדש, הקמה והעלאה לאוויר של פורטל ארגוני שלא היה קיים קודם לכן, בניית תוכנית הדרכה רב-שנתית ועוד.