המכללה האקדמית כנרת

Set up your HR mind - שילוב משחוק (Gamification) בלמידה אקדמית ככלי להעצמת מיומנויות וצמצום פערים

מטרה
בניית משחק עסקים חדשני המקדם את יכולתם של הסטודנטים להתמודד עם בעיות של אמת הלקוחות מעולם המשאבי אנוש המשתנה וההתמודדיות המגוונות של העוסקים בו. המשחק מכוון להכין את הסטודנט מבחינה מקצועית לתעסוקה בתחומים שונים של ניהול משאבי אנוש ולהקנות מיומנויות קריטיות להתמודדות בו. המשחק בנוי סביב מתודולוגיות למידה חדשניות המשלבות מישחוק (gamification) בתהליכי למידה קונבנציונליים.

מהות התהליך
במחלקה לניהול מש"א במכללה האקדמית כנרת, פותח קורס המבוסס משחוק (Gamification) אשר תכניו פותחו על ידי מומחי תוכן מעולם המשאבי אנוש כאשר הפלטפורמה נבנתה במיוחד לצורך זה על ידי ספק חיצוני – חברת Entropy, בכדי לייצר סביבת עבודה ממושחקת של תהליך למידה מבוסס פתרון בעיות. הקורס משלב פיתוח מיומנויות אישיות ובין אישיות של הלומד ומאפשר ללומד במהלך הלמידה האקדמית לרכוש כלים מקצועיים, ידע יישומי רלוונטי ועדכני ואף התנסות מעשית של הסטודנט בהתמודדות מקצועית אינטגרטיבית ותוך כדי כך לצמצם פערים בין אקדמיה תאורטית לבין צרכי עולם העבודה.

הישגים
תוך כדי משחק הסטודנטים פתחו מיומנויות למידה עצמאית, מסוגלות תעסוקתית אשר העצימה את תחושתם לגבי יכולתם להתמודד עם אתגרי המקצוע בעולם דינאמי. בנוסף הסטודנטים למדו לעבוד בצוותים המושתתים על גיוון Diversity ובכך חיזקו את מיומנויות עבודת הצוות שלהם, מיומנויות פתרון בעיות, ואת יכולתם לקבל החלטות בתנאי אי וודאות.

חדשנות
זו התכנית היחידה בישראל ,לעניות דעתינו, אשר משלבת התנסות ממושחקת בסגנון של משחק עסקים הממוקד בעולם התוכן של ניהול משאבי אנוש. מדובר בשיטת למידה המתכתבת עם למידה מבוססת פרויקט/פתרון בעיות ואשר נחשבת כשיטה מובילה המקדמת את היכולות הנדרשות במאה ה-21 זאת בניגוד ללמידה מסורתית שעדיין שכיחה במוסדות אקדמיים.