Omrix

יצירת חוויית עובד חיובית, שביעות רצון גבוהה ומחוברות ארגונית בתנאי אי ודאות ושינוי

Omrix היא חברת ביו-טכנולוגיה שהחלה את דרכה בשנת 1995 ומתמחה בפיתוח וייצור תכשירים רפואיים מצילי חיים שמקורם בפלזמה אנושית. בשנת 2008 נרכשה החברה על ידי תאגיד התרופות Johnson & Johnson, מהלך אשר טמן בחובו הבטחה גדולה לצמיחה ולהתרחבות. 

מיום הקמתה  חרטה Omrix על דגלה את חשיבות המענה המקיף לעובדיה וטיפוחם – ובכל זאת, ב-2016 זיהינו פער משמעותי בין החזון והערכים שמנחים אותנו לבין האופן שבו העובדים תופסים את הארגון ואת מה שהוא מעניק להם. שיעור העוזבים מרצון עלה ב-9 אחוזים והעובדים העידו על היעדר הזדמנויות לפיתוח וקידום, מוטיבציה נמוכה וחוסר אמון בארגון. 

לאור זאת, מחלקת ה-HR של Omrix ישראל יזמה תוכנית שמטרתה הייתה לייצר חוויה שבה העובדים מרגישים שהם במרכז תשומת הלב הארגונית. ההשקעה בעובד אמנם הייתה קיימת עוד לפני ובאה לידי ביטוי בדרכים שונות, אך לא תמיד תוקשרה בערוצים הנכונים ועם המסרים המתאימים.

בשלב ראשון מיפינו את הפערים שיש לצמצם, תוך התבססות על ניתוח סקרים ארגוניים, סוגיות שעלו בשולחנות עגולים ושיחות עם עובדים ומנהלים. השלב הבא היה לייצר ולהטמיע תכנית שתשדרג את חוויית העובד ותיתן לאנשינו מעטפת שלמה שתחזק את ה-EVP. התוכנית התמקדה בשלושה צירים מרכזיים: 

חוויית הצלחה – מטרתנו הייתה לחבר את העובדים אל ההצלחה העסקית, לחזון החברה, לערכים ולאסטרטגיה. התוכנית כללה את חיזוק המנהיגות, הגברת הנוכחות הניהולית בשטח, יצירת סיפור ארגוני אחד, בניית חזון לחברה בשיתוף עובדים ומנהלים ויישום תכנית תקשורת המבוססת על שקיפות ודיאלוג. בהמשך, השקענו במיתוג מעסיק (פנימי וחיצוני) כדי לבסס את Omrix כמעסיק מבוקש ולהעצים את הגאווה של העובדים. לאורך כל הדרך ייחסנו חשיבות רבה ליכולת לגרום לעובדים לחוות ולחגוג הצלחות. 

פיתוח עובדים – יצרנו לכל עובד תכנית פיתוח אישי, שנועדה לייצר הזדמנויות להתפתחות ולצמיחה בתוך הארגון. שכללנו את תכנית הניודים הפנימיים כדי לתת מענה לרצון העובדים להתקדם מקצועית ולעבור בין תפקידים בחברה. 

תוכנית ההעשרה בארגון הורחבה כדי לחזק מיומנויות ולתת כלים שיאפשרו לעובדים ולמנהלים למלא את תפקידם. הרחבנו את מערך ההדרכות והקורסים כך שלכל עובד התאפשר לבחור מסלול מותאם אישית. בנוסף, הוטמעה תרבות של קואצ'ינג ומנטורינג למנהלים ולעובדים, נבנתה תוכנית להשתתפות החברה במימון לימודים אקדמיים ולמנהלים ניתן תקציב מחלקתי, המאפשר להם להתאים את המסלולים המקצועיים לכל אחד מהעובדים שלהם.

רווחת העובדים (wellbeing) יצרנו תכנית אינטגרטיבית, אשר מחברת בין כל עולמות הרווחה, הבריאות והתרומה לקהילה וכן משלבת תוכן משמעותי התואם לביזנס שלנו ולערכי החברה. הודות לתקשור התוכנית במדיות השונות, העובדים ידעו בכל רגע נתון מה הארגון מעניק להם, למשפחתם ולקהילה שסביבנו. הפעילויות המגוונות שבתוכנית יצרו חיבורים חדשים בין העובדים והעניקו דגש גם לאיזון בית-עבודה.

בהסתכלות ארוכת טווח, האסטרטגיה הוכיחה את עצמה לאורך שלוש השנים האחרונות בעקביות: אחוז עזיבת עובדים מרצון ירד ב-2019 ב-6 אחוזים ואחוז המשתתפים בקורסים ובהשתלמויות לפיתוח אישי ומקצועי עמד על כ-70 אחוזים מהמנהלים וכ-30 אחוזים מהעובדים בשנה זו. כמו כן, הייתה השתתפות רבה בקרב העובדים ובני משפחותיהם בכל הפעילויות שיזמה החברה.

את פירות ההשקעה קצרנו גם עם פרוץ משבר הקורונה, כאשר תפיסת העולם שהטמענו לאורך השנים האחרונות סייעה לגבש תוכנית חירום חדשה תוך זמן קצר לשימור המוטיבציה, החיבור בין העובדים וההירתמות למשימה. דווקא בשיא התפרצות המגפה, כאשר חלק נכבד מהעובדים עברו לעבוד מהבית והריחוק דרש "לחשב מסלול מחדש", רבים מהעובדים בכל שכבות הארגון העידו בסקרים פנימיים שהם חשים מגובשים, מחוברים ורתומים למטרות המשותפות שלנו, למרות הריחוק הפיזי.

תוכנית "העובד במרכז" שאנחנו מובילים בשנים האחרונות הינה מקיפה והוליסטית, ומתייחסת להיבטים רבים בחוויית העובד: חיבור לפן העסקי, רווחה ופיתוח קריירה, לצד העצמת המחוברות הארגונית ושביעות הרצון בעבודה. יוזמות רבות שהחלו כאן ב-Omrix ישראל אומצו בנציגויות נוספות של החברה בעולם ואף הוטמעו בחברות אחיות ב-Johnson & Johnson העולמית.