The Future of work - Hire to Retire project (H2R)

יותר שקיפות. יותר עצמאות. יותר גמישות – סטנדרט חדש בניהול מעגל החיי העובד באסם-נסטלה

חברת אסם נסטלה היא חברת מזון מובילה בישראל בתחום המזון היבש, הקפוא והמצונן, עם יותר מ-4,200 עובדים המייצגים באופן הטרוגני את כל קשת החברה הישראלית. מאז שנת 2015, החברה בבעלות פרטית של קונצרן NESTLE חברת המזון הגדולה בעולם.
כדי להוביל את שוק המזון בעידן של שינויים תכופים בו אנחנו חיים, ולשמור על ההצלחה לאורך זמן, לא היה לנו ספק שעלינו לבצע התאמות למציאות המורכבת והמשתנה, כמו סטנדרטיזציה של תהליכי העבודה, מדיניות אחידה והכנסת שיטות וטכנולוגיות חדשות. איחוד פונקציות מקצועיות והעברתן למטה והקצאת יותר סמכויות למנהלים בשטח.
הצורך בשינוי התיישב היטב גם עם תכנית מקיפה למצוינות עסקית שמובילה נסטלה בשוק העולמי בשנים האחרונות בכל תחומי החברה – רכש, כספים, שיווק, תפעול, קשרי לקוחות וכמובן משאבי אנוש.
בתחום של משאבי אנוש, מדובר בפרויקט שהתרחש כ-3 שנים, הקיף את כל תחומי הניהול של מעגל חיי העובד בארגון, והשפיע באופן ישיר על 80 עובדי קהילת משאבי אנוש, כ- 450 מנהלים וכ-1200 עובדים ברחבי כל הארגון ובאופן עקיף על כל עובדי הארגון.

את התהליך כולו הוביל צוות פרויקט רחב ממטה משאבי אנוש של החברה, מומחי תוכן מנסטלה העולמית, נציגי משאבי אנוש מהמפעלים ויחידות הקצה, וכן מנהלים ועובדים מרחבי הארגון. רובם הגדול עשה זאת בנוסף על תפקידם הקבוע, תוך ניהול שינוי של תהליכים מקבילים שמשתנים בקבוצה בו זמנית, ועמידה בייעדי הייצור שהיו בשיאם. לקראת ההשקה, הצטרפה גם הקורונה לחיינו וזה לא הפך את המסע ליותר פשוט… כל זה דרש ניהול שינוי מתוכנן ורגיש, ושיתוף פעולה ראוי לציון של כל שדרות המנהלים.

התהליך כלל שינוי מקצה לקצה באופן העבודה שלנו כמעט בכל תחום במשאבי אנוש:
ה-DATA הארגוני נוקה ותוקף, והפך לבסיס מהימן לקבלת החלטות ותכנון | בוצע יישור קו ייסודי עם המדרג הארגוני ומדיניות התגמול של נסטלה העולמית בכל הנוגע לדרגות, שכר, הטבות ופיתוח עובדים | הוטמעה מערכת Success Factors כבסיס לניהול מעגל חיי העובדים, כמקור מידע מהימן ושקוף לעובדים ואמצעי לתכנון וניהול קריירה עצמאי | השתנו תהליכי הגיוס והקליטה של עובדים חדשים, כולל פורטל מיוחד למועמדים | הוקם מרכז שירות באוקראינה שנותן מענה בעברית | הוקם בנק ידע ארגוני בפורטל מיוחד שנגיש לכל עובדי הארגון | כל זאת, תוך סטנדרטיזציה ואיחוד נהלים ושגרות עבודה בין כל היחידות והמותגים השונים בשוק.

מסע השינוי החל קודם בהבנה שלנו, קהילת משאבי אנוש, והכרה בצורך החשוב ואפילו דחוף. זה לא היה פשוט, אך רק אחרי שהפנמנו יכולנו ללמוד בעצמנו את החידושים ולהוביל שינוי משמעותי ומקיף שכזה כל אחד ואחת ביחידה שלו/ה.

העלייה לאוויר ציינה למעשה את מיזוג העשייה היומיומית עם התהליכים החדשים ותחילת תהליך ההפיכה של החדש לשגרה , תוך תמיכה שוטפת ומתן מענה לכל משתמשי הקצה. כשאנחנו , קהילת משאבי אנוש גם מובילים וגם לומדים על עצמנו…

כיום, כחצי שנה אחרי העלייה לאוויר, אנו עדיין תומכים וממשיכים לשפר וללטש את הנהלים החדשים.
לא עצרנו לרגע… ובשנת 2021 פנינו לקראת חיבור דיגיטלי של כלל העובדים והשלמת ההטמעה של המערכות והתהליכים החדשים באופן חוצה ארגון.