הטמעת תרבות ארגונית גמישה בעולם העבודה המשתנה

הטמעת תרבות ארגונית גמישה בכלל, ותכנית "חופשה ללא הגבלה" בפרט, היא אסטרטגיה חדשנית אשר מתכתבת עם עולם העבודה המשתנה והמציאות הדינמית בה אנו נמצאים. מגיפת הקורונה האיצה את הצורך בשחרור תפיסות ישנות, ופתחה את הדלת לעולם חדש של גמישות ארגונית ואוטונומיה בהתאם לצרכיו המשתנים של העובד. מהלך זה, האיץ גם כן את הצורך לאפשר איזון בין בית לעבודה, וכן לחזק את רווחתו הפיזית והרגשית של העובד. הפרויקט שלנו מתמקד בהטמעת תרבות ארגונית גמישה במקום העבודה, תוך טיפוח אווירת אמון, העצמה ואוטונומיה המאפשרת לעובדים לנהל את חיי עבדותם במיקום פיזי מועדף, באופן המתאים ביותר לצרכיהם בשעות העבודה, ובאופן שבו הם בוחרים לבצע את עבודתם. אמדוקס ביצעה את ההטמעה במספר רבדים שונים: חופשה ללא הגבלה, מודל עבודה היברידי, סקרי "Sensing" רבעוניים וגמישות בלמידה. בראייה עתידית לטווח הרחוק, הארגון החל להוביל תכנית עבודה לגמישות וניידות פנים ארגונית בקריירה ("Internal mobility"), וכן תכנית מעבר לקמפוס חדש ברעננה. בהצעה זו, נפרט על כלל הרבדים כחלק מתפיסת הגמישות הכוללת, אולם נתמקד במיוחד במדיניות החדשה ל"חופשה ללא הגבלה". 

במבט חדשני, אמדוקס היא החברה הגלובלית הגדולה היחידה בישראל שפרצה דרך ומציעה מודל רחב ומקיף של  תרבות ארגונית גמישה בעבודה, שכן הטמעת מודל עבודה גמיש בארגון גלובלי וגדול הוא מהלך מורכב אשר דורש שינוי תפיסתי הן בקרב ההנהלה הבכירה, והן בקרב שכבת המנהלים והעובדים. זהו מהלך רחב שמטרתו להשיג רווח הדדי הן במתן מענה לביצועים והן במימוש צרכי חיי העובד. גמישות ארגונית זו היא חדשנית בעולם ההיברדי החדש, שכן היא מאפשרת למנהלים עצמאות בניהול השינוי בפועל, וכן בבקרה ובשליטה על ניצול ימי החופשה של עובדיהם. בנוסף, תפיסה זו מאפשרת את עצמאות העובדים ביכולתם לבחור מה מודל העבודה הטוב והמאוזן ביותר עבורם, באופן שיאפשר להם למקסם את הפרודוקטיביות והאפקטיביות בעבודתם, ובה בעת לשמר את רווחתם ולחזק את ההון האנושי בסביבתם. במסגרת התכנית להטמעת מדיניות "חופשה ללא הגבלה" למשל, ניתנו למנהלים כלים למדידה ולמעקב באמצעות פלטפורמה ייחודית לניתוח נתונים העוקבת אחר מספר ימי החופשה של עובדיהם. כדי להפיק את המרב מהתוכנית הזו, ברצוננו לוודא שאנו "עם היד על הדופק", על מנת לוודא שהעובדים שלנו לוקחים מספיק חופש, וזאת במקביל לשמירה ומעקב אחר התקדמות הביצועים בעבודה. 

לסיכום, המפתח ליצירת סביבת עבודה גמישה הוא על ידי יצירת אמון הדדי והבנה בין העובדים למעסיקיהם. הדבר בא לידי ביטוי בהנחה תמידית של כוונה חיובית, ואמונה שעובדי החברה יעשו את הדבר הנכון. כלומר, הדגש הוא על איכות העבודה של האנשים, ולא על השיטה, הזמן או המקום שבו נעשים הדברים. אנו מאמינים כי גמישות בעבודה מביאה לביצועים מבוססי תוצאות, שכן העובדים מתוגמלים על עבודה איכותית, ללא סייגים.