מייצרים שינוי - התמודדות ארגונים עם אלימות נגד נשים
קצת על הרץ
חברת Hertz הינה תאגיד השכרת הרכב הגדול בעולם, הפועל ב- 170 מדינות ומפעיל למעלה מ- 11,500 תחנות השכרה ברחבי העולם. חברת "קשר רנט א קאר", היא הזכיינית הישראלית של חברת Hertz העולמית. בחברה כ 900 עובדים בפריסה ארצית. תחומי העיסוק – השכרת רכב בארץ ובחו"ל, ליסינג ומכירת רכב יד שניה תחת המותג אוטוסנטר
פרק א – רקע
כדי להבין את הצורך בהשפעה ובהחלטה להוביל שינוי, עלינו להבין את המציאות שלנו בחברה בנושא של אלימות נגד נשים ואת ממדי התופעה.
יותר מ-200,000 נשים בישראל נפגעות מאלימות מדי שנה
בממוצע נרצחות 20 נשים על רקע מגדרי כל שנה
הנשים הללו נמצאות בכל מקום וכן, ליד כל אחת מאתנו ורבות מהן במקום העבודה שלנו
על רקע המצב העגום המתואר כאן החלטנו שאם המדינה לא מקדמת את התופעה אנחנו נעשה מעשה !
פרק ב – תיאור הפרויקט
סיכום המטרות והפעילויות שנעשו למקסימום יוזמות שמטרתן קידום ערך זה:
- הקצאת תקציב מתקציב התרומות השנתי לעמותות שמסייעות בנושא זה
- הכשרות מנהלים בתוך הארגון לזיהוי התנהגויות המעידות על אלימות
- הכשרת ממונה בתוך הארגון – לאפשר לעובדות לדעת כל הזמן שיש להן למי לפנות
- השפעה רחבה מעבר לגבולות הארגון כמי שבחר לקדם את זה כערך בחברה ובארגונים
- השפעה וקידום הערך מול לקוחות כאג'נדה חברתית
- קידום הנושא בתחומים נוספים בחברה
פרק ג' – סיכום, הישגים ותוצאות
הצלחנו לייצר השפעות של 360, כאלה שנוגעות בעובדים בארגון שלנו, במנהלים בארגון, במספר עמותות שמקדמות את הנושא, בעשרות ארגונים ובאלפי לקוחות – ללא ספק עוררנו שיח משמעותי וסייענו להעלאת מודעות, ייצרנו שגרירים ובעיקר נתנו הרבה מקומות שיכולים לסייע להציל חיים !!
נסכם במספרים את ההישגים
- 100 נהלים עבורו הכשרות
- למעלה מ 200 עובדים עברו הכשרות
- תכנית של 4 הדרכות שנתיות לארגונים בנושא מיגור אלימות
- הכשרה של למעלה מ 100 ארגונים לפונקציית ממונה בארגון
- קידום הנושא אל מול 6000 לקוחות החברה
פרק ד'– חדשנות ויוזמה
עיקר החדשנות מבוססת על התפיסה של קידום ערכים אישיים גם בתוך חברה, ההבנה והביצוע של יכולות השפעה בתפקידים בכירים לקידום נושאים חברתיים. החדשנות גם באה לידי ביטוי בפיצוח של הגדלת הערך במסגרת תרומות לעמותות, חדשנות שהיא למעשה יצירה של עוד ועוד אדוות של השפעה מתוקף תקציב התרומה.
שלל הפעילויות מעידות על אין סוף יוזמות – לקחנו ערך לקידום והשפעה ולא עצרנו בשלב אחד, כל הזמן חשבנו על עוד ועוד דברים שניתן לקדם, על עוד ועוד מעגלים שניתן להשפיע, על עוד ועוד פעולות, קהלי יעד, מגוון עשייה הן של תרומות, הכשרות, מתנות, תקשורת וכל זה סביב העברת אותו מסר.שיתוף הפעולה עם השיווק והשרות הוא ללא ספק חדשני – ערך שהתחיל במשאבי אנוש ועובר הלאה ללקוחות, שיתוף פעולה שלא היה כמותו בארגון ובכלל שמשאבי אנוש נותני טון בעשייה אל מול לקוחות.
החדשנות המשמעותית הינה להוביל מיזם של ארגון שהוא ארגון בינוני שמטרתו להשפיע ולבנות הכשרות לארגונים אחרים. ללא ספק ניתן לזהות את הצעד היזמי והחדשני בפריצת חסם לקידום הנושא, הצלחנו למפות את החסם, לייצר פתרון ולהוביל קדימה ואנחנו לא עוצרות.
נרגשות על הזכות לייצר אימפקט כל כך משמעותי ומקוות שנהייה חלק מהשינוי שיוביל לעולם טוב יותר