שוויון מגדרי 3.0

מתן כלים לנערות ונשים בישראל שיאפשרו להן להשמיע את קולן ולהעמיק את השפעתן בכל תחומי החיים בדגש על תעסוקה איכותית, צמיחה ועצמאות פיננסית

פיתוח מנהיגות נשית
האצת התפתחותן האישית והמקצועית של נשים ושילובן בדרגי הניהול הבכירים ביותר

סיוע לנשים שנמצאות במצוקה
מכל סוג כגון נפגעות אלימות / מצוקה כלכלית / התמכרויות / זנות /פשע

בנק הפועלים לצד פעילותו העסקית מחויב לקידום ערכים חברתיים בדגש על שוויון הזדמנויות וצמצום פערים חברתיים.
לצערנו בישראל ישנם פערים מגדריים דרמטיים בכל תחום. מקומן של נשים, בחברה בכלל ובתחום התעסוקה בפרט עובר בשנים האחרונות תהליכים של שינוי מתמיד, אולם הדרך לשוויון אמיתי עוד ארוכה. נשים עומדות בפני חסמים רבים וסטיגמות מגדריות אשר מעכבות את התפתחותן האישית ואת ההזדמנות להשתלב בחברה בצורה שוויונית.

במישור הציבורי

מציאות זו, מחייבת אותנו לפעול יחד, כדי להבטיח שהחברה שלנו תהיה מתקדמת שוויונית וצודקת יותר. מתוך ההבנה הזו אנו פועלים בשנים האחרונות דרך האגף לבנקאות חברתית בחטיבת משאבי אנוש במאמצים אקטיביים לחיזוק הקול הנשי בתוך הארגון ומחוצה לו. אנו פועלים במגוון תחומים ובכל הרצף הגילאי: העצמת מנהיגות נשית מגיל צעיר, סיוע לנשים נפגעות אלימות, סיוע בהגעה לעצמאות פיננסית וכלכלית, יצירת הזדמנויות לתעסוקה איכותית וחיזוק תפיסות ערך בין השאר דרך העשרה, כלים וידע. בשנים האחרונות השקענו משאבים עצומים אשר השפיעו ישירות על מאות אלפי נשים בחברה בכל המגזרים וביחד עם עמותות מתמחות שקיבלו מאתנו משאבים כספיים, מתנדבים, ידע וכלים יצרנו השפעה.

במישור הארגוני

בנק הפועלים מחויב לשגשוג ההון האנושי והוא פועל להעצמת היכולות של העובדות בהשקעת משאבים, בהכשרה ומתן כלים המאפשרים להן להתקדם ולהתפתח. אנו גאים על כך שעובדות הבנק נמצאות בכל צומת ובכל תפקיד. נשים מהוות 56% מכלל הדרג הניהולי בבנק ו-49% מסניפי הבנק מנוהלים ע"י נשים. קידום נשים בבנק הוא לא טרנד חולף, הוא חלק מה-DNA שלנו, שלא לומרGEI שלנו. בנק הפועלים הוא בין 3 החברות הישראליות היחידות שניגשו למדד GEI היוקרתי לשוויון מגדרי וקיבל ציון הגבוה ב-5% מהציון הממוצע בסקטור הפיננסי ובכ-8% מהציון הממוצע הכללי במדד!
כדי להמשיך ולקדם נשים בכל תחום יצרנו פורום שוויון מגדרי ובו חברות מנהלות בכירות מכל חטיבות הבנק וביחד גיבשנו אסטרטגיית השפעה הוליסטית שמתייחסת הן לפערים מערכתיים והן לנשים עצמן ולמנהלים בבנק. אנו מנהלים באופן שוטף ורציף את נתוני קידום הנשים ומוודאים כי מתקיים ייצוג מגדרי הולם בתהליכי הקידום. בנוסף אנו מעניקים לנשים בבנק כלים למימוש הפוטנציאל המקצועי והניהולי שלהן דרך סדנאות שנועדו לחזק את תחושת המסוגלות, לשכלל את היכולות של המשתתפות להתמודד עם חסמים והטיות מגדריים ולעודד אותן לממש את פוטנציאל ההתפתחות והקידום שלהן כדוגמת סדנאות שעסקו בין השאר בלתת "שם" והסברים לתופעות ומאפיינים שהן נתקלות בהם. לייצר "ארגז כלים" רחב ומגוון לשימוש שלהן בעתיד. לחדד עבורן את הבנה שהן חלק מקבוצה שמתמודדת עם אתגרים דומים, לתת להן במה "לדבר את הדברים", לשתף ולרשת אותן כקבוצת עמיתות.

במישור הפיננסי

החיבור בין עשייתנו כלפי חוץ ופנים מתקבל דרך פריזמת היותנו ארגון פיננסי שמשרת מיליוני לקוחות. להבנה ולהתנהלות פיננסית נכונה יש השפעה מכרעת על חיי הפרט, על מידת עצמאותו ואפילו על הביטחון האישי שלו.

החלטנו לצאת לסקר אשר יבחן האם קיימים פערים מגדריים בהרגלים פיננסיים. דגמנו מאות אנשים בישראל ומצאנו לצערנו כי עדיין קיים פער בין המינים גם בנושא התנהלות פיננסית וכי האתגר העיקרי נמצא בפער בין הדימוי העצמי של נשים ובין היכולות שלהן בפועל. גברים מתארים את רמת ההבנה הפיננסית שלהם גבוה מזו של הנשים (43.9% גברים מתארים את הידע הפיננסי שלהם מעל הממוצע לעומת 23.6% נשים). אחת המסקנות הבולטות שעלו מהמחקר היא כי ישנו צורך בדמויות הזדהות בנושאי התנהלות פיננסית עבור נשים מגיל צעיר שכן הפער באוריינות פיננסית בין נשים וגברים מתחיל בגילאים צעירים מאוד (גילאים 13-15). מתוך הבנה זו שמנו לעצמנו כיעד להעמיד לרשות נשים בכל גיל, כלים בדרך לעצמאות פיננסית וכלכלית. הקמנו אתר ידע לנשים "תשקיעי בעצמך", יצרנו סדרת כלים והרצאות פיננסיות, השקנו את קהילת "נשים משקיעות". בנוסף בחרנו ביום האישה הבינלאומי להכיר לציבור "פרזנטורית" חדשה לבנק-נכדתן של "דן חסכן" ושמה "דנית החסכנית". לראשונה לאחר 60 שנים שבהם הכירו ילדי ישראל רק את "דן חסכן" כסמל להתנהלות פיננסית נכונה, יצר הבנק דמות נשית לצידו של דן. דנית החסכנית היא בחורה צעירה, פיקחית עם מבט בעיניים של מי שמבינה דבר או שניים. דנית מזמינה ילדות, נערות ונשים לפרוץ גבולות, להיות עצמאיות ולהשקיע בעצמן. על כל זאת נפרט בעבודתנו.