הרבה גוונים בנק אחד
כבנק מגוון המשרת לקוחות מכלל גווני החברה הישראלית, אנו מעסיקים אלפי עובדים המייצגים את הפסיפס הישראלי וביניהם עובדים מהחברה הערבית, החרדית, יוצאי אתיופיה להט"ב ועובדים עם מוגבלות המעניקים שירות מותאם לכל לקוחות הבנק. אסטרטגית הגיוון מנוהלת ע"י יחידת גיוון, הכלה והנגישות באגף לבנקאות חברתית בחטיבת משאבי אנוש והיא חלק בלתי נפרד מהליבה העסקית והערכית בבנק.
האסטרטגיה שמנוהלת תחת המסר "הרבה גוונים בנק אחד" מאפשרת לנו לבסס עשייה מתכללת על הרצף שבין ציבור, לקוח ועובד וכמנוף המשפיע עסקית, חברתית, ארגונית ואישית.
העשייה שלנו למען הציבור הרחב
במסגרת יישום תפיסת בנקאות משפיעה, האגף 'לבנקאות חברתית' בבנק הפועלים פועל עם רשויות ציבור וממשל וארגוני חברה אזרחית באמצעות תמיכה במאות מיזמים חברתיים לקידום תעסוקה מגוונת, מוביליות חברתית והכלה של קבוצות אוכלוסייה מכל גווני קשת החברה הישראלית ובכל הארץ. כך למשל, אנו תומכים בנשים וגברים מהחברה החרדית, החברה הערבית וקהילת יוצאי אתיופיה לטובת שילובם בעבודה איכותית יחד עם קמא-טק, פורטלנד, טק קריירה, מונא ועוד. זאת לצד פעילות ענפה ותמיכה רבת שנים בעשרות ארגונים המקדמים אנשים עם מוגבלות כמו כנפיים של קרמבו, שלווה, נגישות ישראל ותמיכה בארגונים הפועלים למען הקהילה הגאה כמו, איגי, אבני דרך ועוד.
העשייה שלנו למען לקוחות הבנק
הבנק משרת לקוחות מגוונים, משכך אנו פועלים למשל לקידום הצמיחה בחברה הערבית במגוון רחב של תחומי חיים, תוך הסתכלות על מכלול החסמים והאתגרים הניצבים בפניה. במסגרת זאת, אנו פועלים בפריסת סניפים רחבה נוסף על שלוחות בנקאיות ייעודיות לאוכלוסייה הערבית תוך התאמת השילוט והמסרים לשפה הערבית. אנו מפתחים הצעות ערך ייחודיות כגון דף פייסבוק בערבית המאפשר קשר לבנקאים דוברי השפה. כמו כן, הבנק מכבד את אורח החיים החרדי ובסניפים שבהם האוכלוסייה חרדית באופן מובהק, נראות הסניף והסרטונים המוקרנים במסכים מותאמים לאופי הלקוחות. הסניפים מאוישים בבנקאים המכירים את צרכיה הייחודיים של האוכלוסייה ויודעים ללוות את הלקוחות בשלבי חייהם השונים. זאת בנוסף למערך כלים וידע להתנהלות פיננסית נכונה הניתנים במסגרת הבנקאות החברתית לכלל לקוחות הבנק, הן באמצעות ליווי אישי למשקי בית ועסקים קטנים והן באמצעות תכנים ייעודיים ומותאמים עבור כל אוכלוסייה לרבות עולים חדשים ויוצאי אתיופיה.
העשייה שלנו למען עובדי הבנק המגוונים
גיוון והכלה הם חלק מהצעת הערך לעובדים בתוך סביבת עבודה חדשנית. גיוון מאפשר קבלה מלאה של העובדים באשר הם ומזמין אותם להיות במיטבם בתוך סביבה פתוחה המאפשרת ריבוי קולות ודעות והופכת אותם למנוע צמיחה. כארגון עם הון אנושי מגוון, הבנק פועל למתן במה לעובדות ועובדים מקבוצות גיוון שונות ומקדם פעילויות שונות בכדי לעודד אותם להביע את עצמם, ליזום, לחדש ולשמש כשגרירים בתוך הבנק והחוצה וכך פועל להגברת תחושת המחוברות והשייכות שלהם. במקביל לכך, כל העת מבוצע מיפוי צרכים ומענים ובהתאם לתוצאות מבוצעת פעולה אקטיבית ויזומה לצמצום פערים המתגלים בתהליך העבודה.
אסטרטגית הגיוון שלנו בנויה כשלבים מודולריים וכמאמץ רציף כשכל שלב מחזק את התרבות המגוונת:
הגברת ההיכרות והמודעות של כלל עובדי הבנק עם קבוצות הגיוון לרבות הרחבה מתמדת של מעגל העובדים השותפים מאוכלוסיות גיוון המגיעה לאלפי עובדים. זיהוי חסמים גלויים וסמויים ועבודה מתמדת לצמצומם.
הטמעת נושא הגיוון כחלק ממודל המנהיגות וערכי הבנק "מנהיגות מממשת פוטנציאל – מעודדת מגוון אנושי וביטוי לגיוון בצוותי העבודה".
פיתוח סט כלים פרקטי למנהלים מגוונים במטרה להקנות להם כלים וידע למימוש פוטנציאל העובדים ולעידוד חשיבה יצירתית המאפשרת מגוון דעות בצוותי עבודה. בערכה זו אנו שואפים ליצור מנהיגות מממשת פוטנציאל, מנהיגות שיודעת ליצור חיבורים והיכרות בין חברי הצוות ויודעת למנף את היתרונות שבשונות כמכפיל כוח.
הקמת קהילות עובדים (ERGs) המוקמות על בסיס שיוך תרבותי/דתי/נטייה מינית או מגדר, במטרה להגביר את תחושת הביטחון והשייכות של עובדים מגוונים ולמקסם פוטנציאל אישי, לייצר התפתחות אישית, לזהות יחד אתגרים ופערים ולפעול לצמצומם.
ניהול מעקב רציף של פעילות הגיוון וההכלה תוך איסוף וניתוח מידע, טיוב נתונים ומעקב אחרי המגמות המתפתחות בארגון ומחוצה לו.
לסיכום, האסטרטגיה המודולרית המבוססת על התפיסה "הרבה גוונים בנק אחד", פותחה ומיושמת באגף לבנקאות חברתית וכוללת את השילוב בין עשייה עסקית ענפה לבין השפעה חברתית עמוקה פנימה והחוצה. כלל המהלכים הללו מהווים נדבך מרכזי בתרבות הארגונית ובפעילות העסקית של בנק פועלים, אשר כן, הם מרכיבים משמעותיים בהתנהלות מול העובדים, הלקוחות והציבור הרחב בישראל.