מכפיל כוח

למידה במכבי הייתה מאז ותמיד ערך מרכזי והתקיימה באופן שוטף ויום יומי בארגון במשך שנים. המגמות העולמיות וביניהן קצב השינויים וההתפתחות בעולמות הרפואה והניהול, המקום שהולכת ותופסת ההתפתחות האישית והמקצועית כגורם מוטיבציה מרכזי של העובדים, הציפייה והצורך בפרסונליזציה והתאמה אישית של פתרונות הלמידה, הביאו אותנו לקפוץ כיתה בלמידה הארגונית ולפתח פתרונות למידה מבוססי סגמנטים ומותאמים לצרכים הספציפיים של העובדים השונים. 

המטרה שעמדה לנגד עינינו הייתה לפתח ולהתאים את פתרונות הלמידה לצרכים המשתנים של העובדים והארגון. לשם כך, הבנו כי יהיה עלינו – 

  • להרחיב את סל הפתרונות הלמידה לסגמנטים ותתי סגמנטים
  • לתת מענה מדויק יותר לצרכים ההתפתחותיים והמקצועיים של עובדי ומנהלי מכבי
  • לבסס את פיתוח הלמידה על נתונים שיתמכו באסטרטגיה הארגונית.
  • לשלב מתודות למידה עדכניות וחדשניות בכלל הלמידה שמתבצעת בארגון
  • ליצור סטנדרטיזציה ושפה משותפת בין כל שותפי הלמידה

אחד האמצעים המרכזיים שבחרנו להשגת המטרות הללו הוא בנייה ופיתוח של קהילת שותפי למידה והפיכתם לכוח מקצועי, משמעותי ורחב, מכפיל כוח של מערך הלמידה והפיתוח הארגוני הקיים. זיהינו כי קיים פוטנציאל אדיר של עובדים בתפקידים שונים: מובילי למידה, מדריכים פנימיים, מנטורים, מייקרים ויועצי קריירה (בהמשך) שיכולים להיות הזרועות שלנו ליצירת למידה עדכנית, רלבנטית וחדשנית.

עבודה זו תספר את סיפור בניית "מכפיל כוח", קהילת הלמידה של מכבי שירותי בריאות וההשפעה של המהלך על הארגון כולו. הקהילה מורכבת ממנהלים ועובדים שהוגדרו כשותפי למידה, תפישה מהפכנית זו מאפשרת לנו הרחבה והעמקה של ה EMPLOYABILITY של כעשירית מעובדי הארגון, העלאת שביעות רצון והמחוברות שלהם וחיבור לכישורים שלהם.
זהו נדבך נוסף של התפיסה שאנו מובילים כבר מזה מספר שנים של "מרוויחים מבפנים".
מהפכת הלמידה היא מהפכה שסימניה העיקריים הם: אקטיביות ובחירה של הלומד, עצמאות הלומד וסגמנטציה בערוצי הלמידה. בניית תשתית המאפשרת ללומד יכולת בחירה מתוך מגוון ערוצי למידה, הכוללת ערוצים פרונטליים, היברידיים ומקוונים. הלמידה המקוונת כוללת סביבות למידה שאוצרות את הידע ומנגישות אותו וקהילות למידה שמעודדות שיתופי פעולה.

אחת התמורות המשמעותיות במהלך, הייתה שבירת הלמידה הסקטוריאלית, ויצירת מרחבי למידה מעשירים ומחברים שלא התאפשרו קודם. השיתוף בא לידי ביטוי גם בתכניות למידה שמספר סקטורים פיתחו ולמדו יחד, תכניות למידה שקהל היעד בהם הורחב למספר סקטורים ובשיתוף של תכני למידה מקוונים בין הסקטורים