צ'אבי בא לעבודה

 “Clearly, the thing that’s transforming is not the technology — it’s the technology that is transforming you.” — Jeanne W. Ross of MIT Sloan’s Center for Information Systems Research

ישראכרט נמצאת בעיצומו של תהליך טרנספורמציה רחב היקף, מחברה תפעולית בעלת זרוע טכנולוגית לחברה טכנולוגית פינטקית בעלת זרוע תפעולית. מדובר במהפכה של ממש במוצרים, תפיסות ושירותים שהחברה מעניקה ללקוחותיה ועובדיה, וכן מהפכה בתרבות הארגונית וה- DNA של הארגון והעובדים.

במהלך שנת 2022 החלה החברה בתהליך שינוי ארגוני משמעותי, במטרה לייעל תהליכי עבודה, לצמצם היררכיות ולהתאים את ה-DNA הארגוני לצרכי העולם התחרותי החדש. חלק מרכזי בתהליך השינוי כלל יצירת תהליכי רובוטיקה ודיגיטציה רבים.

כחלק מטרנספורמציה זו, ומתוך הבנה שחטיבת משאבי אנוש היא המנוע העסקי הנכון להצליח בתהליך זה, החליטה הנהלת החברה להעביר את ניהול תהליכי הרובוטיקה והדיגיטציה בעולם הארגוני לניהול משאבי אנוש מכיוון שלצד הרובוטיקה לעולם נצטרך את האנשים כשותפים. מדובר במהלך ייחודי ופעם ראשונה בסקטור העסקי שמשאבי אנוש הם אלו שמובילים ומטמיעים את הטכנולוגיה פנימה, מתוך הבנה שחטיבת הטכנולוגיות היא יחידה ביצועית, ומשאבי אנוש רואים את האסטרטגיה הארגונית בהווה ובעתיד ומהווים גורם עסקי משמעותי שיכול להאיץ גם פיתוחים וגם אנשים.

הפיכת ארגון ותיק לארגון פינטק עכשווי, מוביל ומוצלח היא חדשנות לכשעצמה.  וכדי שתהליך כזה יהיה יעיל עליו להיות מלווה במרכיבי חדשנות רבים נוספים, ובניהם שינוי שיטת ההפעלה של הארגון אל מול לקוחותיה ואל מול עובדיה. כמו כן יש לייעל גם תהליכים על ידי העברתם לרובוטיקה ודיגיטציה מבלי לוותר על רמת השירות של העובדים לעובדים.  

שינוי כזה, תוך חתירה לעמידה ביעדי רווח שאפתניים בעולם תחרותי המשתנה תדיר, מצריך מצד אחד צמצום בכוח אדם תפעולי, ומצד שני מגביר את קליטתם של עובדים בעלי אוריינטציה טכנולוגית המתאימים לעולם התחרותי העסקי החדש ומתאימים לפרופיל ולדרישות החדשות.

כדי לייעל את תהליך האונבורדינג, למטב את חוויית העובדים החדשים בעת קליטתם בחברה, לסייע לעובדים חדשים להטמיע את השינויים (חלקם לוגיסטיים, כמו מעבר לבניין חדש), ולשדרג את ניהול משאבי האנוש, לקחה על עצמה חטיבת משאבי אנוש לפתח פיצ'ר דיגיטלי חדשני ומקורי, שילווה את העובד בימיו הראשונים. תוך שימוש בדאטה, פיתוח אונליין ולמידה יומיומית מהשטח והתאמת הפיצ'ר לצרכים האמיתיים של העובדים והמועמדים הפוטנציאליים.

הפרויקט נולד מהשטח, והתכנון, התכנות וביצוע – כולם נשארו בתוך חטיבת משאבי אנוש וזאת ממספר סיבות:

  1. חיבור אישי לפרויקט מתוך מחויבות לפרויקט אונבורדינג ככלי להצלחה בגיוס ומחוברות.
  2. הבנה כי לנו כמש"א יש אינטרס מובהק לתמיכה בהצלחת תהליכי הרובוטיקה והתייעלות והקליטה שיסייעו לעמידה ביעדים העסקיים.
  3. HR דיגיטל- עידוד עובדי החטיבה לקדם יוזמות חדשניות, ללמוד להתפתח ולפתח כישורים חדשים, אישיים ומקצועיים, כדרך של דוגמא אישית.

תפיסת המיקוד בלקוח מחייבת את הארגון להבין ולהתאים את עצמו לצרכי הלקוחות. תפיסה זו הינה בסיס גם בפעילות חטיבת משאבי אנוש, ומתאימה את הפעילות לצרכי המועמדים והעובדים תוך הפיכתם גם למשאבי אנוש מבוסס דאטה בכל פעילות ופרויקט.

צ'אבי, הצ'אט בוט של ישראכרט, ידידותי למשתמש, נותן למועמדים ולעובדים את כל הידע הדרוש בימים הראשונים בעבודה, בצורה מותאמת אישית, ידידותית ואינטואיטיבית, ומייעל גם את עבודת ניהול משאבי אנוש בחברה, תוך חיסכון עלויות משמעותי. זוהי למעשה שכבה נוספת בתהליך האונבורדינג.
זהו ביטוי אינטגרלי מוחשי לאג'נדה של חדשנות, וקדמה טכנולוגית שנעשתה תוך קפיצה מהירה ומותאמת לא רק להווה אלא גם לעתיד לבוא. 

במקום לחפש מידע בפלטפורמות שונות, או לרוץ אחר צ'ק ליסטים בלתי נגמרים – כל המידע הדרוש לעובד החדש מונגש בכף ידו בצורה דיגיטלית וחווייתית, והעובד יכול לצרוך רק מה שנדרש לו וגם לחזור למידע מאוחר יותר באמצעות ניווט קל פשוט וחדשני.