איכילוב כארגון מגייס

המרכז הרפואי הינו בית חולים ציבורי ממשלתי, המעסיק כ- 8,200 עובדים ועובדות ונחשב השני בגודלו בארץ מבין בתי החולים הציבוריים. 

הרעיון להפוך את הארגון לארגון מגייס נולד מתוך בחינה של האתגרים העומדים בפנינו לעומת המשאבים הקיימים בארגון. האתגרים מתחלקים לאתגרים חיצוניים: שוק תעסוקה משתנה ומורכב, חוסר ארצי בעובדים, בבעלי מקצוע בעולם הטיפולי/קליני, תחרות על עובדים מול השווקים השונים. בנוסף, נלקחה בחשבון התחזקות הרשתות החברתיות בחיפוש עבודה ונגישות למידע על חוות דעת על מעסיקים וארגונים. מה שדורש מאתנו להימצא יותר ברשתות החברתיות ולנהל את מותג המעסיק שלנו. אתגרים פנימיים: צוות גיוס מצומצם ומשאבים מוגבלים ופידבקים ממועמדים על חוויית מועמד לא טובה בעיקר באינטראקציה מול מנהלים מגייסים. לאור אלה הוחלט לרתום מנהלים מגייסים לקחת חלק פעיל בכל תהליך הגיוס, ביצירת חוויית מועמד/ת טובה והטמעת תפיסת תפקיד של מנהל/ת מגייס/ת. 

על מנת להטמיע את אסטרטגיית ארגון מגייס, ראשית רתמנו את הנהלת בית החולים, בנינו כלים שיסייעו למנהלים מגייסים בשלבי הגיוס השונים וחשפנו אותם בכל פלטפורמה ומפגש עם המנהלים, יזמנו מפגשים עם מנהלים, הובלנו תהליכי מנטורינג למנהלים מגייסים, הקמנו עמוד עסקי בלינקדין לבית החולים וחשפנו מנהלים לחשיבות תחזוקת פרופיל לינקדין ועדכונו. הרחבנו את הנוכחות של פונקציית הגיוס ברשתות החברתיות.

הטמעת האג'נדה של ארגון מגייס קורית כל הזמן וניתן להצביע על לא מעט הצלחות שבאו בעקבותיה כולל:  עלייה בכמות הגשות מועמדות, פידבקים על נוכחותנו ברשתות החברתיות, יצירות הקשר של מועמדים ישירות עם מנהלים מגייסים, עלייה בכמות התוכן שעולה לרשתות, שיתופי הפעולה בין מנהלים מגייסים לצוות הגיוס וכו'. בנוסף, השנה נבחרנו ע״י לינקדין כאחד מ-25 הארגונים הטובים בישראל לפיתוח קריירה, וע״י דה מרקר ו-BDI לאחד מ-100 הארגונים הישראליים שטוב לעבוד בישראל. 

תפיסת ארגון מגייס הינה חדשנית ופורצת דרך בעולם הרפואה הציבורית. המרכז הרפואי הוא בית החולים הראשון שייסד פונקציית גיוס מקצועית הפועלת כחלק מדיסציפלינות נוספות של משאבי אנוש והראשון בארץ שהוביל שינוי תרבותי וניהולי לפיו חלק בלתי נפרד מתפיסת התפקיד של מנהל היא היותו מגייס ועליו לקחת חלק פעיל בתהליך הגיוס בכללותו כולל ביצירת חוויית מועמד חיובית וסיוע בניהול מותג המעסיק של הארגון.