הקול אנשים – גישה מערכתית להגברת מחוברות רגשית ומשמעות בעבודה
מאוחדת, קופת החולים השלישית בגודלה בישראל בה עובדים כ – 6,500 עובדות ועובדים ממגוון פרופסיות מקצועיות ותתי התמחויות רבות וכ – 3,500 רופאות ורופאים עצמאיים.
הצורך הארגוני העומד בבסיס מהלך זה, הינו לטפח את הזהויות האישיות של העובדים להעצמתם ולחבר בין מעגלי ההשתייכות, להגברת מחוברות ו- Engagement לארגון ולמטרותיו, למען אפקטיביות העבודה ושימור הטאלנטים.
אתגרי המחוברות ושימור העובדים מתבססים על המאפיינים הייחודיים של אוכלוסיית העובדות והעובדים במאוחדת ומהות העבודה בארגון בריאות, ביניהם:
- זהות עמוקה של העובדים עם מקצוע טיפולי והצוות האורגאני
- מודל העסקה מגוון (חלקיות משרה; עצמאיים וכו')
- מרבית המועסקים בארגון הינם ממקצועות בחסר, עובדה המגבירה תחרות על טאלנטים.
בכדי לתת מענה לצורך הארגוני והאתגרים, פותח מודל עבודה מערכתי משולב, המעניק חווית עובד הוליסטית מיטבית, המעצימה משמעות ושייכות העובדות והעובדים למאוחדת. בבסיס המודל עומד נדבך ערכי משמעותי לזיקה המקצועית של הא.נשים שחייב להיות מבודל מארגוני בריאות אחרים. מכאן, שאם נרתום את עובדי הארגון לאסטרטגיה ולערכי הקופה, באמצעות חיזוק רכיבי המחוברות הרגשית, עפ"י מודל קמינקא, נבסס תשתית איתנה של חוסן ואטרקטיביות ארגונית.
מודל ההתערבות פועל במקביל במספר ערוצי פעולה:
- גיבוש מחדש של ערכי הארגון, בתהליך שיתופי עובדים <> הנהלה.
- הנגשה והטמעה של אסטרטגיה וערכים ליצירת חיבור לליבת העשייה הארגונית.
- טקטיקות פעולה לחיזוק חוויית משמעות ושייכות, העצמת חווית העובד וחיזוק האמון של העובדים בארגון ובהנהלה המובילה.
הישגים מרכזיים נצפו ברמת התוצאות העסקיות: מאזן לקוחות חיובי בכל המחוזות לראשונה מזה כעשור| ציון 87 בסקר שביעות רצון לקוחות (סקר ברוקדייל 2022)| מספר התלונות הנמוך ביותר מבין קופות החולים (סקר ברוקדייל 2022) ובעמדות העובדים: רמת מחוברות גבוהה| דירוג גבוה מבין ארגוני הבריאות במדד BDI| לראשונה כניסה לדירוג החברות של לינקדאין|
מענים מרכזיים, הסוד להצלחה: הקניית מעטפת מלאה לעובדים, המבוססת על ה – DNA הייחודי של מאוחדת, בו הנחת היסוד כי לעובד.ת יש מספר זהויות ומעגלי השתייכויות – אינדיבידואל, פרופסיונלי, צוותי וארגוני.