פרוייקט מיסמס: קידום מודעות לאוכלוסיית הלהט"ב במסגרת הDNA הארגוני של סודהסטרים

סודהסטרים הינה אחת החברות התעשייתיות המובילות בישראל. מוצריה משווקים בעשרות מדינות ולה חברות בנות במדינות שונות ברחבי העולם בהן מועסקים אלפי עובדים בתפקידים שונים ומאוכלוסיות שונות ומגוונות. פעילותה של קבוצת סודהסטרים בישראל כוללת את מפעל הייצור בפארק תעסוקה עידן הנגב בו דבק השם "אי של שלום", בעיקר בשל סביבת העבודה הייחודית שהינה חלק בלתי נפרד מהפסיפס האנושי המיוחד כל כך של סודהסטרים, הכולל בתוכו יהודים, מוסלמים, נוצרים, בני העדה האתיופית, יוצאי מדינות חבר העמים – כל גווניה של החברה הישראלית.

כבר מראשיתה סודהסטרים נחשבה ארגון פורץ דרך וחדשני, הן במוצרים שהיא משווקת והן בפועלה כארגון מכוון מטרה לשמירה על הסביבה, המחוייב לקידום שיטות עסקיות ברות קיימא (עוד לפני שזה הפך להיות עניין אופנתי). שמירה על כדור הארץ ותושביו תמיד עמדה במרכז המודל העסקי שלנו, כשהמטרה העיקרית היא הפסקת השימוש בפלסטיק חד פעמי, תוך כדי ניצחון על אי השיוויון ובניית קהילה חזקה.  

העשייה הפנים ארגונית ותפיסת משאבי האנוש שלנו מדגישה את "מרכזיות העובד" ומובילה אותה תפיסה לפיה אנשים שווים דורשים פתרונות שונים. אנו מאמינים בהתאמת הפתרון לצורך האמיתי בשטח ושדרך פעולה זו מעניקה ערך רב עבור העובדים שלנו, בפרט בהעלאת תחושת הערך העצמי של העובד על ידי שיתופו ומעורבותו ביצירת השפעה רחבה גם על הסביבה הקרובה. תפיסה זו באה לידי ביטוי גם בפועלנו כלפי חוץ; כארגון שמחויב ליצירת שינוי חיובי בעולם ולשמירה עליו באמצעות החזון והמוצר שלנו, נקיטה  בשיטות ייצור חדשניות ירוקות ופעילות תמידית להפחתת נזקים סביבתיים, גם הערכים והעשייה שלנו מונעים מתוך תפיסת קיימות סביבתית וחברתית ובכלל זאת העלאת נושאים חברתיים חשובים לסדר היום וקידום תרומה לקהילה בעזרת כל הכלים שעומדים לרשותנו. 

הצורך בפרוייקט הספסציפי הזה נבע מרוח התקופה ושלושה מרכיבים עיקריים שאיפיינו אותה: דו"ח הלהטופוביה לשנת 2022 שפורסם בפברואר 2023 שבו נחשפו נתונים קשים (וקיבל משנה תוקף בדו"ח 2023)  על עליה משמעותית של אלימות נגד להט"בים לאורך השנה, האווירה הציבורית בתקופה: המוני ישראלים מודאגים יוצאים לרחובות להביע מחאה בעד הדמוקרטיה והחופש האישי של כל אדם וביחוד כנגד אמירות קשות כנגד אוכלוסיית הלהט"ב מצד נציגי ציבור נבחרים והטיימינג שחיבר את הכל ביחד  – חג הפסח:  המייצג משפחתיות וחירות גם יחד. 

לפרוייקט היו שתי מטרות עיקריות מטרה ראשונה ועיקרית היא העלאת המודעות לקהילת הלהט"ב ככלל ולהעלאת המודעות למושג מהו משפחה בפרט. ערך המשפחתיות הינו חלק משמעותי מסולם הערכים והDNA שלנו , בתקופה זו סודהסטרים בחרה להשמיע קול חזק וברור אל מול הניסיונות לצמצם את השיח לנכון או לא נכון בכל הנוגע לשאלה "מהי משפחה?". מטרה נוספת היא חיבור בין העולם העסקי והחברתי של סודהסטרים ובמסגרת זאת העברה לתרומה את כל ההכנסות כתוצאה מהפרוייקט הנ"ל.

רגע לפני חג הפסח, שמייצג משפחתיות וחירות גם יחד, השקנו מהדורה מיוחדת ומשפחתית של בקבוקי סודהסטרים, עם אמן האינסטגרם @mismas(Ido Grinberg), שדייק את המסר אותו אנו רוצים להעביר דרך משפט פרי עטו: "זֶה רַק הַלֵּב שֶׁקּוֹבֵעַ מָה זוֹ מִשְׁפָּחָה" ובכך אנו נוקטים עמדה חזקה וקוראים לכל בית בישראל להצטרף להעלאת המודעות לגווניה השונים של המשפחה הישראלית ויחד להשמיע קול מכיל, מגוון, מקרב ומכבד. כל ההכנסות עברו כתרומה ל-  האגודה למען הלהטב בישראל המקדמת שיח מכיל ושיווני לכל סוגי המשפחות.

הפרוייקט זכה להופעות בכנסים מובלים בתחום: קריאת הפתיחה למיזם הוצגה בכנס ה – LGBTech,  הכנס בינלאומי הגדול והותיק באירופה ללהט"בים בעסקים אשר הגיע לארץ ומציע לסטודנטים ומחפשי עבודה לפגוש בכירות ובכירים מהחברות המובילות בעולם, להתחבר, ללמוד, להעצים ולהניע את הקריירה שלהם. בנוסף  גלית צוקר סמנכ"לית משאבי אנוש של סודהסטרים הגלובלית הוזמנה להציג את הפרוייקט בכנס אימפקט של דה מרקר 2023 יחד עם עידו גרינברג (מיסמס) כפרוייקט הדגל בכנס ואיך מחברים בין פעילות עסקית לחברתית, מעל 2,000,000 חשיפות ברשתות חברתיות ובתקשורת בתקופת מכירה של שבועיים נרכשו מעל 2,000 מארזים הכנסה נטו שהועברה לתרומה למען קהילת הלהט"ב  – מעל 40,000 שח' 

היחודיות שלנו מתבטאת תמיד בפרוייקטים יצירתיים  וחברתיים. זה הפרוייקט נוסף המשלב את ערכי המותג החברתיים ואת העשיה העסקית של החברה. היחודיות שלו מתבטאת בכך שייצרנו מוצר עיצובי מרהיב אשר ראוי כי יהיה בשולחן הארוחה של כל משפחה בישראל ובכך יקדם את המסרים של שויון וחופש.בשל ה – DNA המיוחד שלנו גם בתקופה עסקית זו שמאפיין אותה האטה וצמצום בהוצאות אנו לא עוצרים. המוטו שלנו: " “Choose your Bubbles ובדרך שלנו להמשיך ולתמוך בנושאים חברתיים בצורה יצרתית ונכונה למותג, כי בסודה סטרים הערכים הם לא רק מעוצבים יפה על הניר אלא דרך חיים של כולנו ללא יוצא מן הכלל.