פעילות משאבי אנוש ותפיסה חדשנית של "ניהול מוצר"
רקע:
חברת רייזאפ הוקמה ב 2017 שנים כחברת אימפקט. חברת מוצר כאשר ההמשימה שלה לבנות חוסן כלכלי ולגרום לכל ישראלי וישראלית לצמוח כלכלית.
מבנה החברה הוא מבנה יחסית שטוח, צוות הנהלה ותחתיו סקוודים: קבוצה מולטידיסיפלינרית של עובדים , בעלי משימה להביא ערך ללקוחה, לפתור בעיה במוצר או לבנות חלק חדש במוצר.
צוות משאבי אנוש ב Riseup עובד גם כן במבנה של סקווד, צוות המונה 4 עובדות, בעל משימה משותפת, לדאוד שכל נושאי משאבי אנוש מתהליך הגיוס ועד העזיבה של העובדת, מכיל בתוכו את החוויה הכי טובה, מצמיחה התואמת לערכי החברה.
צוות משאבי אנוש עובד כסקווד, במתדולוגית עבודה של ניהול מוצר: צוות קטן המכוון ערך לקוח, עובדות לפי שפה מוצרות: הזדמנויות דיסקברי ודילוורי.
החברה וההנהלה בראשה רואה יתרון משמעותי שכל החברה עובדת באותה שיטה , מדברת את אותה שפה, הדבר הגורם לחיבור של העובדות – למוצר, לעובדות ולתרבות.
תיאור פרויקט:
צוות משאבי אנוש כצוות המכוון ערך לקוח, מורכב ממנהלת ושלוש חברות צוות. מנהלת משאבי אנוש היא משמשת כמנהלת מוצר בסקווד, הסקווד נפגש פעם בשבוע לפגישת תכנון=Planning, בפגישה בוחנים הזדמנויות= כאבים שיש אצל העובדות, צרכים מהותיים שיש בחברה, בעיות שאותן רוצים לפתור. אותן הזדמנויות נבחנות ע"י בדיקת ראיות- האם יש צורך? האם יש סיגנל מהעובדות שיש בעיה? במידה וכן יוצאות לתהליך הנקרא דיסקברי: ראיונות עם הלקוחות שלנו הרי הם העובדים והעובדות, כדי להבין עד הסוף מה המוצר אותו נבנה עבורם.
דיסקברי= מה ההיפותזה, תכנון הפרויקט או המשימה, מה רוצים להשיג ויוצאים לדרך.
בפרויקט אנחנו מציגות מס דוגמאות: מעבר משרדים בתקופת הסגרים, מעבר לעבודה היברידית
, תהליך פידבק בחברה peer review feedback
תוצאות והישגים:
ככל שהחברה גדלה, שימור השפה המוצרית, ושימור בניית תהליכי עבודה כתהליכי ניהול מוצר מאתגרים. אנחנו עדים לכך שעובדות שלוקחות חלק בתהליך רוחבי ביחד עם צוות משאבי אנוש, מרגיש מועצם יותר, שיש לו "say", רואים ושומעים אותו והוא נשאר הרבה זמן בחברה.
בדומה לחברת מוצר וצוות מוצר, גם צוות משאבי אנוש עוסק במדידה מתמדת, בכך שכל יוזמה,פרויקט ואירוע מקבל התייחסות בסקר ארגוני המודד את תחושת הערך – האם השגנו מה שרצינו להשיג? האם ההזדמנות שעלתה והפתרון נפגשו?
צורת עבודה החדשנית הזאת גם מפתחת את צוות משאבי אנוש כל הזמן.
חדשנות:
חברת Riseup היא בין החברות הבודדות בארץ העובדות בשיטת העבודה הזו. יש כאן תפיסה חדשה של משאבי אנוש. יש השקה בין המוצרים לעובדות.
אנחנו עדות לתרבות ארגונית קרובה יותר לביזנס, אנו מרגישות וחוות צוות שפועל באותה מתודולוגית עבודה בכל החברה. (לרוב נראה צוות מכירות עובד בצורה מסוימת, צוות פיתוח בצורה מסוימת וכו')
כולם וכולן מדברים באותה שפה ואנחנו לומדות את התהליכים המוצריים כל הזמן ומשתפרות.
גם לפי הגישה של Dave Ulrich: on the outside-in view of HR אנו רואים שצוות משאבי אנוש תורם ומעורב בביזנס ומחוצה שלו, בזה שהוא חי מדבר נושם ומתנהל כמו שאר החברה ושאר הצוותים בחברה. השפה אחידה היא זו שגם יוצרת תרבות. אנו מרגישות עוד יותר קרובות לביזנס.