"המסייעת"- מהפכה בשלטון המקומי!

"המסייעת" –היא יוזמה חדשנית ופורצת דרך אשר יצרה מהפכה בגיוס והעסקת כוח אדם בשלטון המקומי. 

בעולם התעסוקה המשתנה, השלטון המקומי, הגוף המשפיע ביותר על חיי התושבים במדינה ואחד המעסיקים הגדולים במשק, נדרש לחשב מסלול מחדש ולהתאים את עצמו לתנאי השוק העכשוויים. בעידן בו התערערו סדרי עולם שאפיינו את המגזר הציבורי במשך שנים רבות כמו קביעות ותכנון לטווח ארוך, נדרשה חשיבה שונה, גמישות אומץ ויוזמה.

המסייעת היא פלטפורמה דיגיטלית שהוקמה על ידי מרכז השלטון המקומי, השיתוף החברה למתנ"סים, במטרה לתת מענה מידי למצוקת כוח האדם בגני הילדים והצהרונים ברשויות המקומיות. 

בכל יום היינו עדים לאלפי גנים וצוהרונים שלא נפתחו בגלל מחסור בכוח אדם. כדי לתת מענה למצוקה הגדולה של ההורים והילדים, להבטיח שגרת לימודים רציפה ולאפשר להורים לצאת לעבודה, פיתחנו שירות טכנולוגי – תפעולי, שיקלוט כוח אדם איכותי וזמני, למשרות תומכי הוראה בגיל הרך. באמצעות קמפיין ייעודי אנחנו מגייסים קהלים שלא לקחו חלק עד כה במשרות אלו, כמו צעירים לפני ואחרי שירות, סטודנטים, גמלאים, אנשים שנמצאים בין עבודות, וכל מי שמחפש משרה גמישה, בימים ובשעות שנוחים לו.

איך זה עובד?

"המסייעת" היא פלטפורמה דיגיטלית חדשנית ונגישה, המאפשרת ניהול משרות מהיום למחר, בבסיס ההעסקה זמני ובשכר לפי שעה והכל תחת מעסיק אחד – החברה למתנ"סים, המאפשרת לעובדים ממלאי מקום לעבוד במספר רשויות ומפעילים שונים בחודש, כאשר התשלום משולם בתלוש שכר מרוכז אחד. 

המערכת מזמינה מועמדים המעוניינים במשרות במילוי מקום עם משמעות, ללא התחייבות ובקרבת מקום מגוריהם, לבצע רישום מהיר, קל ונגיש, אשר אינו כרוך בתשלום אך מותנה בעמידה בתנאי סף כפי שמוגדר בחוק. הנרשמים יוכלו לשנות את מועדי הזמינות באתר בכל עת במידת הצורך. 

כל רשות או מפעיל צוהרונים ברשות יגדיר שני מנהלי מערכת, אשר אחראים על הקמת משרות ושיבוץ המועמדת המתאימה למשרה. עם הקמת משרה זמנית חדשה במערכת ישלח מסרון לכל המועמדים הרלוונטיים עבורה, המעוניינים בה ישיבו בהגשת מועמדות למשרה. מנהל המערכת ישבץ את המועמד המתאים ביותר, ולאחר השיבוץ עלו לאשר את ההשמה לגן או לצוהרון שנקבע.

בסוף יום העבודה המנהל המזמין ידרג את עבודת ממלאת המקום –כאשר לראשונה במגזר הציבורי ובמערכת החינוך מיושמת שיטת דירוג שביעות רצון לעובד.

*תנאי הסף לממלאות מקום זהים לתנאי הסף הקובעים בחוק להעסקת סייעות (12 שנות לימוד ובדיקה "בכספת"). 

בנוסף, נדרש מהמועמדים לצפות בסרטון הנחיה שיכין אותן לעבודה במילוי מקום.