פיתוח טכנולוגיות לתקשורת פנים ארגונית עם השלכות על תרבות הארגון

הקריה למחקר גרעיני – נגב ע"ש שמעון פרס (קמ"ג) נמצאת בנגב המזרחי סמוך לעיר דימונה, בלב המדבר.

הקמ"ג  הינה מרכז פיתוח ומחקר, הנמצאת בחזית המדעית והטכנולוגית של מדינת ישראל.ייעודו של הקמ"ג, לקיים פעילות מחקרית, לימודית ויישומית ענפה, לצורך העמקת הידע בנושאים מגוונים בדגש על מדעי הגרעין ולהוות תשתית מחקר ופיתוח גרעיני והשימוש בה. בארגון פועלות מגוון אוכלוסיות מאנשי מכבסה וייצור ועד חוקרים בקצועות טכנולוגייים הנדסיים.

מציאות בארגון : שימוש מוגבל באינטרנט טבטלפונים ניידים- אין מצלמה- אין chat gpt או כל יישומי AI  – המציאות הבטחונית באזור משפיעה על העובדים וחיי המשפחה שלהם

מדובר בארגון מסווג והשימוש בטכנולוגיות ויישומים חדשניים פופולריים ומוכרים בתחומים של חדשנות, תקשורת, שיתוף והנגשת מידע מורכבים 

 עובדות אלה יוצרות אתגרים ארגוניים משמעותיים, במיוחד בהיבטי משא"ן ותקשורת פנים ארגונית, במיוחד לאור כניסת דור שלם של עובדים צעירים הבאים מאוריינטציה דיגיטלית ועולמות מידע ותוכןנגישים בלחיצת כפתור לארגון שמציאות חייו שונה בתכלית.

עיקרי הפרויקט

בשיתוף יחידת המחקר של אגף משאבי אנוש בשיתוף תחום התקשורות הפנם ארגונית ויועצים חיצוניים בתחום המחקר ערכנו מחקר מעמיק ומקיף בקרב כלל עובדי הקמ"ג שמטרתו לבחון את עמדות ותפיסות העובדים לגבי סוגיות ארגוניות חוצות ארגון וכמובן סוגיות משאניות ארגוניות מהותיות. ממצאי הסקר הצביעו על פערים ומגמות בעמדות ותפיסות העובדים בסוגיות משאניות וארגוניות כמו גם ביחסי הנהלה עובדים.

קיימנו מחקר קבוצות מיקוד לכל שדרת בעלי התפקידים בארגון וממנה למדנו על סיבות ותהליכים המתרחשים בארגון שלחלקם הארגון לא היה מודע והם בבחינת נושאים חשובים וקריטיים בערכי המחוברות  ובנוסף זוהה פער בתעבורת מידע משאני ארגוני רציף, עדכני ורלוונטי לעובדים.

הצורך

הקמה ופיתוח פלטפורמה חדשנית שתוכל לחבר בין העובד בקצה, בשטח וכלל העובדים לבעלי התפקידים וההנהלה בצורה ישירה ושבסופו של יום המערכת שתיבנה תתן ערך מוסף משמעותי לעובדים , לאגף המשא"ן ולהנהלה ומתן מענה לסוגיות , הפערים והבעיות שעלו בסקרים ובמחקר- חיזוק תחושת מחוברות, שקיפות ויחסי משא"ן עובדים הנהלה

ביצוע הפרוייקט

הוקמה קבוצת עבודה במשא"ן בהובלת תקשורת פנים ארגונית בשיתוף בעלי תפקידים ונציגים מהתקשוב, טכנולוגיה, בטחון, מערכות מידע, ניתוח נתונים

ניתוח ממצאי הסקרים, פילוח קהלים וקבוצות בעלי תפקידים, זיהוי הנושאים המובילים בהם התגלו הפערים הממשעותיים וניסיון להבין את הסיבות להן.

בוצעו סיורי למידה בארגונים בטחוניים ובחברות עסקיות מובילות במשק כדי ללמוד על דרכי פעולה ושיטות עבודה בפעילויות בנושאי מחוברות, חדשנות וטכנולוגיה

גובש מודל להקמת ערוץ תקשורת חדשני המבוסס על מערכות מחשוב ארגוניות – במקביל נבחרה קבוצת מדגם איתה התבצע ניתוח מרכים ופיילוט ממנו פותח מודל הקמגלינק

יישום הפיילוט, למידה, שיפור יישומים וממשקים ועלייה לאוויר 

התוצאה

הקמת הקמגלינק 

ערוץ תקשורת דיגיטלי של המשא"ן המאפשר בלחיצת כפתור לשאול או להביע דעה בצורה אנונימית ובזמן אמת בכל בנושא ארגוני ולקבל תשובה מוסמכת ומפורטת תוך 72 

 המערכת פתוחה 24 שעות 7 ימים בשבוע לצפייה פתוחה של עובדים בעולם התוכן ומאגרי המידע והידע שהיא מציפה  ויצירת זהב ארגוני מהמידע המצטבר

תמצית הישגים 

המערכת הנצפית בארגון עם עשרות אלפי צפיות 

כ-10,000 שאלות תוך שנתיים של פעילות – מערכת תוססת, דינמית, מגיבה בזמן אמת לכל סוגיה או נושא אקטואלי

מערכת ששינתה תרבות ארגונית, האיצה שינויים, הפכה למדורת השבט – שינוייים רבים התרחשו בארגון, פותחו מערכות דיגטליות חדשניות כתוצאה מצורך שעלה ממנה

הישגים ארגוניים יוצאי דופן וקיום דיונים שבועיים על ממצאים במערכת בהנהלה

תאור החדשנות והיצירתיות 

פיתוח ייחודי חדשני של המערכת – ניתוח דאטה בזמן אמת, ניתוח סנטימנט לכל שאלה שנשאלת, זיהוי משברים בתחילת וזיהוי הזדמנויות  ויצירת מפת ברומטר ארגונית אונליין 

מערכת השליטה והניהול של המערכת מבצעת ניתוח של כל שאלה – קטלוג לפי נושא, ניתוח הסנטימנט של השאלה או הפניה (חיובי, נייטרלי, שלילי), זיהוי משברים מתהווים, הצעות וחוכמת המונים של עובדים ושיתופם בקביעת סדר יום ארגוני – מפת ברומטר ארגוני ממחישה לנו את מצב הרוח הארגוני בזמן אמת 

הקפצה של מילים בעלות פוטנציאל שלילי על ידי המערכת  למנהל המערכת – זיהוי הסוגיה וניתוחה על ידי הצוות 

העברה מיידית של סוגיות ארגוניות המופיעות בזמן אמת לבעלי תפקידים – מעקב אחר טיפול/שינוי/עדכון ופרסום התוצאה בארגון באמצעות פיצ'ר ייחודי של המערכת 

ניתוח כניסות של עובדים למערכת- זמני כניסה  במהלך היום ומפת כניסות יומית, שבועית, חודשית כדי ללמוד על פרופיל המתשמש ומגמות 

המערכת מאפשרת לעובדים באמצעות שיגור פניה או שאלה לייצר מציאות ארגונית חדשה