סדקנו את תקרת הזכוכית!
חברת HP Indigo היא מובילת מהפכת הדפוס הדיגיטלי בעולם, ומחלוצת תעשיית ההייטק בישראל. החברה הוקמה בשנת 1977, הייתה לאחד היוניקורנים הראשונים בארץ ונמכרה ל-HP ב-2002. כיום, לחברה יש לקוחות בלמעלה מ-120 מדינות וכ-8,000 מכונות דפוס בכל העולם והיא מחזיקה בנתח שוק ממוצע של כ-65% בענף הדפוס הדיגיטלי. האופרציה הגלובלית הזאת פועלת מישראל – 3,000 עובדי מטה, תפעול, מרכזי הפיתוח ,שיווק ,מכירות וקבלן יושבים בנס ציונה והמפעל העיקרי בקרית גת. אינדיגו היא אחת מעשר המעסיקות הגדולות בהייטק המקומי והכנסותיה מהוות כ-0.5 מהתל"ג.
בעולם העסקי המודרני, קידום מעמד הנשים מהווה מטרה מרכזית וחשובה. דרך המערכות הארגוניות, עמדנו בפני הזדמנות ייחודית לשנות את דינמיקת השוק ולהביא שוויון וחדשנות באמצעות השילוב הייחודי של התשתיות הטכנולוגיות והתהליכים החדשניים לבין היכולות היצירתיות של הנשים בארגון שלנו. ראינו את חשיבות הקידום של הנשים בעסקים לא רק כמוסרית, אלא גם כאסטרטגית וכלכלית. תהליך ההתמזגות שלנו לחברה גלובלית תרמה לנו ברבה אופנים. הגישות והמודלים החדשים בעולמות ה DEI ובפרט קידום מעמד האישה שלמדנו מהקהילה הגלובלית, הרחיבו את התובנות והידע שלנו ושיפרו את יכולת התמודדותנו עם אתגרים מורכבים. בנוסף, התמזגות לחברה גלובלית הביאה לפתיחות גבוהה יותר, חשיפה לגיוון תרבותי, חיבור בין אנשים ותקשורת בין תרבויות, ופתחה את הדלת להבנה ושיתוף פעולה בין אנשים מכל רחבי העולם. מדובר בתהליך שינוי Mind set תרבותי מתמשך שארך כ3 שנים ובמסגרתו גיבשנו תוכניות וישום מתודולוגיות שונות. פרצנו גבולות, בהתמודדותנו עם המחסומים ובהבנה עמוקה שאינדיגו ברובה חברה טכנולוגית המוטית מגדרית. למול מורכבות האתגרים, הקמנו ב 2019 קהילה ארגונית דינמית ומתוקשבת – WIN Women’s Impact Network הקהילה הוקמה באמצעות מודל הפעלה גלובאלי Business Impact Networks לבניית קהילות. הקהילה מונה יותר מ 440 חברות וחברים ונמצאת בצמיחה מתמדת. המשימה שלנו היתה קידום השוויון המגדרי באמצעות תמיכה ושימת זרקור על מסלולי קריירה של נשים ב HP באופן כללי וקידום נשים הן במשרות ניהוליות והן במשרות הטכנולוגיות. ארגון ה WIN מתנהל כיום כארגון עצמאי ומתוקצב בכל שנה ב 30$ לקידום אסטרטגיה ייעודית שמתוכה נגזרות תוכניות העבודה. הקהילה מספקת תשתית ופלטפורמה באמצעות אתר אינטרנט ייעודי המכיל כלים ומידע אודות ניהול קריירה, סדנאות, יצירת הזדמנויות לנטוורקינג , מידע בנושא הגדרות תפקיד ומסלול קידום, יצירת חיבור עם קהילות נשים אחרות והעלאה למודעות הזדמנויות פיתוח ותכנון הקריירה, יצירת מסלולי למידה מותאמות מגדר ועוד. בנוסף, יצאנו לדרך תוכנית מנטורינג המתקיימת זו השנה השלישית. כ- 70 נשים השתתפו בתוכנית עד כה. יצאנו מאזור הנוחות! באמצעות השימוש בכלים רכים וטכנולוגיים, הצלחנו ליצור תשתיות ששיפרו את היכולת שלנו לקדם את מעמד הנשים בארגון. קהילת ה WIN הגדירה לעצמה sKPI להצלחה ומעקב אחר הנתונים מתבצע באופן שוטף. מבחינת ההישגים אנחנו זוכים להצלחות משמעותיות ומרגשות בקידום הנשים בארגון, ולראיה 50% מהנהלת החברה ובתפקידי ליבה הינן נשים, כאשר במהלך 2022 עליה אחוז הנשים שגויסו לחברה. מודל ההפעלה הייחודי, השילוב בין ארגון ה-WIN, חטיבת משאבי אנוש והנהלת החברה תרם באופן משמעותי ליצירת תשתית נכונה. באמצעות שילוב הידע, המומחיות והמשאבים של כולם, המודל תרם לבניית מערכת יציבה שתומכת בפיתוח ובקידום הכוח הנשי בארגון. השילוב המקצועי והאישי של הנשים שמובילות את הפעילות הענפה של הקהילה, תרם ליצירת קשרים חיוביים ופרודוקטיביים אשר משפיעים על שיפור בתהליכי העבודה ומקדמים פיתוח אסטרטגיות מתקדמות. בנוסף, ההכרה של ההנהלה בארגון ה WIN ולהתנהלותו כארגון יצרה סינרגטיות ועבודה ממוקדת. בHP Indigoהצלחנו לייצר חדשנות ולהבין שאיזון נכון המתמקד בחיבור כל הנקודות הארגוניות, מאפשר לנו לעבוד בצורה יותר מועילה לטובת השגת תוצאות ומצויינות בתחום זה. בעזרת החדשנות והמודל הארגוני המותאם, הצלחנו ליצור סביבת עבודה משפרת, המעודדת את הנשים להתפתח ולהיות שותפות פעילות בהשגת יעדי הארגון. בנוסף, חשוב לציין שתשתית זו של הקידום של מעמד האישה גם משקפת את ערכינו בשיוויון מגדרי. במסגרת המודל הארגוני הייחודי שלנו, אנחנו מקדישים תשומת לב מתמידה להבטיח שלכל קול יש משקל וחשיבות גבוהה, כך שאנחנו לא נדרשים לימים ייעודים על מנת להזכיר את החשיבות של מעמד האישה. בהתבסס על ערכינו המרכזיים, אנו פועלים באופן יומיומי להבטיח שיהיה שיוויון מלא ותקופות הזכרת החשיבות של מעמד האישה יהפכו להיות נחלת העבר – כי אצלנו הן נמצאות במרכז כל השנה Don’t label People .