"מעבר לגבולות" – שילוב טאלנטים מהחברה החרדית ופתיחת משרד בית שמש, Deloitte ישראל

הצורך בפרויקט:
Deloitte היא פירמת השירותים המקצועיים המובילה והגדולה בעולם, המספקת מגוון רחב של שירותי ביקורת, מס, ייעוץ, ייעוץ פיננסי, אסטרטגי, ושירותי פיתוח יישום והטמעה במגוון רחב של טכנולוגיות.

בשנת 2019 עברה Deloitte ישראל תהליך combination עם Deloitte ארה"ב, בעקבותיו מוזגה פעילותנו והוטמעה בתוך מסגרת הפעילות של הפירמה בארה"ב.
למיזוג השפעה, בהווה ובעתיד, על צרכי ההון האנושי ועל הצמיחה המואצת הצפויה לפירמה בשנים הקרובות.
האתגר לאתר טאלנטים מתאימים בשוק, והצורך הגובר שלנו באנשים דוברי אנגלית מבית, הצריכו מאיתנו חשיבה על מקורות גיוס חדשים. השילוב עם ערכי הגיוון הנטועים בתרבות הארגונית, וההצלחה שלנו בשנים האחרונות בשילוב עובדים מהחברה הערבית, הביאו אותנו למקד מאמצים בשנה האחרונה בהרחבה משמעותית של מספר העובדים מהחברה החרדית ויצירת סביבת עבודה מכלילה עבורם. 

מטרות הפרויקט:

  •  איתור טאלנטים המשתייכים לחברה החרדית מכל רחבי הארץ
  • הרחבת מספר ומגוון העובדים מהחברה החרדית בפירמה באמצעות הקמת משרד בעיר בית שמש

עיקרי הפעילות:
בתחילת שנת 2022 הוקם משרד בעיר בית שמש, המאופיינת באוכלוסיה חרדית גדולה, בחלקה אנגלו-סקסית. פתיחת המשרד איפשרה הגעה לאוכלוסיות חדשות שעד כה לא זכו לייצוג מספק בפירמה ודרשה פתיחות, גמישות ולמידה מתמדת של כל הגורמים בפירמה על מנת ליצור התאמות נדרשות שיאפשרו לעובדים לשמור על אורחות חייהם מחד ולפירמה לשמור על ערכיה המקצועיים מאידך.
פתיחת המשרד האיצה פעילות ענפה לקידום ההעסקה של עובדים חרדים בכלל הפירמה ובכל משרדינו.
בין הפעילויות שנעשו: התאמת תשתיות – אינטרנט מסונן ("כשר") לעובדים החפצים בכך, הפרדה מגדרית בחדרים במידת הצורך, התאמת תוכנות לטלפונים כשרים; גיוס רכזת משאבי אנוש מהחברה החרדית; התאמות בתהליך המיון והגיוס; יצרת שת"פ עם קהילות מקומיות וגורמים מקצועיים לליווי תעסוקה חברה חרדית; קורס פיתוח והכרות עם עולם העבודה החילוני לעובדות חדשות; התאמות בהכשרות וימי גיבוש, הן מבחינת כיבוד והן מבחינת תכנים;  יום גיבוש מותאם ויעודי לכלל עובדי הפירמה מהחברה החרדית ועוד.   

תוצאות וחדשנות

  • מאמצי הגיוון וההכללה הביאו בראש ובראשונה לשיפור משמעותי בתוצאות המספריות ולגידול חד במספר העובדים מהחברה החרדית, בבית שמש ובכלל הפירמה. 
  • תחושות ההכללה ושביעות הרצון, כפי שעלו מסקר טאלנט שקיימנו, מעידות שהפעילות נשאה פרי גם בהיבט של רווחת העובדים מהחברה החרדית. 
  • ההתאמות המשמעותיות שנעשו והפעילות באקו-סיסטם מיצבו את Deloitte כמעסיק מבוקש ומותאם לחברה החרדית, גם במשרד בית שמש וגם בכלל.
  • אנחנו הפירמה הראשונה מבין ה"ביג 4" שפתחה משרד בבית שמש, והיינו מנוע משמעותי לכניסת עסקים נוספים לעיר, כפי שהעידה ראשת העיר.
  •  אנו עסוקים בפיתוח מתמיד של מקורות גיוס חדשים ומודלים נוספים לשילוב מוצלח, ובין היתר פעילים בהעברת הידע וההצלחות שצברנו לארגונים נוספים, גם באמצעות מרכז חדשנות להעסקת חרדים שאנחנו לוקחים בו חלק.