Featured Image

HOT


מפסיקים לצפות מהצד- שמים סוף לחרם

קבוצת HOT, פועלת בסביבה רחבה של לקוחות, עובדים, קהילות וספקים ורואה עצמה אחראית לפעול למען הקהילה כחלק אינהרנטי מפעילותה העסקית. השנה החלטנו להעמיק את מעורבות העובדים ולתת להם לבחור את הנושא החברתי אותו נקדם ע"י פרסום סקר, בו עלה באופן מובהק כי "דור העתיד" הוא אוכלוסיית היעד הנבחרת. ממצאי הסקר, בשילוב השיח הער סביב תופעת החרמות ההולכת ומתרחבת, יחד עם ההבנה כי בכוחנו כחברת תקשורת להשפיע על הנוער והחברה הישראלית כולה, הבהירו את חובתנו לפעול בשליחות ארגונית וכלל ארצית, ולהתניע פרויקט זה.
"כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו" (מתוך משנה, מסכת סנהדרין, פרק ד', משנה ה').
אז מה עשינו?
פעילויות פנים ארגוניות- הרצאה של אופק ראשון ב"יום הנוער" של ילדי קבוצת HOT, הכשרת "סיירת הורים" בארגון ע"י "מרכז מצמיחים" במטרה לייצר קהילת "שגרירים" בנושא, הכשרת מנהלות משאבי אנוש למתן ליווי מקצועי בתחום ועוד.
פעילויות חיצוניות- הזמנת ילדים החווים חרם למגוון פעילויות- אירועי חברה, פרמיירות של הסדרות של HOT, מפגשים עם טאלנטים, טיול משפחות בקיץ ועוד.
פעילויות רוחביות- שילוב נושא החרמות בסדרות של HOT; הזמנת ילדים החווים חרם להשתתף בסדרות כניצבים; יצירת סרטוני טאלנטים המשתפים בחוויית החרם האישית שלהם ומעבירים מסרים של הוקעת התופעה; יצירת לוגו ייעודי לפעילויות הפרויקט כדי לייצר שפה ייחודית ולהטביע מסר משמעותי ועוד.
פעילויות המותאמות למצב הביטחוני- כדוגמת הפקת מסיבת פורים לילדי עמותת "ים של חברים", במקום המסיבה המסורתית לעובדי החברה. שיתוף עובדי החברה וילדיהם בהפעלת דוכני האירוע ויצירת תחושת סיפוק וגאווה ארגונית.

הפרויקט החל לפני כשנה וכבר הצליח לגעת בעובדים, הורים וילדים רבים. מעל 250 עובדים וכ-150 ילדי עובדים לקחו חלק בפעילויות ההתנדבות השונות ומעל 150 ילדים הסובלים מנידוי ומחרם חברתי השתתפו בפרויקט.
כמו כן, יצרנו הכרויות וחיבורים חברתיים בין ילדים אשר חווים חרם חברתי, העלינו את המודעות לנושא ברשתות ובאמצעי התקשורת, יזמנו אירועים חברתיים שאפשרו לילדים סביבה מכילה ובטוחה המאפשרת לחוות חוויות חיוביות ומעצימות. כחברת תקשורת המהווה את "הבית של היצירה הישראלית" ובעלת נכסים דיגיטליים ופלטפורמות תקשורתיות ייחודיות וחדשניות, הגדלנו את החשיפה וההשפעה החיובית על מאות אלפי בתי אב בישראל.
כאשר החלטנו לבחור מיקוד שנתי, עמדה לנגד עינינו השאלה איזו תופעה, או צורך חברתי עומדים כיום על סדר היום ומהווים בעיה אמיתית, לאומית ומובהקת בקרב דור העתיד במדינת ישראל. הבחירה נבעה מתוך רצון עז להוביל שינוי ולייצר אימפקט עוצמתי בתחום שהוגדר כ"מצב חירום לאומי" בקרב בני הנוער, דור ההמשך והעתיד של מדינת ישראל. זאת באמצעות הנכסים הייחודיים והחדשניים שעומדים לרשות הקבוצה, הן עבור קהל לקוחותינו והחברה הישראלית כולה והן פנימה ע"י ועבור עובדינו. כ- 90% מהעובדים דירגו את תחושת המחוברות והגאווה בבחירת הנושא ואופן הטיפול בו- "במידה רבה/רבה מאוד". תוצאה זו היא שקלול של חשיבה יצירתית וחדשנית בהיבטים רבים, כגון שינוי אופן בחירת הנושא מתרומה ספורדית בעלת השפעה נקודתית ˂ למיקוד העשייה חברתית בנושא מרכזי אחד. היבט נוסף הוא שיתוף משפחות וילדי העובדים כחלק משמעותי בפרויקט וע"י כך הגברת המחוברות הרגשית כמו גם מקסום והרחבת מעגלי ההשפעה.
לראשונה בקבוצת HOT יצרנו קהילת "שגרירים" חדשנית שהוכשרה להעביר מסרים במעגלים נוספים בסביבתם הפרטית.
כמו כן, השתמשנו בכוחם הרב של הטאלנטים שלנו, משפיעני הרשת, המהווים מודל לחיקוי עבור בני הנוער, לטובת העלאת המודעות לנושא וגינוי התופעה. בכך תרמנו להתוויית ערכים ונורמות בעיצוב פני החברה הישראלית העתידית.
הטיפול בנושא כה רגיש שבבסיסו חיזוק וטיפוח דור העתיד, העשייה הרבה שנעשתה וזו שעוד תעשה, כולה למען "הילדים השקופים שמרגישים שהם לבד בעולם", כפי שאמרה אופק ראשון בעת שהשיאה את המשואה.
אנו מלאים גאווה ורואים עצמנו כבעלי זכות להוביל פרויקט חברתי רב משמעות זה, על אחת כמה וכמה בתקופת המלחמה, אשר נגע וממשיך לגעת בלב כל מי שלוקח בו חלק.