אמדוקס
Young Professionals
רקע: אמדוקס היא חברה רב-לאומית שהוקמה בישראל לפני כ-40 שנה ומתמחה בפיתוח תוכנות ושירותים למערכות חיוב וניהול קשרי לקוחות. לחברה 30,000 עובדים ב-85 מדינות, והכנסותיה בשנת 2022 היו 4.58 מיליארד דולר. בישראל, אמדוקס מעסיקה כ-4,000 עובדים בשלושה אתרים: רעננה, שדרות ונצרת.
הגדרת הצורך והיוזמה: התפקיד "Associate HR Partner" נוצר לשילוב סטודנטים לתואר שני בתחום ה-HR בארגון. במהלך עבודה זו נחשף הצורך בחיזוק תחושת השייכות בקרב העובדים הצעירים בחברה. שלוש סטודנטיות (שיר ארליכמן, ניצן גל, והלה שקד) זיהו את הצורך וגילו כי 10% מהעובדים בישראל הם בגילאי 30 ומטה והם מפוזרים ביחידות שונות, וכתוצאה מכך החיבור בין הצעירים בחברה בישראל לא שכיח ואין פלטפורמה שמחברת ביניהם. הסטודנטיות יזמו שיחות עם עובדים צעירים נוספים ומצאו צורך במרחב חברתי משותף שמאפשר חיבור והיכרות בין צעירים בחברה, על מנת לחזק את תחושת השייכות והחיבור של אוכלוסייה זו לחברת אמדוקס.
תהליך הקמת הקהילה: השלב הראשון היה בדיקת הצורך באמצעות סקרים ושיחות עם עובדים צעירים. הסקר הראשון כלל שאלות כמו "האם אתה מעוניין להצטרף לקהילת הצעירים?" ו-"איזה סוגי אירועים מעניינים אותך?". תוצאות הסקר חיזקו את הצורך בקהילה. הקהילה הושקה במרץ 2022 עם אירוע בוקר שהפגיש את העובדים הצעירים לראשונה.
פעילויות והישגים: הקהילה יוזמת אירועים חברתיים כמו סדנאות מקצועיות, מסיבת קיץ, והתנדבויות. במהלך חודשי הפיילוט נערכו ארבעה אירועים שהראו עלייה בהשתתפות: ממוצע משתתפים עלה מ-50 בשנה הראשונה ל-100-120 כיום. פעילויות אלו שיפרו את תחושת השייכות של העובדים הצעירים והגבירו את הנכונות שלהם להישאר בארגון.
פיתוח מקצועי: הקהילה מקדמת פיתוח מקצועי באמצעות תוכניות כמו "Reverse Mentoring", בה צעירים מדריכים מנהלים בנושאים טכנולוגיים ותרבותיים, ו-"YP Open Bar", מפגשים עם אנשי מפתח. תוכניות אלו מחזקות את הקשר בין הדורות השונים בארגון ומאפשרות לצעירים להשפיע ולתרום מהידע שלהם.
תרומה לקהילה וחדשנות: הקהילה תורמת רבות לחברה דרך יוזמות חברתיות כמו חלוקת מזון לחיילים וניקוי חופים. במהלך המלחמה האחרונה, הקהילה הייתה פלטפורמה משמעותית לתמיכה וסיוע. החדשנות של הקהילה מתבטאת במבנה ארגוני של "bottom-up" שמאפשר לצעירים ליזום ולהוביל פרויקטים.
התרחבות גלובלית: הצלחת הקהילה בישראל הביאה להקמת קהילות צעירים גם באירלנד ובקפריסין. באירלנד התמקדו בהיבט החברתי ואילו בקפריסין התמקדו בפיתוח מקצועי. בנוסף, הוקמו חיבורים בין צעירים מאתרים שונים של אמדוקס ברחבי העולם. אירועים כמו "חנוכריסמס" וירטואלי ושבוע איכות הסביבה תרמו לקשר הבינלאומי.
מעורבות בעלי עניין: הקהילה זכתה להכרה ולתמיכה מצד הנהלת אמדוקס, כולל תקציב ייעודי לפעילותה. מנכ"ל אמדוקס ישראל, רואה בקהילה כלי לחיזוק הקשר בין האתרים השונים ולפיתוח ההייטק בפריפריה.
סיכום הישגים: הקהילה תרמה לשיפור תחושת השייכות של העובדים הצעירים ולשימורם בארגון. היא תרמה לשינוי התרבות הארגונית, העלאת שביעות הרצון של העובדים והגברת מעורבותם. הקהילה הפכה למודל השראה גם לארגונים אחרים, כמו סמסונג, שהקימו קהילה דומה בהשראתה.
עתיד הקהילה: הקהילה ממשיכה לפעול ולהתפתח, כשהיא מתמקדת בארבעה צירים מרכזיים: מחוברות, פיתוח מקצועי, תקשורת גלובלית, ותרומה לקהילה. הקהילה תמשיך להוות פלטפורמה לחיזוק תחושת השייכות, פיתוח אישי ומקצועי של חבריה, ותמיכה ביוזמות חברתיות וקהילתיות.