Featured Image

ORMAT


  משאבי אנוש – עדכון גירסה

מילת המפתח שלנו היתה חדשנות ביססנו את המונח HRBP  הלכה למעשה בשנתיים וחצי

מגוף משאבי אנוש מקצועי ריאקטיבי לפרואקטיבי, יוזם, דוחף ומשפיע על תפיסות והחלטות אסטרטגיות, עדכנו גירסה והפכנו לגוף שעובד יחד בארגון בנינו מצפן ארגוני שמסתכל 360 על תהליכים, מערכות, תקשורת, מנהלים, בניית שפה משותפת. 

הסיפור של אורמת החל לפני 60 שנה הקימו יהודה ויהודית ברוניצקי את החברה כאשר החלום שעמד לנגד עיניהם הוא ליצר אנרגיה מתחדשת ולייצא טכנולוגיה פורצת דרך, באורמת אנו מתכננים, בונים ומפעילים תחנות כוח הפועלות בעזרת טכנולוגיות לאנרגיה מתחדשת , המובילה הינה גיאותרמיה בארץ ובעולם. באורמת כ 1600 עובדים, 550 בישראל, 700 ארה"ב והשאר בניוזילנד, הונדורס, טורקיה, גוואטמלה ואינדונזיה. 

אורמת התאפיינה כארגון משפחתי, חם, איכפתי לעובדיו מהמטה בישראל יצאו הנחיות מרכזיות לאתרי חו"ל, אתרי החברה מטמיעים מקצועית אך מפתחים תרבות ארגונית שונה בכל מדינה. 

סוף שנת 2021 – עידן פוסט קורונה בעולם, העובדים מחפשים משמעות חדשה בתוך העבודה ואף מחוצה לה,. לאור זאת הוחלט באורמת  בשנת 2022 שלצד היעדים העסקיים הוצבו יעדים המתייחסים למשאב האנושי. 

עד שנה זו צוות משאבי אנוש נתן מענה מקומי לצרכי הארגון המשתנים.  עם השינוי ביעדים העסקיים התבקש שינוי גם בקרב צוות משאבי אנוש. המטרה היתה צוות אחד גלובאלי שעובד ביחד.  הסביבה והשינויים הפנימיים היוו צו השעה עבור צוות משאבי אנוש להשתנות. 

בנינו תהליך של שלוש שנים אשר הקיף את כל תחומי הניהול של מעגל חיי העובד בארגון והשפיע באופן ישיר על קהילת משאבי אנוש. המטרה היתה לעדכן גירסה לצוות משאבי אנוש שמצד אחד מקצועי ואיכותי ומצד שני מביא ערך ושם את העובדים והמנהלים במרכז, יודע לראות איך עושים תהליך הדרגתי, רב שנתי ולא רואה נקודה בזמן. כל זאת לצד המשכיות עם תהליכי עבודה שוטפים ויעדים עסקיים נוספים, התיעדוף היה קריטי. כל שנה הוספנו עוד רבדים של התכנית, החדש הופך לשגרה, תוך תמיכה שוטפת של צוות משאבי אנוש. קהילת משאבי אנוש גם מובילים וגם לומדים על עצמנו. 

תוך שנתיים וחצי עדכנו את גרסת  משאבי לאסטרטגי, יוזם ומקדם דיאלוג, שימוש נרחב יותר במידע ארגוני לקבלת החלטות עסקיות, תהליכי ניוד פנים ארגוני גדלו, תחלופת עובדים ירדה, השיח האסטרטגי מול מש"א התרחב לצד הפונקציונלי שהיה קיים בעבר, תהליכי תקשורת פנים ארגונית נבנו, סקר ארגוני בוצע לראשונה וחיבר את המיקודים בהיבט המשאב האנושי לשנים הבאות. 

גוף מש"א כמו גוף האדם דורש תחזוקה והשתנות, מהלכים אמיצים מייצרים שינויים ארוכי טווח תוך הקשבה לראש, ללב ולשאר החלקים והקפדה על הייחודיות והשונות שבינינו אנחנו באמצע הדרך לשינוי ולפנינו בניית תוכנית שתייצר קיימות לאורך זמן לתנועה שנוצרה.  

כמו גוף האדם גם אנחנו צוות משאבי אנוש מבססים הישגים, מתחזקים ומשמנים איפה שנדרש וממשיכים בכל הכוח לעבר מטרות חדשות, האמונה שמסייעת לנו בדרך המאתגרת בה בחרנו היא שעלינו להפוך באומץ כל תהליכי עבודה קיימים ולבדוק איפה הערך המוסף החדש.