פלאפון ו – yes
חמ"ל תרומות וסיוע
עולם העבודה נתון כיום לשינויים תכופים ואי ודאות. משברים כדוגמת הקורונה הציבו בפני ארגונים רבים אתגרים משמעותיים המחייבים אותם לפתח חוסן ארגוני.
yes ו – פלאפון הן חברות בנות של בזק, בעלות הנהלה משותפת החל מ 1/2019.
חברת yes
חברת yes נוסדה בשנת 1998 והחלה את שידוריה לראשונה בשנת yes .2000 היא החברה היחידה בארץ המספקת שידורי טלוויזיה רב-ערוציים למנויים באמצעות לוויין במקביל לשידורים על גבי רשת האינטרנט ובעלת רישיון לשירות ISP המאפשר מכירת אינטרנט וטלוויזיה. החברה מונה למעלה מ 560,000 לקוחות וכ- 1100 עובדים בפריסה ארצית
חברת פלאפון
פלאפון תקשורת בע"מ, היא חלוצת ענף הסלולר בישראל. החברה הוקמה ב 1986- על ידי מוטורולה ותדיראן. מאז שנת 2004 פלאפון נמצאת בבעלות מלאה של "בזק", תאגיד התקשורת הגדול והמוביל בישראל. החברה מספקת שירותי סלולר בארץ ובחו"ל עם מגוון חבילות אטרקטיביות המתאימות לצרכים השונים של לקוחותיה.
החברה משרתת כיום נכון ל- 2023 כ- 2.6- מיליון מנויים, והיא מעסיקה כ- 1,700- עובדים.
ב 7/10/24 התעוררנו כולנו למציאות אחרת. באותו הבוקר החלה מתקפת הפתע על ישראל ולאחר מספר שעות הוכרזה מלחמת 'חרבות ברזל'. עוד באותו היום החלו להגיע לגורמים שונים בחברות פניות ובקשות לסיוע. הפניות הגיעו מעובדים משתי החברות, מלקוחות, בסיסים צבאיים, בתי חולים, משפחות חטופים, מפונים ועוד.
חוסן ארגוני מוגדר כיכולתו של ארגון להתמודד עם מצבי לחץ ומשבר, להסתגל לשינויים ולצמוח מהם מחוזקים, בייחוד בעתות מלחמה.
ואכן, עוד באותו שבוע, הוקם חמ"ל ארגוני משותף ל – yes ופלאפון בהובלת משאבי אנוש, ובו נציגים ממרבית היחידות העסקיות והתפעוליות של החברות, אשר פעל לסיוע ותרומות לעובדים, לקהילה ולכוחות הביטחון.
לפעילות החמ"ל הוגדרו 3 מטרות:
- חיזוק המחוברות הארגונית וגאוות יחידה – תחושת סולידריות, גאווה בארגון ותחושת משמעות ("אני גאה לעבוד בארגון שמתגייס לסייע לקהילה בזמן חירום")
- יצירת חוויית עובד בעת מלחמה – הטבות רווחה, פיתוח מיומנויות וקשרים חברתיים ("יש לי הזדמנות להתנדב ולעשות טוב")
- חיזוק המותג העסקי והארגוני – תדמית חיובית, נאמנות לקוחות, משיכת עובדים ("אני בהכרת תודה על התרומה שלכם, בזכותה עברתי להיות לקוח שלכם")
פעילות החמ"ל נתנה מענה לאוכלוסיות שונות:
- קהילה: אזרחים מפונים, עמותות וארגונים, מטה החטופים, חקלאים
- כוחות הביטחון: ניידת תיקונים, יחידות צבאיות, חיילים פצועים, עמותת חטיבת גבעתי
- עובדי החברה : משרתי מילואים, מתנדבים, כלל עובדי חברה
פעילות החמ"ל התחילה במתן מענה לפניות ובמהרה החלו גם יוזמות פרואקטיביות למענה לצרכים שזוהו, בהתאם למציאות המתפתחת והוצאנו אל הפועל עשרות פעילויות יחד עם העובדים.
מנהלות הרווחה היו חברות מובילות בצוות החמ"ל והן היו אמונות על החיבור בין הצרכים והיוזמות שעלו, ליישום הפעילויות עם העובדים שיגבירו את תחושת החוסן, תוך מתן דגש למחוברות הארגונית וחיבור למותג. בכל אחת מהפעילויות שקיימנו, עמדו לנגד עינינו המטרות הארגוניות שהצבנו ופעלנו לקידומן.
במבחן התוצאה:
הקמת חמ"ל תרומות וסיוע היא צעד משמעותי לחיזוק החוסן הארגוני שלנו. פעילות החמ"ל משקפת את הערכים שלנו, תורמת לתחושת הסיפוק והגאווה של העובדים, מחזקת את המוניטין שלנו בקהילה:
מגוון הפעילויות שיזם החמ"ל, אפשרו לכל עובד למצוא את ההתנדבות המתאימה לו וכן פתחו הזדמנויות להתפתחות אישית של העובדים מחוץ להגדרת התפקיד הקיים, והיכרות חדשה עם עובדים וממשקים.
היקף התנדבות העובדים גדל משמעותית, כמו גם מדד המחוברות ומדד ההמלצה לעבוד בחברות.
המענה הרחב שנתנו החברות לקהילה, לכוחות הביטחון ולעובדים, חלחל והשפיע גם על התדמית של פלאפון בעיני לקוחות החברה וגם אלה שאינם לקוחות החברה וחיזק את האמון בחברות.