מש"א בזמן מלחמה

הגדרת הצורך :

  • יכולת להעברת מסרים, נהלים והנחיות בזמן אמת 24/7 לכלל עובדי הארגון ובפילוח לפי סקטורים ולפי צורך
  • סיוע בכ"א – באיתור, בגיוס ובשימור תוך מתן פתרונות מלאים ומיידים  
  • מתן כלים למנהלים לשמירה על חוסן אישי וארגוני
  • מתן כלים לעובדים ומשפחתם לשמירה על החוסן האישי והנפשי 

תיאור וביצוע הפרויקט:

החל מ- 7/10/23 החיים של כולנו השתנו. לאור התקופה נאלצנו לתפקד ברגישות, יצירתיות, בקצבים מהירים ובאזורים שפחות מוכרים לנו. נדרשנו להסתכל ב- 360 מעלות על כלל הצרכים שעלו בתקופה זו וכחלק מהיותנו ארגון מבוזר המתפקד כמפעל חיוני, האתגר היה גדול, ולכל זאת נוסף הצורך המיידי לחיזוק החוסן האישי והארגוני. בהתאם לכך פעלנו במספר מישורים :
תקשורת פנים ארגונית – בזמן מלחמה הצורך בתקשורת עם העובדים מתחדד ומתעצם עוד יותר שכן הנחיות משתנות מעת לעת. הבחירה בערוץ תקשורת אפליקטיבי שזמין 24/7 , אפשרה לנו לשמור על קשר רציף ומיידי, מכל מקום ובכל זמן. בתקופה זו פעלנו כחמ"ל להעברת הנחיות מקצועיות, נהלים , מדיניות ועדכונים שוטפים באון ליין. תקשרנו את המידע בכלל ערוצי התקשורת השונים ובמטרה להגיע לכל עובד.ת. פתחנו אזור ייעודי באפליקציה הפנים ארגונית בו איגדנו מידע ארגוני שוטף והמשכנו לתחזק ולהעלות פוסטים מדי יום בעמוד הלינקדאין ובעמוד הפייסבוק "בית בלב- עובדים מהלב". בנוסף תקשרנו את כלל המידע גם באמצעות המייל ושומרי המסך.
חיזוק החוסן האישי והארגוני – יזמנו פעילויות לחיזוק החוסן לעובדי בית בלב ומשפחותיהם. עם פרוץ המלחמה, פתחנו קו סיוע לעובדים ע"י עו"ס מהארגון. על מנת שהעובדים יוכלו להגיע לעבודה ולמלא את תפקידם באופן מיטבי, פתחנו שמרטפיות בזמן אפס לילדי עובדים, ריכזנו מידע ופעילות ביתיות באפליקציה שכללו הרצאות, וובינרים, סדנאות ואתרי מידע.
מתן כלים למנהלים – פתחנו ערוץ תקשורת נוסף – זום עם המנכ"לית וכלל המנהלים, תחילה פעם בשבוע ולאחר מכן לפי הצורך. נתנו כלים לכלל המנהלים להתמודדות עם המצב המורכב כגון וובינרים, הרצאות מוקלטות ותקשורים ייעודיים.
פעילויות רווחה ויצירת גאווה – פעלנו לחיזוק הוקרת עובדים שהמשיכו לעבוד 24/7 עבור מטופלים ודיירים. במסגרת הפעילות שלחנו מגשי פיצות לצוותים בבתים באזורי האש, שלחנו שי אישי לכל עובד להוקרה על עבודתם הקשה, שלחנו מארזים לביתם של המנהלים כאות הערכה על התנהלותם, שלחנו מארזי עידוד למשפחות עובדים שגויסו בצו 8 ועוד.
לצד המלחמה הינו צריכים לפעול בגיוס מאסיבי של כ"א בכלל הרשת ובפרט בראשל"צ שפתחו 2 מחלקות נוספות, כאשר מדובר בעיר השלישית המטווחת ביותר. פתיחת מחלקה כרוכה בהצטיידות מרובה, התנהלות בכפוף להוראות משרד הבריאות ובכפוף לתקנים הנדרשים. במקביל בשל הוראת משרד הבריאות כי אין מיגון ראוי בבית בלב בדרום (עומר) פעלנו לסגירתו, תוך קליטת מטופלים ועובדים בראשל"צ.

תוצאות והישגים מרכזיים:

לנו בבית בלב היה חשוב לראות את העובדים ולהיות עבורם, בדיוק כמו שהם שם עבור המטופלים והדיירים שלנו. במהלך חודשים אוקטובר ונובמבר: שלחנו כ- 1720 מתנות לעובדים ולמשפחותיהם, יצאו כ- 54 תקשורים, פורסמו למעלה מ-30 אפשרויות לפעילויות יזומות שונות לעובדים ובני משפחותיהם, תוקשרו לעובדים ולמנהלים 17 אפשרויות של הרצאות, סדנאות וובינרים של חוסן, הפוגה ודרכי התמודדות בבית ובעבודה.

חדשנות: 

בתקופה מורכבת זו נדרשנו לתת מענה מקיף ושלם בזמן קצר ובמהירות תוך רגישות למגוון התרבותי המאפיין את הארגון. מעבר למתן המענה לכלל הצרכים, נדרשנו לפעול באופן מהיר ומיידי בהקמת ערוצי תקשורת נגישים, זמינים וממוקדים שעטפו את העובדים בכל מקום ללא צורך בחיפוש המידע: הקמנו אזור ייעודי באפליקציה המרכז בתוכו את כלל המידע, התקשורת ברשתות החברתיות, שומרי מסך ומיילים חשפה את העשייה המרבית של העובדים כלפי המטופלים והדיירים בזמן מלחמה ונתנה נופך נוסף בדאגה וראיית האחר ובתחושת השליחות של העובדים בעשייה המשמעותית גם בתקופה זו. היוזמה לפתוח ערוץ תקשורת עם המנכ"לית היתה משמעותית עבורנו ותרמה לחיזוק החוסן, הבהירות והשקיפות של כלל המנהלים בארגון.