Featured Image

בזק מחוברת מצפון ועד דרום


 בזק מחוברת מצפון ועד דרום

בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, מעסיקה מעל 5,000 עובדים מדן עד אילת. אנו מספקים שירותי תקשורת חיוניים למיליוני לקוחות ברחבי המדינה, ביניהם לקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים, ממשלתיים וביטחוניים כבר 40 שנה. חטיבת משאבי אנוש הינה שותף אסטרטגי עבור המנהלים בחברה, ומלווה את העובדים והמנהלים מיום גיוסם לחברה ולאורך כל תקופת העסקתם. 

 

כבר בשעות הבוקר המוקדמת של ה 7 באוקטובר הבנו את גודל האסון ואת האתגר חסר התקדים שעומד לפנינו, עלינו להבטיח המשכיות עסקית ולספק שירותי תקשורת חיוניים לרבות לגופים ביטחוניים תוך שמירה על רציפות תפקודית ושגרת עבודה, גם בצל ההתרחשויות הביטחוניות הקשות. זאת תוך הבנה כי לחברה בסדר גודל שלנו ובפריסה ארצית ברור כי עובדים רבים יגויסו בצו 8, יש לנו עובדים המתגוררים בעוטף ובקו העימות, נפגעים פיזית, נפגעי חרדה ורכוש. 

חטיבת מש"א לקחה על עצמה להיות הגוף המאחד את כלל הגורמים בחברה לכלל ההתרחשויות שהיו בו זמנית: מצד אחד גוף יוזם ומקשר לצורך המשך פעילות עסקית תקינה ובמקביל לתת מענה לכל פנייה המתקבלת מהשטח- עובדים ומנהלים. לפיכך, כבר ביום שבת בצהרים ב7/10 פתחנו את מרכז מידע ושרות לעובדים MASHA" סנטר" והפכנו אותו  ל"חדר מצב" על מנת לאפשר לעובדים זמינות מרבית ולתת מענה לכל אחת ואחד מעובדי החברה. המרכז היה זמין למענה העובדים 24/7 באמצעות טלפון ופניות מקוונות. 

 

'בזק מחוברת מצפון ועד דרום' מתאר את ההתמודדות עם המציאות שנכפתה עלינו, במרכזה ההבנה כי החוזק הגדול ביותר של בזק הינו העובדים שלנו שיש להם DNA מיוחד! מכאן הכל עניין של מחוברות וכל תוכנית העבודה שנבנתה מבוססת על חיבורים ומחוברות, דבר שחיזק את החוסן האישי והארגוני והביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.

 

מחוברות 360 מתארת מגוון פעולות שבוצעו ואת התוצאות המרשימות שהצלחנו לייצר במספר מישורים:

מחוברות לעובדים- החל מהקמת מרכז מידע ושירות לעובדים, קיום שיחות יזומות לכלל העובדים תושבי הדרום ותושבי קו העימות בצפון ובאזורים מטווחים נוספים ומתן טיפול פרטני בהתאם לצרכים שעלו. התאמות בהנחיות העבודה ובכלים הניהוליים למצב החירום. טיפול פרטני לעובדים מגויסים ומשפחותיהם, מתן סיוע כלכלי ורגשי לעובדים מפונים, נפגעים, מילואימניקים. ועד בניית תקשורת פנים ארגונית לחיזוק המחוברות ותחושת גאווה. 

מחוברות ללקוחות – מתחילת המלחמה ביצענו מעל 400 משימות תשתית עבור גופי הביטחון וההצלה, בתי חולים ועוד. חלקם בוצעו באזורי מלחמה תוך כדי סיכון פיזי ותחת אבטחה של גורמי ביטחון. תפקידנו במש"א הינו לתת את כל המעטפת הדרושה לעובדים והמנהלים על מנת שיוכלו להמשיך ולתת ללקוחותינו מענה ושרות הטוב ביותר. בנוסף, הסבנו מוקד שיהיה ייעודי ללקוחות ולעסקים מאזורי העימות במטרה להקל ולקצר את זמני ההמתנה ולתת מענה מהיר.  הוצעו ללקוחות מגוון אופציות לעזרה ותמיכה בעסק.

מחוברות לקהילה – מתן תמיכה מיוזמות פרטיות ועד פרויקטים מורכבים, ביצענו מנעד רחב של פעולות ותרומה לקהילה בעשרות דרכים שונות ומגוונות שכוללים תמיכה ועזרה לעשות עסקים, לקוחות, חיילים, מפונים ועוד מסיוע כספי ועד לטיפול בהקמת תשתיות אינטרנט. ממתן שעורים פרטיים ועד להתנדבות חקלאית. ועוד המון עשייה במגוון תחומים. עובדי החברה התנדבו בקהילה מעל ל 10,000 שעות עבודה.

 

בנוסף, תקופת הלחימה הביאה איתה את הצורך בחדשנות והתאמה למציאות המורכבת וכך פיתחנו  פרויקטים לשיפור הדיגיטציה על מנת להקל על העובדים. שת"פ חדשים שלא היו קיימים קודם לכן ועוד.

 

בסקר פנים ארגוני אנונימי שמבוצע בקרב כלל העובדים והמנהלים בחברה במטרה למדוד את שביעות רצונם מהעבודה בחברה להיבטיה השונים. השנה הוספנו פרק בנושא "התנהלות בזמן חירום" כחלק מהמחוברות ולצורך בדיקת שביעות רצונם בתפקוד הארגון בחירום, במטרה ללמוד ולהפיק תובנות אד הוק לשיפור מתמיד ומידי. הממצאים שהתקבלו מראים בצורה חד משמעית את שביעות רצון העובדים ואת ההשפעה הישירה של כלל הפעולות שנקטנו בכל התקופה ומתן חוסן אישי וארגוני ותמיכה מלאה ומקיפה לכל המעגלים המקיפים אותנו.

 

מודל המחוברות הוכיח את עצמו והראה כיצד חברות יכולות להתגייס במהירות ובאפקטיביות למאמץ לאומי בעת חירום, תוך שמירה על המשכיות עסקית ודאגה לרווחת עובדיה ולקוחותיה. המודל מציג  מנהיגות ארגונית המשלבת אחריות חברתית עם יעדים עסקיים, ומדגיש את חשיבותה של השקעה בהון האנושי ובתשתיות ארגוניות גמישות כהכנה למצבי משבר עתידיים.