Featured Image

אל על


 מהכשרה לפיתוח אישי

 iPro  – מהכשרה לפיתוח אישי 

אל על חברת התעופה הלאומית של ישראל, מהווה מאז הקמתה ב-1948,  גשר בין ישראל לעולם. 

החזון שלנו הוא להיות חברת תעופה מובילה בשירות ובבטיחות. 

למרות העומס ואילוצי התקופה בזמן מלחמה חטיבת משאבי אנוש הוציאה לפועל את הפרויקט מתוך ראיית הערך בהשקעה ופיתוח העובדים. 

מאפייני ההכשרה באל על: 

הכשרה ראשונית (skilling) וריענון (reskilling) במקצועות התעופה, העונה על דרישות הרגולציה. 

הפרויקט

  • הצורך:
    Upskilling – מעבר מהכשרה לפיתוח אישי של העובדים. קורסי וסדנאות העשרה, שיתרמו לחווית העובד.
  • האמצעי:
    הקמת מערכת חדשנית המציעה סדנאות וקורסי העשרה אליהם העובד נרשם בעצמו, ושמה- iPro.
  • חשיבות המהלך:
    פיתוח נותן משמעות בעבודה, תורם לשימור העובדים, מעודד חדשנות ויצירתיות, מגביר את שביעות רצון העובדים מההשקעה ויצירת נטוורקינג ומגביר מחוברות לארגון.

תפיסה:

העקרון של "BEING" ולא רק "DOING".

  •        תחושת מחוברות "ביחד".
  •        השקעה בהעשרה תורמת לחוסן הארגוני והאישי בתקופת מלחמה ומייצרת תקווה. 
  •        iPro – חידוש טכנולוגי.

מטרת הפרויקט

יצירת פלטפורמה לפיתוח אישי והעשרה של עובדי אל על, באמצעות מערכת רישום המאפשרת השתתפות בקורסים וסדנאות. 

המערכת החדשנית ,iPro מאפשרת לעובדים בחברת אל על:

  • לקבל סדנאות וקורסי העשרה עוטפות תפקיד בתחומי ניהול, יישומי מחשב, אנגלית, עיצוב, צוות, תקשורת ועוד.
  • הרשמה קלה ונוחה גם מרחוק – מענה לעובדי חו"ל, משמרות וצוותי אוויר.

אבני דרך בתהליך:

  1. זיהוי צורך בתכני העשרה שעלה ממשובים, וסקרים של עובדים ומנהלים.
  2. בנצ׳מארק ספקים בחירת תכנים, מרצים ואנשי טכנולוגיות. 
  3. הדרכה :IN HOUSE איתור מדריכים מומחי תוכן מתוך החברה.
  4. עיצוב המערכת בסגנון נטפליקס חדשני צבעוני ידידותי. 
  5. הצעת הסדנאות והקורסים לעובדים, תוך הסברים, פרסום והשקת המערכת.
  6. הוצאה לפועל של מגוון רחב של סדנאות וקורסים. מעקב אחר שביעות רצון המשתתפים והתאמה שוטפת של התכנים.

תוצאות והישגים

חדשנות

  • הפלטפורמה פורצת דרך ומותאמת למשתמש – מהטלפון, מחשב, מרחוק, העובד בוחר!
  • השיטה – השתתפות בסדנאות וקורסים משותפים מעודדת נטוורקינג – אנשים מחטיבות שונות מכירים ושומרים על קשר מקצועי ואישי.
  • מערכת ה- iPro מהווה מענה רחב למנהלים שביקשו להעשיר את עובדיהם תוך הפוגה במהלך יום העבודה.

הישגים

  • נכון לחודשיים הראשונים, מעל 600 עובדים השתתפו בקורסים וסדנאות.
  • היצע של קורסים וסדנאות בתחומים חדשניים ורלוונטיים לשוק ושהיה אליהם ביקוש מצד העובדים.
  • שביעות הרצון של העובדים גבוהה מאד והשבחים לא מפסיקים להגיע.

משובים

  • "הפרסום, תהליך ההרשמה, זימונים ועדכונים בוצעו ללא דופי, בצורה ידידותית ומהירה".
  • "הקורסים חשובים ומועילים, יוזמה מבורכת, כן ירבו קורסי העשרה ברמה כזאת".
  • "כל הכבוד על הפלטפורמה החדשה, הקורסים מעולים ומעשירים".