אמדוקס
בניית מסלול קריירה למנהיגות טכנולוגית
אמדוקס הינה חברה רב-לאומית שהוקמה בישראל לפני כ- 40 שנה, עם מרכזי תמיכה ופיתוח ברחבי העולם. החברה מתמחה במתן שירותי תוכנה לכ- 350 לקוחות ברחבי העולם, מרביתם ספקי תקשורת וחברות מדיה. בחברה מועסקים כ- 30,000 עובדים ב- 90 מדינות בעולם. הנהלתה יושבת בישראל. חלק מעובדי החברה יושבים במשרדי החברה וחלקם באתרי הלקוח, באופן המאפשר להם לייצר קשרי עבודה צמודים עם הלקוח ולתת מענה בטווחי זמן מיידיים. אמדוקס נסחרת בנאסד"ק והכנסותיה בשנת 2023 עמדו על 4.88 מיליארד דולר. כחברה שאלו מאפייניה, מגמות בשוק התעסוקה העולמי ושינויים בשווקים הבינלאומיים משפיעים ישירות על פעילות החברה ודורשים ממנה התייחסות טקטית ואסטרטגית.
כמות העובדים העצומה של החברה ופריסתם הרחבה בעולם מעמידה בפני אמדוקס הזדמנויות ואתגרים בעידן שבו התפתחות אישית בהיבטי קריירה היא מרכזית עבור העובדים. מחקרים רבים מעידים על כך כי מחסור בהזדמנויות לפיתוח קריירה במקום העבודה הוא אחד משלושת הגורמים המרכזיים לעזיבת עובד. ארגון הPeople באמדוקס מוביל ליישום אסטרטגיית People Centricity, כאשר ‘Grow your career’ ו ‘Make an impact’ הם שני פילרים מתוך ארבעת עמודי התווך של Employee Value Proposition (EVP) בהם אמדוקס משקיעה בשנים האחרונות. אמדוקס מכירה בכך שעובדים זקוקים לתחושת התקדמות בקריירה שלהם. מחקרים מראים כי עובדים שנשארים באותו תפקיד לתקופה ממושכת נוטים יותר לעזוב את הארגון. עם זאת, קידום בקריירה אינו מתבטא בהכרח רק בקידום בציר ניהול האנשים. אמדוקס מאמצת את מודל ה-Y המאפשר לעובדים לפתח את הקריירה שלהם בשני צירים מקבילים: הציר הניהולי והציר המקצועי.
מטרת העבודה היא לתאר את תהליך בניית מסלול חלוצי לפיתוח מנהיגות טכנולוגית באמדוקס. המסלול פותח כמענה לצורך הגובר בפיתוח מנהיגות בתחום המקצועי-טכנולוגי, ולהצגת אפשרויות קידום שאינן דורשות בהכרח ניהול אנשים. מטרות נוספות של התוכנית כוללות, חיזוק עקרונות ההוגנות והשקיפות – הצגת דרישות מקדימות ברורות למעבר בין שלבי הקריירה, עידוד ניוד פנימי – יצירת אפשרויות מעבר בין תפקידים שונים בתוך הארגון, חיזוק החדשנות בארגון – טיפוח יכולות טכנולוגיות מתקדמות, עידוד פיתוח אישי – העמקת הלמידה והתפתחות מקצועית מתמדת ובניית קהילה מקצועית טכנולוגית – יצירת פלטפורמה ללמידת עמיתים, עידוד למצוינות והתייעצויות מקצועיות. בזכות המסלול שפותח המחוברות הארגונית ושביעות הרצון של העובדים הטכנולוגים עלו, ונוצרה קהילה מקצועית חזקה בעלת השפעה בתוך הארגון ומחוצה לו.