המרכז הרפואי תל אביב- איכילוב
איכילוב בשבילך משאבי אנוש בכף היד
הצורך
במרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי מועסקים כ-8500 עובדים ועוד כ-1500 עובדים נוספים שאינם בשכר. אתגר התקשורת הפנים-ארגונית בבית החולים בולט ומשמעותי, במיוחד לאחר תקופת הקורונה בה הפיזור של הצוותים הלך והתחזק. הצורך הממשי היה לייצר חוויית עובד משמעותית המושתתת על שקיפות, זמינות ומחוברות, ולהגיע לכל עובד ועובדת עם כלל המידע האישי והארגוני.
תיאור ביצוע הפרויקט
אפליקציית "איכילוב בשבילך" נועדה לחבר את ההנהלה והצוותים ולספק תקשורת בלתי אמצעית ומהירה ברמת הארגון. תהליך יצירת האפליקציה כלל אפיון מעמיק של הדרישות והצרכים, מיפוי מידע נדרש, והגדרת שירותים שהאפליקציה יכולה להנגיש. צוות ייעודי במשאבי אנוש הוקם לפיתוח האפליקציה, ונקבעו שגרות ניהול סדורות לניהול ותפעול האפליקציה. תפעול יומיומי נעשה על ידי מרכז השירות לעובד, תוך הסתכלות על ציר העובד והחוויה השירותית שלו.
האפליקציה כוללת מגוון אפיקי פעילות, כגון:
דיווחים של עובדים לאגף מש"א| תקשורת חיובית ומפרגנת בין העובדים | הנגשת מידע אישי וארגוני
ספר טלפונים ארגוני | חיבורים למערכות קיימות | פרסומים והטבות |שירותי משאבי אנוש | תמיכה בחוסן הארגוני
תוצאות והישגים
האפליקציה התקבלה בהתלהבות רבה בארגון, עם תגובות חיוביות מכלל הדרגים והסקטורים. נתוני השימוש וההורדה של האפליקציה גבוהים מאוד, והעובדים הביעו ציפיות להמשך פיתוח השירותים באפליקציה. מדידה אובייקטיבית בתחום המחוברות וחוויית העובד הראתה כי בית החולים איכילוב דורג כאחד המקומות הטובים ביותר לפתח בהם קריירה בישראל, וזכה להיכנס לרשימת 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן ב-2023 של Coface Bdi.
האפליקציה הפכה לכלי מרכזי בתקשורת הארגונית, ושיפרה את הקשר בין ההנהלה לעובדים. תהליך הכנסת האפליקציה והשפעתה על העובדים הוכח כהצלחה מסחררת, וחיזק את תדמית הארגון כמוביל וחדשני בתחום הטכנולוגיה והמשאבי אנוש.
חדשנות
החדשנות באפליקציה "איכילוב בשבילך" נובעת מהשילוב הייחודי בין הטכנולוגיה המתקדמת לבין יצירת חוויית עובד אישית ומחוברת. האפליקציה מאפשרת תקשורת בלתי אמצעית וזמינה עם ההנהלה, מעניקה לעובדים תחושת שייכות ומחוברות, ומשדרת שהארגון רואה בהם חלק בלתי נפרד מההצלחה שלו. הזמינות המיידית של המידע והשירותים דרך האפליקציה מדמה את השירות שמקבל העובד מכל ספק שירות חיצוני, ומתאימה לתודעת שירות עכשווית של שנת 2024.
האפליקציה משקפת ארגון שנמצא בתודעת שירות גבוהה, שמבין את חשיבות העובד ושואף לספק לו חוויה חיובית ומתקדמת. כל עובד מקבל תחושה שהוא חשוב, שהצרכים שלו חשובים, ושיש לו גישה ישירה להנהלה ולמשאבי הארגון בכל זמן ובכל מקום. זהו כלי שמשפר את המוטיבציה והמחוברות של העובדים לארגון, וממצב את איכילוב כארגון שמוביל בתחום חוויית העובד.
סיכום
פרויקט "איכילוב בשבילך" הצליח ליצור שינוי מהותי באופן שבו מתקשרים בבית החולים תל-אביב עם העובדים. באמצעות האפליקציה, הארגון הצליח להגביר את תחושת השייכות והמחוברות של העובדים, לספק מענה מהיר ויעיל לצרכים האישיים והמקצועיים שלהם, ולחזק את התקשורת הפנימית בארגון. החדשנות והיישום המוצלח של האפליקציה מיצבו את איכילוב כמוביל בתחום חוויית העובד, עם תודעת שירות המתאימה לשנת 2024 ומעבר לכך. הפרויקט מהווה דוגמה לארגונים נוספים במערכת הבריאות ובתחומים אחרים, המעוניינים לשפר את מחוברות העובדים וחווייתם הכוללת.