Agile מהחוץ אל הפנים

רקע:

Align Technology היא חברת מכשור רפואי גלובלית מובילה שמפתחת, מייצרת ומוכרת קשתיות שקופות ליישור שיניים של ,Invisalign® סורקים אינטראורליים ושירותים עסקיים של iTero™ ואת תוכנת הCAD/CAM exocad™ לרפואת שיניים אורתודנטית ורסטורטיבית דיגיטלית. Align פורצת דרך ומובילה בתחומה בעולם, ממציאה מחדש את האופן שבו טיפולים אורתודנטיים וטיפולים לשיקום הפה מתבצעים למיליוני אנשים ברחבי העולם.​

החדשנות של החברה מבוססת על פיתוח טכנולוגי, לרבות בעולמות ה AI, Machine Learning, הנדסת ביוטכנולוגיה, דימות דיגיטלי והדפסות תלת-ממד בהתאמה אישית. חטיבת  iTero, מתכננת ומפתחת את מערכות הסריקה והשירותים הדיגיטליים של החברה. בשנים האחרונות, עסקים ברחבי העולם הושפעו רבות מגורמים סביבתיים מאקרו-כלכליים. תהליך זה הצריך את החברות להתפתח כדי להסתגל, כולל במונחים שלTime-to-market  וגמישות ארגונית. לשם כך נדרשת חשיבה חדשה. גישה אג'ילית היא כלי אפקטיבי למעבר של ארגון להיות מהיר, גמיש ושקוף.

ביצוע הפרויקט:

כמענה לצורך הגובר, החליטה הנהלת iTero על שינוי תרבותי תפיסתי עמוק שכולל גם שינוי ארגוני משמעותי הכולל מעבר רחב היקף לעבודה באג'ייל, ולא רק ביחידות הפיתוח. מטרת השינוי הייתה לחבר את חלקי הארגון השונים ולהנחיל תרבות המעודדת אינטראקציה ושיתוף פעולה בין אנשים, גמישות תהליכית ויכולת להתמודד עם שינויים – כל זה כתשתית הכרחית ליצירת ערך מהיר ללקוחות החברה. כדי להתמודד בהצלחה עם שינוי בסדר גודל כזה, הכרחי לתכנן ולנהל את הטרנספורמציה באופן הדוק. צוות משאבי אנוש הוביל את המהלך בשיתוף עם ההנהלה, דרג מנהלי הביניים וצוות ייעוץ חיצוני. יחד, הם עיצבו מחדש את תפיסת ההפעלה של הצוותים ואת היכולות הנדרשות כעת ובעתיד. בתוך כך הם עיצבו תהליכי עבודה מותאמים, הממנפים את היכולות והחוזקות של הצוותים בנפרד וכחלק מעבודת ממשקים. גישת ההטמעה הייתה הדרגתית וכללה פעילויות רבות כדי לוודא שההטמעה אפקטיבית לאורך זמן – מפגשי למידה, שיח פתוח וטיפול בהתנגדויות עם כלל עובדי הארגון, הקמת אתר ייעודי וגיבוש צוות שגרירי אג'ייל (Agile champions) – תוך תגובה ממוקדת לכל אינטראקציה והיזון חוזר לאורך כל הדרך.

התוצאות:

הצלחת התהליך נמדדת בשני מישורים מרכזיים. הראשון הוא איכות ההטמעה של השינוי הארגוני – תפיסה ארגונית, תהליכים, יכולות, ממשקים טכנולוגיים ועוד. השני נוגע להצלחה העסקית הנגזרת מתהליכי העבודה החדשים. ​

הצלחה בהעצמת חווית העובד ביצירת הבהירות בתהליך העבודה – כל אחד מרגיש שהוא/היא משתלבים בדיוק במקום הנכון ויש להם את הידע וההקשר שנדרשים כדי לפעול. בנוסף, נוצר "באזז" חיובי בארגון בכל הרמות. יחידות שלא לקחו חלק במעבר לעבודה באג'ייל, פנו למשאבי אנוש במטרה להצטרף גם הם לשינוי בהקדם האפשרי. ברמת הביצוע, הוגדרו מספר KPI’s כגון Team Velocity, Lead Time (הזמן מהגדרת תכונה חדשה ועד למסירה) ו- Cycle time. ה-Lead Time השתפר מרבעון לרבעון, בעיקר בשל תכנון וביצוע טובים יותר. כתוצאה מכך, מספר הפיצ'רים שפותחו ברבעון ומספר ה- Releases בשנה גדל. הגדרת התפקידים, בהובלת משאבי אנוש, בהתאם למתודולוגיית האג'ייל, הביאה לכך שהמנהלים ממנפים את החוזקות המקצועיות שלהם ולא עסוקים רוב הזמן בחלוקת משימות ובכיבוי שריפות.

החדשנות:

ההובלה של משאבי אנוש, יחד עם היחידות העסקיות, אפשרה לנהל ביעילות פרויקט מורכב, עתיר אמוציות ורגישויות, ולייצר מהפכה ארגונית אמיתית בגישת Outside-in, הבנת צרכי הלקוח היא שהכתיבה שיפור והתאמות של תהליכים ארגוניים. מתוך כך, קידום ערכים של שקיפות, שייכות ומשמעות ופיתוח עבודת ממשקים טובה יותר, מקומית וגלובלית, הביאו לתוצאות עסקיות משופרות. התיעדוף העסקי מנוהל במקום אחד ומייצר שקיפות לכלל הארגון, כלל העובדים עוקבים אחר זרימת הערך (Value Stream) מתחילתה ועד סופה, תכנון רבעוני מבוסס על יכולת תפוקה אמיתית של צוותים; הובילה לתכנון יעיל יותר של הביצועים. ה- Value Streamנוהל באמצעות שימוש ב 'Shift left' של פונקציות ואנשים כדי שיוכלו להשפיע בשלבים מוקדמים של התהליך עם ערך מוסף אמיתי לפועלם ובכך למנוע שינויים ותיקונים בשלבים מאוחרים.