Aspire Amdocs - בניית המוכנות לעולם העבודה הנוכחי והעתידי של אמדוקס ועובדיה באמצעות תכנית למידה חדשנית המתמקדת בחיזוק מיומנויות-על אישיות

אמדוקס היא חברה גלובאלית, המתמחה במתן שירותי תוכנה ליותר מ- 350 ספקי תקשורת וחברות מדיה. החברה נסחרת בנאסד"ק ולה מעל 30,000 עובדים/ות ב-85 משרדים ברחבי העולם. מתוך רצון להכין את אמדוקס לאתגרים העסקיים הנוכחיים והעתידיים, ואל מול התהליכים החיצוניים של עולם העבודה שהואצו בעקבות מגפת הקורונה (יותר גלובליזציה, עבודה מרחוק, עליית הציפיות של העובדים, עזיבת עובדים, מאבק על כשרונות, ועוד) – נבנתה תוכנית Aspire, ומטרתה היא – להכין את אמדוקס ועובדינו לאתגרים העסקיים הנוכחיים והעתידיים, באמצעות פיתוח עובדים בתחום מיומנויות עולם העבודה החדש. 

לאחר תהליך ארוך של מחקר ובנצ'מארק – הוגדרו 6 מיומנויות-על הנדרשות לעובדים בעולם העבודה החדש: א.יצירתיות וחדשנות:  ב.חשיבה אסטרטגית וביקורתית:  ג.חוסן נפשי, ויכולת הסתגלות:  ד.אינטליגנציה חברתית ורגשית:  ה.סקרנות ויכולת למידה:  ו.קבלת החלטות 

התכנית מיועדת לכל עובד אמדוקס בכל דרג, תפקיד ומיקום, מאפשרת דמוקרטיזציה בלמידה לפי בחירת העובד בהתאם לצרכיו והעדפותיו, תוך חיבור להקשרים מתוך עולם התוכן והעבודה המוכרים לעובד. 

תהליך הלמידה שניבנה מורכב משני שלבים מרכזיים – 1.שאלון אבחון עצמי, שנבנה עם ספק חיצוני,  בן כ-60 שאלות, הפורט את ההתנהגויות הנדרשות תחת כל מיומנות-על ובסופו מקבל העובד דו"ח אישי שמסייע לו לבחון האם והיכן הפערים שלו ולבחור את נתיב הלמידה הנכון לו ביותר. 2.למידה בפועל על בסיס פלטפורמה דיגיטלית ייעודית שנבנתה מן היסוד בעזרת ספק חיצוני, המתעדכנת באופן תדיר. בפלטפורמה כמה רבדי למידה עיקריים: א. רובד למידה א-סינכרוני, המבוסס על אוצרות ידע ותוכן הנוגעים לכל אחת ממיומנויות-העל, שפותחו ונערכו ע"י עובדי הארגון (בעזרת ספק חיצוני), הכוללים -כשבעים עמודי תוכן דיגיטליים, בהם: חומרים טקסטואליים, המחשות ויזואליות, סרטונים, מקטעים מקורסי לינדקאין לרנינג ועוד. ב. רובד הלמידה הסנכרוני הכולל למידה סדנאית קבוצתית. ג. רובד ההטמעה של התפיסה, הכולל פתרונות למידה ייחודיים וחדשניים כגון – מעבדת סקרנות, אפליקצית למידה שיתופית MatchApp, חדר בריחה, פודקאסט, הרצאות נוצצות, כלי רפלקציה, קורס למידה במייל ועוד ועוד 

ביצוע בפועל והשגים: בשלב הראשון מנובמבר 2021 עד מאי 2022, כ-1,500 לומדים השיבו על השאלון להערכה עצמית וקיבלו את דו"ח התוצאות. כ-500 נוספים התחילו ולא סיימו. ניתוח התשובות הצטבר לידע ארגוני לגבי התפיסות העצמיות של עובדים לפי דרגים, יחידות, ארצות ומגדרים שונים -שמסייעים לנו להבין את הפערים והצרכים. מדידת הלמידה בפלטפורמה – נרשמה למידה של למעלה מ-8000 עובדים, וסך כניסות של כ-11000 למערכת. במפגשים החיים נכחו במצטבר 11 אלף איש, מתוכם למעלה מ-1500 השתתפו בפעילויות סדנאיות או פעילויות למידה ייחודיות, קרוב לאלפיים האזנות לפרקי הפודקאסט השונים. הרושם המצטבר בארגון הוא חיובי מאוד מעובדים וממנהלים, הן על התכנים והן על פתרונות הלמידה. במישור הארגוני ההישג הוא ביצירת תשתיות מתקדמות ללמידה וביצירת התפיסה החדשנית של למידת המיומנויות-על תוך שימת העובד במרכז. כל זאת לצד חיבור התכנית לתהליכים ארגוניים -כגון שיחות PMP, הגדרת EVP, שימוש בתכנים בעבור מנהלים כחלק מפיתוח צוותים, ועוד. 

בימים אלה אנו בונים את השלב הבא של התוכנית – ובו הרחבת גבולות התוכן ופתרונות הלמידה, התאמת הלמידה ללמידה צוותית, בניית אשכולות של מיומנויות-על מבוססי פרסונות וחיבור נוסף לתהליכים פנים-ארגוניים.