אושר באמדוקס – הדלק של ההצלחה
העולם סביבנו ועולם העבודה בפרט משתנים, ואתגרים חדשים נוספים כל הזמן: תחלופת עובדים גבוהה, ניהול בתנאי אי ודאות, שחיקה גוברת, טשטוש גבולות בין בית לעבודה, הצורך להתייעל, שינויים בסביבת הארגון ובמאפייני העובדים והדורות המתחלפים. ואם זה לא מספיק, משבר הקורונה שפקד אותנו לאחרונה, אף העצים זאת.
טרום פרוץ מגיפת הקורונה, התחלנו באמדוקס במסע wellbeing במסגרתו התחדד הצורך לתת מענה לתחושת השחיקה ההולכת וגוברת בקרב העובדים. עם פרוץ המגיפה המלחמה לצמצום שחיקה התחלפה בהבנה שיש לספק לעובדים ומנהלים כלי מתכלל שיבנה אצלם חוסן להתמודדות עם שלל האתגרים הפוקדים אותם.
למדנו כי הפסיכולוגיה החיובית ועולם מדעי האושר מציעים סט של כלים, מבוססים על מחקר מדעי, המאפשרים להכשיר ולפתח תרבות שמייצרת תחושת משמעות בקרב אנשיה, מנהיגים שגורמים לצוותים שלהם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם, שעסוקים בעשיית טוב, וניהול ששם דגש על אושר ארגוני.
המטרה שלנו היתה ועודנה, להביא תפיסה חדשה לארגון שמתמקדת במנהיגות חיובית ושיפור חווית העובד. כזו ששמה דגש על מה שעובד ומעודדת את המשתתפים למצוא את המרכיבים בחייהם שמניעים אצלם אוירה חיובית, משמעות, מוטיבציה ומחויבות. אלו, יעודדו את העובדים לסגל דפוסי עבודה והרגלים בחיים שיטיבו עם ה-wellbeing שלהם.
יצאנו לדרך עם שלושה ספקים שמציעים תכניות גלובליות לטיפול באושר ארגוני, והתמקדנו במספר קהלי יעד. בראש ובראשונה ביקשנו להבין את תרומתן של התכניות השונות לשינוי שביקשנו ליצור ולכן, לא פנינו להטמעה כלל ארגונית רחבה, אלא עבדנו במודל גמיש ואג'ילי, שנועד לעמוד את הצלחת התכניות במודל של פיילוט. השאיפה הייתה שתוצאות ההתערבות יסייעו בהמשך לקבוע את אסטרטגית ההטמעה בחלקים אחרים של הארגון, ויאפשרו לכלל היחידות להעתיק אותן בקלות אליהן.
תוצאות ההתערבויות השונות טובות מאוד ויש בכוונתנו להרחיב את הפעילות לחלקים נרחבים יותר בארגון. ברמה הקונספטואלית, אנו מרגישים כי הבאנו בשורה לארגון ולענף. העובדה שהצלחנו לנווט משאבים ארגוניים לעיסוק באושר של עובדים ויש כוונה להרחיב את פעילותן התכניות היא מהלך פורץ דרך בארגון בפרט ובענף בכלל. הצלחנו לעזור לשינוי תפיסתי חיובי בקרב משתתפי התכניות ולהוכיח למקבלי ההחלטות שיש סיבה להשקיע באושר של עובדים. הפרויקט היה גלובלי, מבוסס טכנולוגיה בחלקו ויצר תשתית שמאפשרת לכל יחידה בארגון לבחון מה מתאים עבורה, כיצד ובאיזה אופן היא תרצה להטמיע אושר בקרב מנהליה ועובדיה.