יצירת מערכות טכנולוגיות לקידום/תגמול עובדים בשוק עבודה משתנה

אמדוקס היא חברת הייטק גלובלית, הנמצאת בחזית הטכנולוגיה בעולמות הענן, ה-5G והטרנספורמציה הדיגיטלית, מעניקה שירותי תוכנה ופתרונות דיגיטליים ללמעלה מ-350 לקוחות ברחבי העולם, הכוללים את שחקנים המובילים בתעשיית התקשורת והמדיה, וכך מאפשרת חוויות שימוש מהדור הבא ברחבי העולם. 

עם פרוץ נגיף הקורונה, היה צורך בהתאמת תהליכי רוחב להתמודדות עם המגמות החדשות בשוק בצורה מהירה וחכמה. במסגרת כך, נבחנו כלל תהליכי Total Rewards בארגון, בהתמקדות על פיתוח מערכות טכנולוגיות חכמות ל- 2 תהליכי עבודה מרכזיים: קידום ותגמול עובדים

יצירת מערכות טכנולוגיות לקידום/תגמול עובדים בשוק עבודה משתנה

הפרויקט הובל על ידי צוותי שכר והטבות גלובלי יחד עם מערכות מידע. הצוותים עבדו על פי מתודולוגיית עבודה עסקית בשילוב Design Thinking שכלל סדנאות, קבוצות מיקוד ותהליכי שיתוף במטרה לעודד חשיבה יצירתית וגמישות בתהליך.

עקרונות מובילים בבניית המערכות 

תהליך העבודה החדש הכיל מספר עקרונות מנחים בצורה תואמת שוק, כאשר קיים מנעד רחב לשינויים. כך נשמרת היכולת לבצע התאמות כל הזמן תוך כדי תנועה, בהתאם לצרכי השטח ותוך שמירה על מסגרות תקציב. בין העקרונות שהוגדרו בבניית תהליך העבודה: 1. כלי תומך מדיניות וכחלק מחווית העובד בארגון  2. גמישות בניהול התקציב בשוטף (מבלי לחכות לתחנות זמן מוגדרות) 3. חיבור התקציב למבנה הארגוני ותמיכה בשינויים ארגוניים 4. בניית כלי סימולטור לקבלת החלטות מבוססת נתונים 5. העצמת HRBP והאצלת סמכויות לניהול התקציב 6. ייעול תהליכי תכנון ובקרה תקציבית.  7. כלי לקידום ערכים של הוגנות בשכר ושוויון מגדרי בשכר. 

שלבי עבודה מרכזיים

 (1) מיפוי צרכים – לרבות סקר שוק, אפיון צרכים ראשוני ולאחר מכן אפיון מפורט (2) פיתוח בקצבי עבודה מהירים ועיצוב חדשני (3)  הטמעה לרבות השקת המערכות – בתקשור פנים ארגוני פיתוח מערכי הדרכה ל- 300 משתמשים והכשרת סוכני הטמעה ביחידות השונות (4) תהליכי למידה ומשוב (5) ביצוע עדכון גרסה למערכות 

היום שאחרי

המעבר למערכות חדשניות, מהירות ומעוצבות, בהיבט של חווית המשתמש היווה מהפכה של ממש. בפרק זמן של פחות משנה, הן השפיעו על אלפי עובדים ברחבי העולם ושינו לחלוטין את ההתנהלות הארגונית. המערכות מהוות היום הכלי המרכזי על בסיסו מתקבלות החלטות קידום ותגמול עובדים בארגון. הן העצימו את פונקציית HRBP בסוגיות שמתנהלות בארגונים אחרים לרוב בצורה ריכוזית, העבירו את כלל ארגון משאבי אנוש לדבר בשפה מבוססת נתונים, והוכיחו עצמן כמערכות שמצליחות לשמר עובדים תוך שמירה על מסגרת תקציבית.