הערכה והוקרה ככלי נוסף לחיזוק ה- Engagement של העובדים

אמדוקס היא חברה בינלאומית שהנהלתה בישראל. בחברה עובדים כ-30,000 עובדים הפזורים ב- 85 מדינות ברחבי העולם. החברה מפתחת מע' בילינג ומטמיעה אותן בקרב כ-350 לקוחות עסקיים.

הערכה והוקרת עובדים הין אבני יסוד ביצירת מחוברות (Engagement) של עובדים למקום עבודתם. אמדוקס הינה חברה גלובלית המתאפיינת בעבודה עם אנשים סביב העולם וברב-תרבויות גדולה. למאפיינים הללו ישנם לא מעט יתרונות, אך גם אתגרים המתאפיינים בשעות עבודה רבות ובשחיקה, מצב שהועצם מאוד בעקבות הקורונה.

כחלק מתפיסת העובד במרכז (Employee-Centric) שסמנכ"לית HR  מובילה בארגון, ישנן פעילויות ארגוניות רבות ומגוונות לחיזוק רמת ה- Engagement של עובדים לארגון. אנו ביחידת- SmartOps (יחידה גלובלית של 6000 עובדים) לא הסתפקנו בכך והחלטנו לקחת את זה צעד אחד קדימה. לאחר סיעור מוחות של צוות ה- HR וה- OD החלטנו לבצע "שבוע הערכה והוקרה ביחידה". הגדרנו מספר עקרונות מנחים שהיוו נר לרגלינו (הערכה והוקרה כרגש פעיל, נראות וחשיפה, מעורבות מלאה של מנהלי היחידה, דוגמה אישית, התאמה למגוון התרבויות ביחידה ועוד). 

בחרנו בפלטפורמה פנים ארגונית (רשת ה- Yammer של ה- Teams), הגדרנו קטגוריות שיכולות לשמש כבסיס להערכה (חד כנץ, מפוצץ באנרגיה, ועוד) ויצרנו להן מדבקות. בנינו תכנית תקשורת מלאה שכללה טיזרים, סרטונים של המנהלים הבכירים שבהם הם מודים לעובדיהם, מעריכים אותם ומעודדים אותם לקחת חלק בשבוע ההערכה, "שתלנו" לעובדים ביומן 2 פגישות של 15 דק' מדי יום בכדי להזכיר להם להעריך את חבריהם, סיפרנו על כך בישיבות הנהלה, ובפעם השנייה אף תלינו לוחות מודעים גדולים בכל מסדרון של היחידה בעולם.  

הגדרנו ציפיות מאתגרות. בשבוע ההערכה הראשון (מאי 22') היחידה מנתה כ- 7000 עובדים ולכן הוגדר יעד של 3500 פוסטים במהלך השבוע. בשבוע ההערכה השני (מרץ 23') היחידה מנתה כ- 6000 עובדים ולכן הוגדר יעד של 4000 הבעות הערכה במהלך השבוע. התוצאות גברו בהרבה על היעדים. שבוע ההערכה הסתכם ב- 5200 משתתפים פעילים, 4000 פוסטים ו- 7000 תגובות לפוסטים. שבוע ההערכה השני הסתכם בכ- 6000 משתתפים פעילים, 4800 פוסטים, 7000 תגובות ו- 800 פתקי הערכה פיזיים.

לשבוע ההערכה היו תרומות נרחבות. ברמה הכמותית ניתן לציין הן את היקף ההערכות והן את רמת ה- Engagement של עובדי היחידה (עשירון עליון בבנצ'מרק העולמי של סקר אקלים ארגוני של מקינזי).
ברמה האיכותנית החשיפה היתה ציבורית ופתוחה לכולם, דבר שמאוד העצים אותה, נוצרה ביחידה נורמה של הערכה ואמירת תודה, היתה הערכה ארגונית רחבה ומרגשת, יחידות נוספות בארגון באו ללמוד וליישם אצלן את SmartOps Appreciation Week ויחידת ה- Well-Being הארגונית מעוניינת להטמיע זאת בכלל הארגון. חשוב לציין כי הערכה והוקרה אינן זרות באמדוקס. אך חדשנות התהליך מגיעה מלקיחתן כמיקוד מרכזי באופן כה דומיננטי ומהפיכת התהליך מתהליך HR לתהליך שהנהלת היחידה לוקחת עליו בעלות מלאה.