פיתוח המנהלים המהווים את חוד החנית בממשק עם הלקוחות LeadOP

אמדוקס היא חברה בינלאומית שהנהלתה בישראל. בחברה עובדים כ-30,000 עובדים הפזורים ב- 85 מדינות ברחבי העולם. החברה מפתחת מע' בילינג ומטמיעה אותן בקרב כ-350 לקוחות עסקיים.

Operations Partner הינו מנהל בכיר שמנהל פעילות ענפה ומורכבת. הוא עובד מול ממשקי עבודה רבים שכל אחד מהם מצפה ממנו להיות היועץ המהימן ושותף האמת שלו (וזאת על אף שלעיתים הם סותרים ומנוגדים זה לזה). הוא מנהל צוות מטריציוני (קרי ניהול ללא סמכות), הוא נדרש להפגין ראייה אינטגרטיבית מורכבת, לקבל החלטות מורכבות בזמנים מאוד לחוצים ולעיתים קרובות ללא כל המידע הנדרש ועיני רבים נשואות אליו. מעבר לכך, התפקיד והציפיות ממנו מאוד השתנו בשנים האחרונות. הנהלת היחידה בשיתוף ה- OD וה- Learning Partner יזמו תכנית מנהיגות להעצמת אוכלוסיית
ה- Operations Partners. לתכנית הוגדרו מספר עקרונות מנחים, ביניהם מיקוד בפן של העצמה ולא של למידה/שיפור יכולות, שילוב בין Top Down ל – Button Up בבניית התכנית, חיבור חברי ההנהלה (VPs) לתכנית וקיום מפגשים אינטרקטיביים בהם הם יוכלו להשתתף ולקחת חלק פעיל. 

הוקמה ועדת היגוי בהשתתפות הספונסרית של התכנית (בדרגת VP), Operations Partners בכירים, ה- OD וה- Learning Partner, שקיבלה החלטות יחד לכל אורך הדרך ודה פקטו בנתה את התכנית. חרף הקושי להגדיר KPI לתכנית מנהיגות, החלטנו לעשות זאת ולהגדיר KPI העולים בקנה אחד עם יעדיה העסקיים של היחידה. 

תכנית ה- LeadOP כוללת מספר אבנים מרכזיות: מפגשים של כלל אוכלוסיית ה- Operations Partners ברחבי העולם (70 במספר) עם נוכחות חובה, הפיכת ה- Operations Partners לקהילה אחת גדולה ומגובשת שחבריה מתייעצים זה עם זה, מנטורינג והגשת פרויקט גמר. 

לתכנית הוגדרו 10 מפגשים מרכזיים: מפגש השקה, תפיסת תפקיד, חיזוק ממשקי העבודה האסטרטגיים בקבינט, ניהול אנשים, הצגת קולו של הלקוח ושיפור המענה, פיתוח עסקי, היבטים פיננסיים ומשפטיים, ניהול קונפליקטים, יעילות אופרטיבית ומפגש סיכום. יחד עם זאת, חרף ההתאמה המלאה של תכני המפגשים לצרכים ולמאפיינים של תפקיד ה- Operations Partner, אנו סבורים ובטוחים כי תכנית זו יכולה להוות תשתית מצוינת לבניית תכנית מנהיגות לתפקידים בכירים ואסטרטגיים בארגונים מורכבים.

לתכנית יש מספר מדדי תהליך שניתן לזהות באופן מובהק, ביניהם חשיפה לצורות עבודה שונות ודרכי חשיבה אחרות, למידת עמיתים, פיתוח מחשבתי ושינוי Mindset, חשיפה למנהלים בכירים בארגון ומיצוב ה-  Operations Partner כמנהלים בכירים ומקצועיים. 

החדשנות ופריצת הדרך המרכזית הינה בלקיחת הבעלות המלאה ע"י הנהלת היחידה. תכניות מנהיגות רבות נולדות מצוותי HR ומנוהלות על ידם. על אף שגם התכנית הזו החלה כך, הנהלת היחידה לקחה עליה בעלות מלאה, היא מעצבת אותה, משפיעה עליה ומנהלת אותה בשיתוף מנהלת ה- OD.