הטכנולוגיה כמנוף למחוברות חברתית, ארגונית ומקצועית בקטגוריית שילוב טכנולוגיות

הגדרת הצורך

רשת בית בלב מתמודדת עם מציאות מאתגרת יומיומית:

    • צורך בסיסי לערוץ תקשורת דו כיווני ורב תרבותי עם העובדים 
    • יצירת קשרים חברתיים וקהילות
  • יצירת מחוברות עובדים וגאווה פנים ארגונית

תיאור וביצוע הפרויקט:

כמי שמגיעות מעולמות ה-HR בארגונים שונים כולל מעולמות הבריאות היינו חייבות לחשוב על פלטפורמה שתאפשר לנו את היכולת לתקשר עם העובדים שלנו, שמפוזרים גיאוגרפית מדן ועד אילת, וליצירת מוטיבציה וגאווה ארגונית. לאורך שנים רבות בבית בלב לא היה ערוץ תקשורת אפקטיבי, לרוב העובדים אין מחשב ולכן התיקשורים בעיקרם היו ע"י הדפסת מסמכים ותלייתם בלוחות המודעות בחדרי הצוות.

הבנו כי אנו חייבים פלטפורמה טכנולוגית שתאפשר לנו קשר מיידי , רציף ודו כיווני עם העובדים על כן חיפשנו מערכת חדשנית שתיתן מענה 360 לצרכים הארגוניים בכל התחומים לארגון, סקטורים ולבתים. יצאנו לתהליך שלם והוליסטי שמסתכל על תקשורת פנים ארגונית דו כיוונית ורב תרבותית עם העובדים. על מנת לצאת לדרך, יצרנו תוכנית עבודה פרטנית לכל שלבי ההטמעה – לוחות זמנים, תקציב כאשר אלו העקרונות המנחים שלנו ביציאה לדרך:

  1. איתור צרכים בארגון ואפיון האפליקציה
  2. הדרכת מנהלי מערכת ובניית האפליקציה
  3. היערכות להשקה וביצוע פיילוט
  4. השקה לכלל העובדים

תוצאות והישגים מרכזיים:

השקנו את האפליקציה ב-22.1.23 והתוצאות לא איחרו להגיע (נכון לסוף מאי): 

  • 91% הורידו את האפליקציה (1,352 עובדים מתוך 1,477 עובדים)
  • 207 עובדים נכנסים למערכת לפחות פעם ביום (15%)
  • 637 עובדים נכנסים למערכת לפחות פעם בשבוע (46%)
  • 957 עובדים נכנסים למערכת לפחות פעם בחודש (70%)

שימושיות במערכת:

  • 168 עדכונים
  • 25 טפסים – 334 טפסים הוגשו דרך המערכת
  • 22 קבוצות צ'אט – 297 הודעות (הקבוצה המובילה יד 2)

מכיוון שראינו שקבוצת יד 2 הינה קבוצה מאוד פעילה, הבנו שאנו יכולים לפתח דרך האפליקציה קהילות. בימים אלו אנו שואלים את העובדים שלנו על תחומי העניין שלהם והצלחנו כבר לבנות שתי קהילות: מתכונים וטיולים.

חדשנות: 

מבין כלל ארגוני הגריאטריה בישראל אנו הארגון הראשון שמכניס אפליקציה לתקשורת פנים ארגונית.
עברנו מנייר לדיגיטל בכל תחומי מש"א: לומדות, תהליך משוב, סקרים, נהלים,  ועוד.
האפליקציה זמינה 24/7 ומאפשרת קשר מיידי, בכל מקום, מכל מקום ובכל זמן. כולם מחוברים לאפליקציה המאפשרת לנו למדוד את אפקטיביות התקשורת והפרסומים שלנו.
זהו נדבך נוסף במאמץ שלנו בבית בלב לייצר תקשורת דו כיוונית, זמינות של ההנהלה לעובדים, דיאלוג עם העובדים, שקיפות, נגישות למידע ולכידות בין עובדי הבית וכך אנו מהדקים את הקשר.והפכנו לשותף עסקי משמעותי.