בית ספר למנהיגות עכשווית
כאל נמצאת בתחרות מתמדת עם המתחרות שלה בשוק הישראלי, ועל כן היא נדרשת לגבש אסטרטגיה שתעניק לה יתרון תחרותי משמעותי מולן. לאור זאת, נעזרנו בשנת 2021 בחברת Delloite על מנת לגבש אסטרטגיה עסקית שתאפשר לנו להמשיך להוביל ולשגשג. כחלק מהאסטרטגיה נבחר ניהול העכשווי כציר מרכזי.
כשבחנו את השוק ואת האתגרים שהוא מזמן היום, הבנו שאנחנו נמצאים בעולם חדש, המאופיין בקצב שינויים גבוה במיוחד ובמידה רבה של אי ודאות. לאחר שחקרנו והעמקנו בנושא, הגענו למסקנה, שעל מנת לתת למנהלות ולמנהלים שלנו כלים להצליח במציאות החדשה, אין די בפיתוח מנהלים 'קלאסי', והחלטנו ולפתוח בכאל "בית ספר למנהיגות עכשווית" בשם ING, שיעניק כלי ניהול עדכניים לכל דרגי הניהול בכאל, מקצה לקצה.
מדוע ING? מכיוון שאנחנו מאמינים שמנהלים חייבים כל הזמן להתעדכן ולהיות ב- Present Progressive, מתוך תפיסה שהידע של אתמול לא תמיד ישרת אותך מול אתגרי המחר. ומכאן נולד גם השם ING, עיין ערך פעלים ב- Present Progressive כגון Inspiring, Leading ,Sharing וכיו"ב, המדברים תנועה ועשייה.
מתוך רצון לייצר התאמה אישית למנהלים בכאל, בחרנו לערוך סקר בו ביררנו עימם מהם הכלים, המיומנויות והידע שהם ירצו לקבל בבית הספר החדש כמענה לשוק התחרותי והכאוטי בו הם פועלים כיום.
בהתאם לסקר ולאור האתגרים שמיפינו בעולם החדש מיפינו שש תמות שהובילו את בית הספר:
- אמפתיה ומנטורינג – צרכים מהותיים אצל עובדים בעולם הרווי באי ודאות
- ייצור שיתופי פעולה – מתוך תפיסה שלאף מנהיג.ה אין את כל הידע הנדרש כדי להצליח
- זריזות וגמישות – מאפשרים זיהוי הזדמנויות ואף חישוב מסלול מחדש בעת הצורך
- חוסן אישי – יכולת לשדר לעובדים תמונה חיובית, בטחון ואומץ בכל תרחיש
- DATA – היכולת להשתמש במידע הזמין היום מאי פעם כדי לטייב קבלת החלטות
- מיקוד בתוצאות – בכפוף לאסטרטגיה הארגונית והמטרות הארגוניות
במסגרת בית הספר, הצענו למנהלות ולמנהלים מגוון עשיר של תכנים חדשניים העולים מהצרכים הרלוונטיים ביותר של היומיום שלהם, עם השקעה כספית של פי 3.27 ביחס לפיתוח מנהלים ב-2021.
הענקנו להם זכות בחירה ב-" "Shopping Dayבו כל מנהל נהנה מהאפשרות להירשם לתוכנית מורחבת המעמיקה את המיומנויות והכלים בתחום הרלוונטי עבורו.
יצרנו עבור המנהלים אתנחתא לימודית בשם"Focus time” , המתרחשת אחת לחודש, ומאפשרת למנהלים להתמסר ללמידה, צמיחה והתפתחות אישית באמצעות פודקאסטים, הרצאות טד, מאמרים, כתבות תוכן, הזמנות לוובינרים ועוד.
אפשרנו ללמוד במגוון דרכים חדשניות, ביניהן זום, שיעורים פרונטליים ומוקלטים, למידת OUTDOORS, למידת עמיתים, סימולציות בשטח, ליווי אישי ועוד.
לשמחתנו הרבה, ההיענות של המנהלים הייתה גבוהה במיוחד. רק בחציון הראשון השנה קיימנו 10,000 שעות למידה ויותר מ-60 מפגשי התפתחות ולמידה שונים ומגוונים, כשהלמידה הממוצעת של מנהלים אודות עולמות הניהול בלבד (ללא קשר ללמידה מקצועית) עמדה על 7 שעות בחציון.
גם הסקרים האירו לנו פנים, עם ממוצע 8.81 (בסקאלת 6 מתוך 10) בסקר אודות הקורסים, ועלייה של נקודה (ביחס ליעד של 0.6) בסקר שנערך בחציון 2 אל מול סקר שנערך בתחילת הדרך, עם ציון משוקלל של 8.9.
שמחנו גם לראות, בעוד שבחציון הראשון של 2022, כאשר בשוק נרשמה מגמה של עזיבת עובדים, אנחנו בכאל הצלחנו לשמור על אחוזי עזיבת המנהלים יציבים. אנו מאמינים כי לבית הספר ING למנהיגות עכשווית יש חלק גדול בכך.