תהליך ערכים באלביט

השנים האחרונות הפגישו אותנו עם אתגרים ושינויים תדירים, הציבו בפני כולנו שאלות ערכיות משמעותיות, והאיצו בנו לחשוב ולהגדיר את תפיסות החיים שלנו והאמונות שמנחות אותנו. בהיבט הארגוני עלו שאלות דומות, ואנחנו באלביט מערכות, שמחדשת ומתחדשת כבר 55 שנה, הרגשנו מחויבים לשאול את עצמנו- מהם הערכים שמובילים אותנו כארגון, אלה שהם כוכב הצפון שלנו – שמנחים את ההצלחות שלנו, שישמרו אותנו רלוונטיים בעולם בתזוזה מתמדת ושימשיכו להניע אותנו גם בשנים הבאות. 

בעידן שבו שמים דגש מוגבר על חווית עובד.ת, בנינו את תהליך גיבוש הערכים שלנו באופן שמאפשר לכלל העובדים.ות להטביע את חותמם על בניית הסיפור ולקחת חלק במהלך חוויתי ומרגש. התהליך חצה יבשות וחצה תרבויות, והתקיים באופן גלובאלי בישראל, ארצות הברית, אנגלית, ברזיל ועוד. לאורך ארבעה חודשים, עברנו יחד מסע משותף: החל מסדנאות לצוותי HR בכל העולם כדי לייצר רתימה למהלך ולהכשיר אותם.ן כשגרירים.ות של המהלך, משם יצאנו לאבחון הערכים באופן חוויתי וממגוון קהלים של עובדים על ידי משחק דיגיטלי; סדנאות Quest עם קופסאות משחק שיצרו חיבור מיוחד בין ערכים אישיים לבין ערכים ארגוניים; סדנאות סטוריטלינג למנהלים בכירים לכתיבת הסיפור הארגוני המשותף שלנו עם הסופר אתגר קרת ועוד, ולבסוף תיכללנו ותיקפנו את הערכים מול בעלי עניין מרכזיים, כולל הנהלת החברה. כל הפרויקט נוהל על ידי כוחות פנימיים ובשילוב זרועות של צוות פיתוח ארגוני וצוותי HR בקווים העסקיים. 

התהליך הצליח 'לסחוף' את כל הארגון, בהיקפים שלו (מעל 7,000 עובדים מכל העולם לקחו חלק פעיל במהלך), ביכולת לנגוע במסות באופן ריגשי ולשלהב את כל הארגון סביבו ובחווית המחוברות שנוצרה. השימוש באלמנטים רגשיים של דמויות, משחק, Questים וקופסת סדנא עזרו לנו לייצר חוויה חדשנית, מפתיעה ואחרת לעובדים. 

לסיכום, סיימנו את התהליך בפיצוח ה-DNA האלביטאי, באופן שמאפשר לנו להגדיר מה מייחד אותנו באלביט, מה מבדל אותנו מהמתחרים, מה מניע ומלהיב אותנו בעבודה באלביט ומה מאפשר לנו ליהנות מחיבור, שותפות ומשמעות. עברנו מסע משותף, שעזר לנו לזקק את ערכי הליבה שמנחים אותנו ועל בסיסם ליצור את הסיפור המשותף והמבדל שלנו באלביט מערכות, כאנשים וכארגון, והכל תודות לעובדים.ות שהטביעו את טביעת האצבע האישית שלהם.ן על הסיפור. כעת, אנו בשלב ההטמעה במגוון דרכים, ואנו כבר מרגישים את אדוות השפה הערכית שיצרנו- בשפה, בגיוס, בתקשורת, במיתוג מעסיק, בחווית המועמד.ת והעובד.ת, בשיח בין מנהלים ועובדים ועוד.